کد خبر 1037605
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
لبنان|واکنش اسقف اعظم مسیحیان به توطئه «معامله قرن»

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان در واکنش به طرح شوم «معامله قرن» آمریکا اعلام کرد که این طرح یک سیلی به مسئله فلسطین و قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد کاردینال «بشاره پطرس الراعی» اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان طی یک مراسم یادبود اعلام کرد که رهبران جهان طبق منشور سازمان ملل که در 26 ژوئن 1945 امضا کردند مسئول برقراری صلح در جهان هستند. وی ادامه داد که در ماده اول این منشور نوشته شده که هدف سازمان ملل٬ محافظت بر صلح و امنیت بین‌المللی و توسه روابط دوستانه میان کشورها بر اساس احترام به حقوق ملت ها و نیز همکاری بین‌المللی برای حل درگیری‌هاست.

بیشتر بخوانید:

اسقف اعظم مارونی‌های لبنان تصریح کرد که متاسفانه می‌بینیم که این منشور در کشورهای خاورمیانه نقض شده و آخرین آن طرحی موسوم به معامله قرن است که سه شنبه گذشته توسط رئیس جمهور آمریکا اعلام شد که این طرح یک سیلی به مسئله فلسطین و همه قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت از سال 1948 بود.

بشاره پطرس الراعی تاکید کرد که امیدواریم جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از هرگونه درگیری جدید که منجر به افزایش ویرانی‌ها و خونریزی‌ها می‌شود به قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل درباره حل درگیری میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی پایبند باشد.

در همین راستا امروز لبنانی‌ها در محکومیت طرح معامله قرن٬ مقابل سفارت واشنگتن در  بیروت در میان تدابیر شدید امنیتی دست به تظاهرات زدند.

سفارت آمریکا در لبنان شنبه طی اطلاعیه‌ای احتمال داده بود که حوالی ظهر امروز تظاهراتی علیه رونمایی از معامله ننگین قرن در اطراف ساختمان این سفارتخانه برگزار شود.

ترامپ سه شنبه از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که در آن علاوه بر چشم پوشی از حق و حقوق قانونی و مشروع فلسطین امتیازات ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس