کد خبر 1037732
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
قطار

پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی از ساعت ۷ صبح امروز ۱۴ بهمن‌ماه آغاز شد.

به گزارش مشرق، طرح سفرهای ریلی نوروز ۹۹ از ۲۴ اسفند ۹۸ آغاز می‌شود و تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

‌در این راستا پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ساعت ۷ صبح امروز ‌دوشنبه ۱۴ بهمن‌ از طریق سایت‌های مجاز فروش بلیت قطار و اپلیکیشن‌های مربوطه آغاز شد.

‌پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در دو مرحله حضوری و اینترنتی انجام می‌شود که امروز پیش‌فروش اینترنتی آغاز شد و از ساعت ۸ صبح روز آینده پیش‌فروش حضوری نیز از طریق مراکز فروش و آژانس‌ها آغاز می‌شود.

امروز از ساعت ۷ تا ۱۲ پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در همه مسیرها غیر از مشهد انجام می‌شود.

‌از ساعت ۱۲ تا ۱۷ امروز پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری در مسیر مشهد غیر از تهران به مشهد و بالعکس انجام خواهد شد.

‌از ساعت ۱۷ امروز پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در مسیر تهران-مشهد و بلعکس، سمنان، طبس و خواف و بالعکس آغاز خواهد شد.

‌طبق اعلام معاون مسافری راه‌آهن در مسیر پرترددی نظیر تهران ـ مشهد برای ۲۸ اسفندماه یا ۱۳ و ۱۴ فروردین ۹۹ بلیت‌ها در مدت زمان ۳ تا ۴ دقیقه تکمیل می‌شود؛ نحوه کار این گونه است که مسافر زمانی که تاریخ رفت و برگشت را انتخاب می‌کند، آن مسیر و تاریخ برای متقاضی تا زمان دریافت بلیت قفل می‌ماند.

‌روز سه شنبه هم فروش بلیت به صورت حضوری از ۷ صبح آغاز می‌شود.

طبق اعلام معاون مسافری راه‌آهن قیمت بلیت‌ قطارها همان نرخ‌های قبلی است و تغییری نداشته است.

‌برای ایام نوروز امسال ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار صندلی ظرفیت در نظر گرفته‌ شده است.

نوروز امسال در مسیر تهران ـ وان و تهران ـ آنکارا نیز قطار برقرار است؛ قیمت بلیت قطار تهران ـ آنکارا همان نرخ مصوب و به صورت یورو است.

* چند توصیه به مسافران قطار

‌مسافران دقت کنند هنگام خرید بلیت قطارهای مسافری برای ثبت کد ملی و تاریخ تولد افراد در داخل برگه‌های بلیت‌ حتماً کارت ملی خود را به همراه داشته باشند؛ همچنین بعد از دریافت بلیت، بلافاصله مندرجات آن را با درخواست ارائه شده مطابقت داده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت یا مخدوش بودن آن، سریعاً موضوع را به اپراتور فروش اطلاع دهند.

‌در همه ایستگاه‌های راه‌آهن کنترل بلیت با شناسنامه انجام می‌شود و مسافران دقت کنند هرگز بلیت بی‌نام خریداری نکنند، اگر بلیت‌ها با کارت شناسایی مسافران همخوانی نداشته باشد، آن مسافر باید در همان ایستگاه بلیت جدید تهیه کند،‌ بنابراین‌ مردم‌ به هیچ عنوان سراغ دلالان نروند و بلیت بی‌نام خریداری نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس