نقشه نمایه لاذقیه

ارتش ترکیه بعد از ظهر یکشنبه یک بزرگراه مهم در سوریه را «منطقه نظامی» اعلام کرد.

به گزارش مشرق، ارتش ترکیه یکشنبه بعد از ظهر یک مسیر مهم در سوریه را منطقه نظامی اعلام کرد.

به نوشته بخش انگلیسی وبگاه «روداو» ارتش ترکیه بزرگراه مهم حلب به لاذقیه به نام «ام-۴» را «منطقه نظامی» اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

در حمله نافرجام به ارتش سوریه ۵۰ تروریست کشته شدند

ام-۴، از مرز عراق در «الحسکه» تا «سراقب» و از آنجا به سمت لاذقیه و ساحل دریای مدیترانه امتداد دارد. «ام -۵» نیز از سراقب شروع شده و با گذار از «حماه» و «حمص» به سمت مرز اردن می‌رود.

شامگاه جمعه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهمور ترکیه  در سخنانی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه، گفت که دولت آنکارا هر کاری لازم باشد می‌کند تا به قول او «ثبات» به سوریه باز گردد؛ حتی اگر «گزینه نظامی» مورد نیاز باشد.

ساعاتی پس از تهدید اردوغان علیه دولت سوریه، تروریست‌های «الجیش الوطنی» وابسته به ترکیه، عملیات جدیدی را در شرق حلب آغاز کردند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان روز جمعه به روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که درگیری‌های شدیدی در دو محور «سراقب» در جنوب شهر ادلب و «الراشدین» در غرب شهر حلب جریان دارد و نیروهای دولت سوریه تقریبا به دو کیلومتری شهر سراقب رسیده‌اند. در حال حاضر تمامی شهر خالی از سکنه شده و ساکنان برای مصون ماندن از درگیری‌ها، به مناطق شمالی سوریه فرار کرده‌اند.

آن‌چه شهر سراقب را دارای اهمیت راهبردی می‌کند؛ واقع شدن این شهر در تقاطع بزرگراه «ام -۴» و «ام-۵» دو بزرگراه مهم سوریه است.

منابع خبری روز یکشنبه همچنین گزارش دادند که  یک کاروان نظامی ترکیه‌ای از طریق گذرگاه مرزی «کفرلوسین» وارد سوریه شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس US ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    21 22
    زنده باد ارتش ترکیه
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      8 4
      ارتش ترکیه بدون مجوز دولت مرکزی سوریه در این کشور حضور داره و مثل امریکایی ها یک متجاوزه . و هر جنایتی که تروریستها چند ملیتی در سوریه انجام میدهند ترکیه نیز در ان شریک است
    • بهزاد AZ ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      15 14
      بشار اسد فقط بخاطر سو استفاده روسیه از حق وتو حاکمیت قانونی خودش رو حفظ کرده، خیلی وقته که عقلش رو از دست داده و کشور و ملتش رو فدای حفظ قدرت خودش کرده این وسط ایران و روسیه هم دارن ازش سو استفاده می کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس