ماکرون

وکلا و پزشکان فرانسوی در اعتراض به تصمیمات دولت این کشور در زمینه اصلاحات در قوانین بازنشستگی روز دوشنبه به خیابان‌های «پاریس» آمدند.

به گزارش مشرق، پزشکان و وکلای فرانسه نیز به جمع دیگر معترضان به سیاست های دولت پاریس پیوستند و روز دوشنبه در «پاریس» پایتخت این کشور علیه اصلاحات حقوق بازنشستگان راهپیمایی کردند.

بیشتر بخوانید:

معترضان فرانسوی برای شصت‌وچهارمین هفته پیاپی به خیابان‌ها آمدند

به گزارش «آسوشیتدپرس» این تظاهرات که از «باستیل» تا «اپرا» برگزار شد جدیدترین اعتراض به اصلاحات قوانین بازنشستگی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بود.

تصاویر منتشر شده از تجمع امروز در پاریس نیز نشانگر حضور گسترده شاغلان بخش حقوقی و درمانی فرانسه در تظاهرات بود.

این اعتراض‌ها به شکل گیری  اعتصاب‌های طولانی مدت  که به بیش از ۶۰ روز رسیده منجر شده  و شاغلان بخش حمل و نقل، گردشگری، انرژی و وکلا در آن مشارکت جدی دارند. دولت فرانسه قصد دارد سن بازنشستگی و دریافت حقوق و مزایای خاص این دوره را  به ۶۴ سال برساند.

نظرسنجی‌ها در فرانسه نیز از شکاف بین اقشار مختلف این کشور در زمینه اجرای قوانین اصلاحات نظام بازنشستگی حکایت دارد به طوری‌که جوانان و کارگران مسن مخالف آن هستند. نظام اصلاحات قوانین بازنشستگی در فرانسه قرار است از سال ۲۰۲۲ برای کارگران جوان اجرایی شود.

آتش‌نشانان خشمگین از شرایط کار در پاریس  سه‌شنبه گذشته در جو امنیتی و در حالی که نیروهای پلیس نیز در صحنه حضور داشتند، به شرایط کاری تحمیلی اعتراض کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس