امیر نصیر زاده

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تولید جنگنده کوثر در حال پیگیری است و هر ساله تعداد این جنگنده ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، جمعی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی شب گذشته طی مراسمی با حضور در هتل نهاجا با امیر عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید:

پرواز ۳ فروندی جنگنده کوثر در رژه سال آینده

در این مراسم فرمانده نهاجا و همچنین نماینده‌ای از وابستگان نظامی حاضر در ایران به سخنرانی پرداختند و در پایان نیز بیش از ۳۵ وابسته نظامی حاضر در جلسه عکس یادگاری با امیر خلبان نصیرزاده ثبت کردند.

امیر نصیر زاده در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: بسیار مفتخر هستیم که یکی از روزهای دهه فجر متعلق به نیروی هوایی است؛ از همه فجرآفرینان تشکر می‌کنیم که با تشخیص درست راه درست از غلط، از طاغوت بریدند و به انقلاب اسلامی ایران پیوستند.

وی با بیان اینکه تولید جنگنده کوثر در حال پیگیری است و هر ساله تعداد این جنگنده‌ها افزایش خواهد یافت، افزود: در نظر داریم به امید خدا در رژه روز ارتش (۲۹ فروردین) سال آینده یک رژه ۳ فروندی انجام دهیم؛ سال گذشته در این رژه یک مانور تک فروندی انجام شد و امیدواریم در رژه آتی شاهد اجرای مانور سه تایی از جنگنده کوثر باشیم که این ۳ فروند می‌تواند پایه‌ای برای تشکیل تیم آکروجت باشد.

امیر نصیرزاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره حاکمیت بر فضای کشور، گفت: در موضوع حاکمیت بر فضای کشور یکی از اصول قدرت هوایی است و هر کشوری اگر بخواهد به درستی قدرت هوایی خود را اعمال کند، باید بر فضای کشور خود حاکمیت داشته باشد؛ یعنی باید با هر تهدید موجود مقابله کنیم و اجازه ندهیم کسی که شرارت کرده و در کشور ناامنی ایجاد کرده است با امنیت از فضای کشورمان رد شود؛ این جزء اصول قدرت هوایی است و ما این توانمندی را داریم تا برای دفع هر نوع تهدیدی یا پاسخگویی به آن، قدرت هوایی خود را به درستی اعمال کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mojtaba IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    5 8
    از جنگنده فوق پیشرفته و نسل پنجمی قاهر خبری نشد؟؟؟ تولید سالیانه تو فروند واقعا امار خیره کننده واسه ایران
    • مرصاد - پاسخ mogtaba IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      22 2
      احتمالا جوونی و از گذشته کشور خبر نداری ! در رژیم پهلوی ؛ ایرانی ها، اجازه باز کردن یه پیچ جنگنده ها رو نداشتن و همه کارا ، با هزینه هنگفت از جیب ما ، توسط آمریکایی ها انجام می شد ! اینکه با وجود چند دهه تحریم ، به تولید جنگنده رسیدیم ؛ کاری در حد معجزه هست !!
  • رضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    12 2
    خدایش جنگنده سازی در تحریم و با سرمایه گذاری کم خیلی سخته ،ولی تا هرجا برید حمایت میکنیم،قطعا الان نمیشه جنگنده ای در کلاس اف ۲۲ ساخت چون نیاز به علوم، ساختار سازی ،سرمایه گذاری هست هرچند باید بگیم اصلا جنگنده کوثر قرار نیست که با اف ۲۲ روبرو شود بلکه یه جنگنده پشتیبانی نزدیکه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    7 24
    به چه کاری میاد این جنگنده ؟! کشتن مردم عیران ؟ سپاه اسلام روی ارتش رضاشاه رو سفید کرد .
    • US ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      9 2
      پس چرا کشور های مثل فرانسه انگلیس المان سوئد میسازند مشکلی نیست به ما میرسه بد میشه
  • رهام حسامی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 2
    مگر اف 22 چی داره میگین اف 22 اصلا خبر دارین رانش کوثر چقدره دوموتورقدرت رانش ۱۵۶ کیلو نیوتن سقف پروازی عملیاتی با داشتن ۲ مخزن سوخت خارجی: 3100 کیلومترشعاع عملیاتی: ۷۵۹ کیلومتر برد یکنواخت: ۳۲۱۹ کیلومتر سقف پرواز: 21000 مترحالا با اف 22 مقایسه کن .و راداراشو و قابلیتهای تحاجمی ما تبلیغ نمیکنیم انها تبلیغ میکنند وگرنه چرا جرات نمیکنند نزدیک بشوند از جنگنده های ما میترسند کوثر با رادرش در 800 کیلومتری تشخیص میده برد اف 22ن شناساگر (بیش از ۲۵۰ مایل دریایی)رادار کوثر در نقش فرستنده و گیرنده بی‌سیم داده آزمایش شد و توانست ۵۴۸ مگابیت داده را در ثانیه ارسال کرده و سرعت دریافت در مقیاس گیگابیت را به ثبت برساند. این میزان، بسیار سریع‌تر از سامانه لینک ۱۶ است.اگه در مورد هواپیماها مطالعه کنید راحت متوجه مشید .انها در اتاق جنگشون وقتی توان ما را میبینند میترسند و فرار میکنند .
    • سینا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      1 0
      اینقدر بلوف نزن اولا رادارکوثر APQ-153 برد ان در شرایط خوب 20 کیلومتر است پیشران ان کپی g85 موتور اوج بایرو ی خشک: ۱۵٫۵ کیلونیوتن (3,500 lbf) هرکدام نیرو با پس سوز ۲۲٫۲ کیلو نیوتن (5,000 lbf) هرکدام اون مشخصات مربوط به اف 22 است شما نوشتی بقیه اگه متوجه نمیشوند من که رشته ام همین است راحت میفهمم چطور اف22 را بااف 5 مقایسه میکنی .در ضمن من از افزایش خودباوری توان نظامی کشورم خوشحال هستم انتظار ندارم همین الان امریکا شود ولی با تلاش و سرعت پیشرفت پله هاراطی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس