کد خبر 1037767
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
فدراسیون فوتبال

با نزدیک شدن به موعد انتخابات فدراسیون فوتبال، اخبار و حواشی مربوط به تلاش‌های رو و پشت پرده برای پیروزی در انتخابات نیز همانند همیشه در حال انتشار است.

به گزارش مشرق، گروهی به‌دنبال آنند که جایگاه‌شان را به طرق مختلف حفظ کنند و رقبا نیز برای به قدرت رسیدن در فدراسیون لابی‌ها را آغاز کرده‌اند. یکی از مواردی که در دوره‌های قبلی مورد نقد واقع شده و ظاهرا ادامه نیز دارد، تلاش پشت پرده برای جلب نظر روسای هیات‌های فوتبال است که بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان در انتخابات را تشکیل می‌دهند. (۳۲ رای از ۷۵ عضوی که حق رای دارند) معمولا در سال منتهی به انتخابات شاهد توجه بیشتر و ارائه تسهیلات خاص به این نفرات هستیم؛ از جمله اعزام به سفرهای خارجی به بهانه‌های مختلف و همراهی تیم‌های ملی، فراهم‌کردن امکانات اقامتی ویژه برای سفرهای داخلی به‌همراه خانواده، توزیع اقلام غذایی، توپ، ساک، البسه ورزشی و... هدف نهایی نیز معمولا این است که یا مسئولان به این طریق برای ماندن در قدرت رای جمع کنند یا اینکه این آرا را در سبد کسی بریزند که می‌توانند در دوره بعدی از او امتیاز بگیرند.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال تبدیل به خرابه شده است

همین حالا نیز در فدراسیون فوتبال مدیرانی هستند که قدرت اصلی را در اختیار دارند، اما ممکن است به‌خاطر دلایل مختلف صلاحیت‌شان برای حضور در انتخابات تایید نشود و قطعا در این صورت گزینه‌ای پیدا خواهند کرد و پیگیری‌ها نیز نشان می‌دهد برنامه‌ریزی لازم و جلسات مخفیانه در این خصوص صورت گرفته و گزینه‌های آلترناتیو نیز مشخص شده‌اند.

در کنار مواردی که عنوان شد یکی از معمولی‌ترین راه‌های ترغیب روسای هیات‌های فوتبال‌ در آستانه انتخابات، برگزاری مراسم تجلیل و اهدای کارت هدیه است؛ اتفاقی که در پاییز امسال نیز رخ داده و طبق آن، مسئولان فدراسیون فوتبال اقدامات لازم برای اهدای ۸۹۶ کارت هدیه به بهانه تجلیل از روسای هیات‌ها طی جلسه‌ای در مشهد را فراهم کردند.

لازم به توضیح است اسناد مربوطه در اختیار ما قرار دارد و امیدواریم مسئولان ذی‌ربط با نظارت دقیق در پروسه ثبت‌نام، تاییدصلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات، شرایط را برای برگزاری یک انتخابات سالم و به دور از سیاسی‌کاری و یارکشی‌های خلاف‌قانون فراهم کنند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mohammad IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    0 0
    این از شاخصه های فدراسیون 5ستاره است، باید انتخاب رئیس فدراسیون به صورت آزاد و بدون لابی گری انجتم بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس