کد خبر 1037202
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
معامله قرن

سفیر ایران در سوریه در گفت‌وگو با یک وبگاه لبنانی اعلام کرد، «معامله قرن» زاییده توافق اسلو است و فلسطینی‌ها فریب آن را نخواهند خورد.

به گزارش مشرق، «جواد ترک آبادی» سفیر ایران در سوریه در گفت‌وگویی با وبگاه لبنانی «العهد» اعلام کرد، تهران به حمایت خود از مسأله فلسطین ادامه خواهد داد زیرا مسأله‌ای بر حق است.

وی گفت، «معامله قرن موش مُرده زایید». این روند با توافق «اسلو» آغاز شده، معامله قرن زاییده اسلو است و این مسیر کج جز به بیراهه نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

واکنش سپاه به طرح آمریکایی-صهیونیستی ترامپ

بیانیه شیخ «عیسی قاسم» در محکومیت «معامله قرن»

ترک‌آبادی ادامه داد: سرابی آورده‌اند تا آن را به آرزوی فلسطینی‌ها تبدیل کنند اما می‌گوییم "نه" زیرا ملت فلسطین ملتی بیدار است و به کسی که خیانت کرده، اعتماد نخواهد کرد زیرا خائن قابل اعتماد نیست.

وی تأکید کرد، فلسطین، قضیه اسلامی، انسانی و برحق است و این سرزمین به صاحبان حقیقی آن بازخواهد گشت و فلسطینی‌ها فریب این طرح را نمی‌خورند.

از سوی دیگر، «عبدالکریم الشرقی» عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم به العهد گفت: مواضع برخی کشورهای عربی درباره طرح ترامپ باعث تأسف است اما غافلگیرانه نیست زیرا ما دریافته‌ایم که بسیاری از آنها شریک این توطئه علیه ملت فلسطین هستند.

وی تأکید کرد، معامله قرن تنها مسأله فلسطین را هدف نگرفته بلکه پروژه‌ای برای سازماندهی مجدد منطقه است.

در معامله قرن نه تنها قدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت شناخته نشده بلکه اشاره‌ای به بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین آباء و اجدادی‌شان هم نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس