استقلال

پیشکسوت استقلال گفت: در مرحله گروهی فرهاد باید بدون در نظر گرفتن دو برد قبلی اش وارد مسابقات شود و در باد آن دو برد نخوابد.

سرویس ورزش مشرق – آخرین بازی استقلال روبروی یک تیم عراقی دیدار در جام باشگاه های آسیا در فصل ۹۹-۱۹۹۸ بود. دیداری که در پاییز ۱۳۷۷ بالغ بر ۲۲ سال قبل انجام شد. دو بازی رفت و برگشت که اولی ۱-۱ و دومی ۰-۲ به سود استقلال شد. تک گل حساس بازی رفت را مهاجم خوزستانی وقت تیم استقلال در دقیقه ۳+۹۰ زد و آب سردی بر سر تیم نیروی هوایی ریخت.

علی موسوی در گفت و گو با مشرق، درباره مصاف امشب استقلال مقابل الشرطه و گل حساسی که ۲۲ سال پیش به تیم نیروی هوایی عراق زد حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* شما تجربه بازی روبروی عراقی ها در رده ملی و باشگاهی (با استقلال) را دارید. عراقی ها چه سبکی فوتبال بازی می کنند؟

- نکته مهم درباره عراقی ها این است که فوتبالشان از نظر تکنیکی و قدرتی خیلی شبیه به ما ایرانی هاست. برای همین هم هست که همواره روبروی تیم های عراقی کارمان سخت تر از دیگر رقبای عربی بوده است. حالا هم در رده باشگاهی و هم ملی.

* بازی درعراق چقدر این موضوع را تشدید می کند؟

- بازی در خاک عراق شرایط خیلی خاصی دارد. آنجا جوش مسموم است و هواداران عراقی استادیوم را برای تیم های ایرانی به جهنم تبدیل می کنند و فشار دو برابر می شود. البته شکر خدا بازیکنان استقلال به واسطه بازی در این تیم با جو شلوغ آشنا هستند. باید دید از نظر فوتبالی چه می شود.

* پس از یکی دو ماه تعطیلی لیگ عراق تیم رده دهمی جدول شان می تواند برای استقلال خطرساز باشد؟

- اصلا نمی توان روی عراقی ها اینگونه حساب کرد. چه لیگ شان تعطیل باشد چه نه، باز هم در زمین فوتبال با قدرت حضور پیدا می کنند. مگر تیم شان وسط جنگ های داخلی عراق قهرمان جام ملتهای ۲۰۰۷ آسیا نشد؟ پس از طرز فکر اینکه آنها رده دهم جدول هستند و می بازند اشتباه است.

* فرهاد مجیدی از پس این بازی برمی آید؟

- خوشبختانه استارتی که او با استقلال داشت خوب بود. در دیدار با الکویت و در حالی که هیچ یک از رقبای آسیایی در حد لیگ قهرمانان ظاهر نشدند توانست الکویت را با ۳ گل شکست بدهد. بعد در دیدار با الریان هم ۵ گل زد. البته یا آن روز، روز خوب استقلال بود یا روز بد الریان. با این همه در مرحله گروهی فرهاد باید بدون در نظر گرفتن دو برد قبلی اش وارد مسابقات شود و در باد آن دو برد نخوابد.

* استقلال را در دربی چطور دیدید؟

- دبی خوبی بود. استقلال دنبال پیروزی بود ولی ۳۰، ۳۵ دقیقه عقب نشینی روبروی تیمی که دنبال گلزنی است تاوان دارد و استقلال هم داد.

* از گلی که خودتان در بغداد به نیروی هوایی زدید حرف نمی زنید؟

- ما(استقلال) اولین تیم ایرانی بودیم که پس از جنگ به عراق می رفت. آن بازی سخت ترین مسابقه زندگی ام بود. همه ما فکر می کردیم صدام دستور می دهد یک بلایی سر ما بیاورند. وقتی بازی شروع شد اینقدر جو وحشتناک بود که استادیوم زیر پایمان می لرزید. ما تا دقیقه نود ۰-۱ عقب بودیم که یک مرتبه استادیوم ترکید!

* منفجر شد؟

- نه! ظاهرا از ایران خبر رسیده بود تیم الطلبه عراق ۰-۱ مغلوب پاس تهران شده بود و در بغداد همه فریاد می زدند و هلهله می کردند. دو دقیقه بعد محمد نوازی روی یک حرکت توپ را روی ۱۸ قدم ارسال کرد و من هم با تمام قدرتم به هوا پریدم و با سر توپ را به گل تبدیل کردم. بعد از گلم انگار یکدفعه کل استادیوم خالی شده بود. پس از بازی هم وقتی می خواستیم برای زیارت به کربلا برویم می ترسیدیم اتوبوس مان را در راه منفجر کنند. ولی شکر خدا هیچ اتفاقی رخ نداد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    4 1
    تو کابوس تمام لنگیایی اهای فرهاد مجیدی
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 3
    فرهاد مربی اگر بود 25 دقیقه مطلق دفاع نمی کرد و بجای استفاده از قائدی در ضد حمله، ایشون رو تعویض میکنه، نابود شده هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس