آیت الله امامی کاشانی

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ۲۲ بهمن به نوعی اهداف انبیاء و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشیده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های این نماز در سخنانی، گفت: فرا رسیدن 22 بهمن که از ایام‌الله است، به تمام انسان‌های حق‌دوست و حق‌شناس، خاصه امت اسلام و به خصوص ملت ایران و عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. 

وی افزود: 22 بهمن یک حادثه‌ای بود که در تاریخ رخ داد، این حادثه اهداف انبیاء و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشید، بحثی داریم به عنوان فلسفه تاریخ، یعنی تاریخ را بخوانید و از تاریخ پند بگیرید و آینده را براساس گذشته معتبر، استوار، تنظیم و  برنامه‌ریزی کنید، آینده را براساس اطلاعات تاریخی گذشته بسازید؛ این نکته به معنای فلسفه تاریخ است، یعنی تاریخ را نگاه و آینده را رسیدگی و بر آن اصولی را استوار کردن، این فلسفه تاریخ است.

بیشتر بخوانید:

آیت الله صدیقی: سلیمانی امنیت کشور را در خارج از مرزها تامین کرد

آمریکا آرزوی تحقق «معامله قرن» را به گور خواهد برد/ حضور پای صندوق رای دشمن را مایوس می‌کند

آمریکا سردار قاآنی را تهدید به ترور کرد؛ ظریف پالس مذاکره مجدد داد!

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در کنار فلسفه تاریخ، جبر تاریخ را نیز داریم، اظهار داشت: منظور بنده جبر تاریخ کمونیست‌ها نیست، آنها حرف غلطی به عنوان اقتصاد می‌گویند که بعد این غلط‌شان بر دنیا روشن شد، منظور بنده از جبر تاریخ، یعنی حوادثی که در تاریخ رخ می‌دهد و این سنت خداست.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در ادامه سخنانش به بررسی حوادث و وقایع ایران و کشورهای اسلامی پیش از 22 بهمن اشاره کرد و گفت: باید ببینیم که تاریخ قبل از 22 بهمن چه بود، در کشور و کشورهای عربی و اسلامی چه می‌گذشت، و اگر انقلاب نبود الآن آمریکا و صهیونیست و بر جهان اسلام سلطه داشت و  اگر نبود 22 بهمن همین کشور ایران روش و نامش در سیاست، اقتصاد و فرهنگ، همه آمریکایی و صهیونیستی بود.

وی ادامه داد: برخی کشورهای غربی و زوگوها جمع شدند و سازمانی به عنوان سازمان ملل و شورای امنیت مرکب از چند تن را تشکیل دادند و گفتند که فلسطین باید بر دو بخش شود، بخش عربی و یهودی، فلسطین را تقسیم کردند، بعد هم به ایران گفتند که ایران و یهود برادرند و این برادری که گفتند، یعنی ایران برادری می‌کرد، ایران خواسته یهود و صهیونیست را برآورد می‌کرد که در ابعاد مختلف این خواسته‌ها مشخص شد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: از بحث‌هایی که مطرح کردند که یهود و ایران و صهیونیست برادر باشند، در کشور، سید ابوالقاسم کاشانی مقابل آن ایستاد، وی در برابر استعمار و استثمار، اولین کاری که شاه کرد، آیت‌الله کاشانی را به لبنان تبعید و بعد از آن زمینه را برای مقاصدش مهیا کرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی به ذکر خاطره‌ای از تشرفش به حج اشاره کرد و گفت: در سفری که بنده در همان زمان‌ها به مکه مشرف شدم، در مسجدالحرام مسلمانان مختلف از کشورهای مختلف صحبت می‌کردند، متوجه شدند که بنده ایرانی هستم و ما ایرانی‌ها را برادر یهودی‌ها می‌دانستند و می‌گفتند که صهیونیست‌ها می‌خواستند کشورهای عربی را بمب‌باران کنند، اما بنزین نداشتند و هواپیماهای آنها در ایران سوخت‌گیری می‌کرد و بر سر ما بمب می‌ریختند، بنده نتوانستم جوابی دهم.

وی تصریح کرد: از طرفی هم در مسائل اقتصادی یهود و صهیونیست از بنزین و نفت ایران در اقتصاد و ماشین جنگی خودشان استفاده می‌کردند، علاوه بر این، استفاده از ایران از نظر اقنتصادی بود، به شاه می‌گفتند و او هم نوکری در برابر آمریکا بود؛ از نظر اقتصاد، فلسطین را که دو بخش کردند، بخش صهیونیست،هیچ نداشت، گندم، برنج، مرغ و تخم‌مرغ و تمام وسایل زندگی از ایران به آنجا می‌رفت، در مقابل نفت را از ایران می‌گرفتند و پول آن را در برابر کالا پرداخت می‌کردند.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: در آن زمان ایران یک کشور خودکفا بود و سعی کردند به جای اینکه صادراتی به کشورها داشته باشد، آن را برعکس کردند، یعنی از یک طرف تولید گوسفند و غذای ایرانی‌ها را به بهانه بیماری از بین بردند و گفتند که گوشت را از خارج بیاورید و پول نفت را هم به آنها برنمی‌گردانند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: آمدند تقسیم اراضی کردند و کشاورزی را از بین بردند که هنوز هم آثار آن است، ایران یک زمانی کم گذشت و به خارج محتاج و به همین صهیونیست و آمریکا محتاج شد؛ اگر 22 بهمن نبود، همین بلایی که بر سر ایران آورده بودند، بر سر کشورهای اسلامی دیگر هم آورده بودند، همین‌طور که امروز هم برنامه دارند، اگر آمریکای جانی اراده می‌کرد که هر کاری که می‌خواست، انجام دهد، امروز به لطف خدا و انقلاب سال 57 این برنامه‌هایش به بن‌بست می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها و دانشجویان ایرانی در دوره پیش از 22 بهمن سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز استاد دانشگاه و دانشجو دارای عزت است، رشته‌های فنی و علمی دارای ارزش است، این از نظر فرهنگی است.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: حوزه‌های علمیه را تعطیل، روضه‌ها را ممنوع و کشف حجاب کردند، این برنامه دشمن برای ایران و دیگر کشورهای اسلامی بود، همان طو ر که 22 بهمن در ایران چنین خورشیدی درخشید، همان نور در کشورهای دیگر هم درخشید، مگر کشورهایی که نوکر و بدبخت هستند، مثل سعودی‌ها و .. تمکین کنند، وگرنه متن ملت‌های اسلامی در برابر انگلیس و آمریکا و صهیونیست ایستاده‌اند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین در خطبه‌های دوم این نماز افزود: 22 بهمن و انقلاب اسلامی نگذاشت گردن‌کشان دنیا به هدف‌شان برسند و آمریکا و انگلیس در چاهی که کنده بودند، سقوط کردند.

وی همچنین تصریح کرد: این 22 بهمن امسال نقش بزرگی دارد،  حرکتی 22 بهمن در تمام کشور وجود دارد، این همه نعمت و این همه عظمت واقعا آنچنان ارزش دارد که می‌شود هر کسی در خانه‌اش در روز 22 بهمن بنشیند و بتواند حرکت کند و نکند، واقعا به 22 بهمن، انسانیت و تاریخ انسانیت و به تحولی که در تاریخ شد، جفا کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: 22 بهمن نگذاشت گردن‌کشان دنیا به هدف‌شان برسند، آمریکا و صهیونیست در همان چاهی که کنده بودند، در همانجا سقوط کردند، این چیزی بود که 22 بهمن به‌وجود آورد، 22 بهمن آنچنان قیمت و ارزش دارد که واقعا باید گفت ارزش او را هیچ‌ کس در زیر آسمان نمی‌تواند محاسبه کند، جز وجود مقدس امام زمان(عج).

آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه 22 بهمن امسال از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در کنار آن، چهلم سپهبد شهید و عزیز، حاج قاسم سلیمانی را نیز داریم، اظهار داشت: ایشان هم یک کسی بودند که از همین سفره ایمان برداشتند و از این سفره ایمان و عمل صالح به این نقطه از عظمت رسیدند، نقطه‌ای از عظمت که دشمنی مثل افسران رده بالای آمریکا و نظامیان آمریکا می‌گویند که اگر ما شخصی مثل سردار سلیمانی در ارتش آمریکا داشتیم، خیلی برایشان ارزش داشت، آن قدر از تاکتیک و شجاعت بالای وی دشمن تعریف و توصیف می‌کند.

وی ادامه داد: عقیده آسمانی در سردار سلیمانی وجود داشت که بسیاری از کشورهای غرب آسیا می‌گویند که امنیت ما مدیون شهید سردار سلیمانی است، این قدر که حضرت آیت‌الله سیستانی به رهبر معظم انقلاب وقتی تلگراف تسلیت می‌زند، به همین جمله اشاره می‌کنند و می‌گویند که او در خدماتی به نظیر که به عراق در برابر داعش کرد و فراموش‌ناشدنی است، این طور تجلیل می‌کنند از این سردار، او هم مؤمن و هم عملش نیز عمل صالح بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، مجلس شورای اسلامی را مولود 22 بهمن دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی مولود این همه فداکاری‌هاست، بنابراین اهمیت دادن مجلس و پای صندوق آمدن و همه کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند، دارای ارزش و اهمیت است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی اضافه کرد: همان طوری که رهبر عزیزمان توصیه فرمودند، آمدن پای صندوق‌های رأی، اهمیت دادن به امنیت کشور است، به معنای این است که کشور را بیمه می‌کند، دشمن به این جمعیت نگاه می‌کند که این طور مردم با هر عقیده و سلیقه‌ای که داشتند، پای صندوق‌های رأی آمدند، بنابراین احترام به روز رأی‌گیری و حضور در پای صندوق‌ها از آثار توجه به 22 بهمن است، یک دِین کوچکی ادا کردن به امام و شهدا و آن همه فداکاری‌هاست.

وی تصریح کرد: این عظمت و کیان ایران به همین جهت که جمعیت‌ها همه حرکت کنند و دشمن مبهوت شود و ببیند که چه کاری در برابر آن می‌کند، البته دشمن کاری هم نمی‌کند، دشمن جز اینکه در لجن‌های خودش دست و پا می‌زند، کاری بلد نیست، همین طرح به قول خودشان، معامله قرن، طرحی است که جز لجن، آنها را در دنیا متعفن‌تر کند، چیز دیگری نیست، عجیب است، یک مشت دشمن غارت‌گر یک مشت دزد بریزند خانه یک مشت مردم بی‌پناه فلسطین و خانه‌ها و زندگی‌شان را از دست‌شان بگیرند و بعد بگویند که همه‌مان با هم بخوریم و تقسیم کنیم و ساکنان خانه هم بروند، بعد هم اسمش را معامله قرن بگذارند، این جز رسوایی و جز اینکه یک مردمی هستند همین دشمنان ما بسیار دون و ناکس، چه آمریکا و صهیونیست، چیز دیگری نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه دنیا افتضاح و بدبختی دشمنان را در همین معامله قرن و حرف‌های آنها بیش از پیش درک می‌کند و به آن می‌رسد، به انتخابات مجلس در روز دوم اسفند اشاره کرد و افزود: باید به نمایندگانی مؤمن به خدا رأی دهند، مؤمن به خدا، مملکت، این همه شهید، پدران و مادران و همسران شهیدان، کشور باید غنی باشد و فقر نباشد و در کشور باید صلاح باشد و فسادو بی‌قانونی نباشد، مؤمن به همه اینها و در برابر دشمن شجاع، جدی و چابک و پرکار باشد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی به توصیف برخی صفات نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس باید دلسوز باشد و دلش برای کشور و مردم بسوزد، در مجموع، نظام ما که از سه قوه، قضائیه، مجریه و مقننه، بلکه قوه چهارم مجمع تشخیص برخوردار است، تمام این کارها را تحت عنوان قانون باید اجرا کنند، از بیکاری و سهل‌انگاری بترسیم، از اینکه روزی باید جواب تمام این حرف‌ها را داد، بترسیم.

وی اضافه کرد: مقام در پیشگاه خدا مسئولیت دارد، دلش برای مردم بسوزد، چه کار کند که اقتصاد راه بیفتد و گرانی‌ها تمام شود و کسی تخلف نکند، در دنیای غرب، الآن خلاف و خلاف‌کاری اگر قانون نباشد، بیش از کشورهای اسلامی و ایران است، مردمی درست ندارد، فاسد هستند، اما قانون جلوی آنها را می‌گیرد، مسئولان و نمایندگان مجلس فکر کنند و با کسانی که اهل فکر هستند، جلساتی شبانه‌روزی بگذارند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران  در پایان خاطرنشان کرد: وکیل مجلس، وزیر و مدیر بودن، قاضی بودن در یک صندلی قرار گرفتن، آن صندلی که این همه شهیدان و این همه فداکاری‌ها بوده است، خیلی سنگین است، بار سنگینی است، هم برای رأی‌دهندگان که به چنین کسانی که واجد شرایط هستند، رأی دهند و هم برای آنان که رأی آورده‌اند، بار مسئولیت برای آنها سنگین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    بحثی داریم به عنوان فلسفه تاریخ، یعنی تاریخ را بخوانید و از تاریخ پند بگیرید. یعنی این انقلاب بعد از 200 سال مستعمره ی اجنبی بودن باعث شد ما رو پای خودمون بایستیم.. بیدار شیم..
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    این مطلب رابه قول خودت گردن کشان نتوانستند به هدفشان برستد را با چه چیزی میتوانی ثابت کنی-تمام متطقه وکشورهای مسلمان متفرق شدند ودرحال فروپاشی ومردمشان نتبود مثل نابودی ایران سوریه عراق افغانستان لیبی مصر تونس و...
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    افسوس که عده ای نمی گذارند انقلاب به راه خودش ادامه بده کارشکنی می‌کنند. البته انقلاب باید رفاه مردم رو هم تامین بکنه متاسفانه ضعیف عمل کرده تو این عرصه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس