کد خبر 1037375
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
صادرات

معاون و قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان، طی سالجاری ۱۱۵ میلیون تن انواع کالا به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است.

به گزارش مشرق، حسین مدرس خیابانی شنبه شب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، افزود: با وجود این تحریم‌ها در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به ۱۰۰ کشور دنیا کالا صادر می‌کند که نشان‌دهنده قدرت صادراتی کشورمان و بی اثر بودن بسیاری از این تحریم‌ها است.

بیشتر بخوانید:

افزایش صادرات ایران به اقلیم کردستان عراق

وی با بیان اینکه میزان صادرات طی سال جاری با توجه به تحریم‌های سخت علیه کشورمان، نوعی معجزه بوده که اتفاق افتاده‌است ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ردیف کالای صادراتی در کشور داریم که در همه موارد، شاهد رونق صادرات به کشورهای مختلف هستیم.

مدرس خیابانی اظهارداشت: همه این موارد زمانی اتفاق می‌افتد که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم و طبق اصول اقتصادی و با توجه به این میزان تحریم، باید اقتصاد ما با شکست کامل مواجه می‌شد ولی با تلاش بخش دولتی و خصوصی، این امر برعکس شده و رونق اقتصادی اتفاق افتاده‌است.

وی همچنین از توجه به تولید داخل در راستای حمایت از تولیدکنندگان و اشتغال بخش صنعت در کشور خبر داد و گفت: در این راستا بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ قلم کالا با ممنوعیت وارد مواجه است که این امر تهدید خارجی تولیدکنندگان را به شدت کاهش می‌دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختی بخش تجارت خارجی در کشور خبر داد و اضافه کرد: این رقم با همراهی بانک توسعه صادرات تنها در این بخش استفاده می‌شود که امیدواریم اثرگذاری لازم را داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    اسامی کشور هارا بدهید تا امریکا تحریم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس