کد خبر 1037184
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

بوتاکس یک راه عالی برای مبارزه با آثار پیری و درمان برخی از بیماری هاست که در حال حاضر در سراسر دنیا به عنوان یکی از کم خطر ترین درمان ها از آن استفاده می شود. کاربرد بوتاکس در زمینه زیبایی این روزها پررنگتر از سابق است با توجه به نظرات پزشکان کلینیک زیبایی سپیدار در سعادت آباد، استفاده از بوتاکس در خانم های باردار یا در دوران شیردهی، همچنین در حضور عفونت فعال در محل تزریق مانند وجود جوش چرکی و ... توصیه نمی شود. اما افرادی که از این روش استفاده می کنند با این سوال روبرو هستند که برای افزایش ماندگاری بوتاکس چکار کنیم؟  اثر تزریق بوتاکس بسته به بدن افراد محدود به چند ماه بوده و پس از مدتی تخریب یا جذب شده و از بین می رود. با توجه نوع تزریقی که انجام شده ، اثرات آن می تواند بین ۶ ماه تا یکسال دوام داشته باشد. البته راهکارهایی برای ماندگاری هر چه بیشترژل و بوتاکس وجود دارد که به شرح آنها می پردازیم.

عوامل مؤثر بر نتیجه تزریق بوتاکس

اگر از بوتاکس برای رفع چین و چروک های پیشانی، دور چشم، خط اخم، چین های دور لب و چین های چانه و گردن استفاده می کنید بد نیست بدانید که عوامل مؤثر بر نتیجه تزریق بوتاکس عبارتند از:

1. خاصیت کشانی پوست

2. ویژگی‌های عضله

3. سن شخص

4. عمق چین و چروک

5. نوع چین وچرک

چروکها ازدو نوع دینامیک و استاتیک هستند، چروک‌های دینامیک هنگام که عضلات صورت بی حرکتند ،دیده نمی‌شوند و فقط وقتی روی صورت پدیدار می‌شوند که لبخند بزنید یا اخم کنید. ازآنجایی که بوتاکس از حرکت عضلات جلوگیری می‌کند، تزریق بوتاکس روش ایده‌‍آلی برای از بین بردن چروک‌های دینامیک به شمار می‌آید. چروک‌های استاتیک حتی وقتی عضلات صورتتان را حرکت نمی‌دهید، روی پوست به چشم می‌خورند و فلج کردن عضلات طبعاً باعث از بین رفتن این نوع چین و چروک نخواهد شد. به همین دلیل است که بوتاکس نمی‌تواند چروک‌های استاتیک را از بین ببرد.

چنانچه عضلات صورت بسیار ضخیم باشد، باید بوتاکس بیشتری تزریق شود تا نتیجه مطلوبی حاصل شود. چون تاثیرگذاری بر عضلات ضخیم‌تر و حجیم‌تر از طریق تزریق دشوارتر است. متخصص به جای آن که بوتاکس را در عمق بیشتری از عضله تزریق کند، ترجیح می‌دهد برای رعایت استانداردهای ایمنی یکسان، مقدار بوتاکس بیشتری تزریق کند. همچنین در صورتی که بوتاکس جهت بهبود ظاهر چین و چروک‌های عمیق تزریق شود، ممکن است این چین و چروک‌های عمیق کاملاً از بین نرود و اثر بوتاکس نیز زودتر محو شود.

چه مواردی در ماندگاری بیشتر بوتاکس تاثیرگذار هستند؟

پزشک مجرب

قبل از هر چیز توصیه می کنیم از تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها جدا خودداری کنید و حتما یک پزشک مجرب و مناسب پیدا کنید زیرا تزریق بوتاکس در جای مناسب می تواند بر ماندگاری آن اثرگذار باشد. اگر بسیار سطحی انجام شود سبب مشخص شدن از روی پوست و ایجاد بلندی هایی در پوست می شود که عادی نیست و اگر به طور بسیار عمیق تزریق شود سبب کبودی می شود. پزشک مجرب زمان دقیق مراجعه بعدی و مقدار مناسب تزریق بوتاکس را با توجه به شرایط شما مشخص می کند که ماندگاری آن را تضمین کند. همچنین یک پزشک با تجربه زمان دقیق مراجعه بعدی و مقدار مناسب تزریق بوتاکس را با توجه به شرایط شما مشخص میکند که ماندگاری آن را تضمین کند.

ورزش کردن

اثر تزریق ژل و بوتاکس در افرادی که ورزش نمی کنند ، متاسفانه زودتر ناپدید می شود. بنابراین فعال باشید و بطور منظم ورزش  

حفاظت در برابرنور افتاب

قرار گرفتن بیش از حد زیر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می تواند اثر تزریقات ژل و بوتاکس را کاهش دهد.  بنابراین پزشکان به بیماران بخصوص پس از درمان توصیه می کنند، در روزهای آفتابی هنگام بیرون رفتن از کرم های مرغوب ضد آفتاب و کلاه آفتاب گیر استفاده کنند و بیش از حد در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

  • مصرف مواد غذایی مناسب

غذای مصرفی به طورمستقیم برروی سلامت و ظاهر و پوست شما اثر دارد. پزشکان به مراجعین تاکید می کنند تا آنجا که می توانند از خوردن کنسرو و مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنند در ضمن خوردن شکر و مواد قندی را نیز به حداقل برسانند. افزایش التهاب استفاده از این مواد به طور مستقیم بر روی سلامت کلی پوست اثر می گذارد.

  • دور بودن از استرس

استرس ناشی از مسائل مالی ، خانوادگی، شغلی و مالی در بسیاری از موارد بر روی بدن تاثیر دارد. بالا رفتن استرس، باعث بالا رفتن کریستول و هورمون های دیگری می شوند که روند پیری را سرعت می بخشند. و نشانه های مسن تر شدن زودتر نمایان می شود. برای افزایش اثر تزریق ژل و بوتاکس سعی کنید با استفاده از تکنیک های یوگا و مدیتیشن از استرس دور بمانید. استرس کمتر روند پیری را کند تر خواهد کرد.

  • مصرف مکمل روی (ZINC)

تحقیقات نشان می دهد که میزان روی(ZINC)  تاثیر مستقیم برماندگاری بوتاکس دارد. اگر بدن شما کمبود روی دارد، |پس از تزریق بوتاکس، با استفاده از مکمل روی می توانید اثر ضد پیری آنرا طولانی تر کند. 

  • ترمیم مجدد ژل و بوتاکس

یکی از بهترین راهکارهای افزایش اثر تزریق ژل و بوتاکس این است که قبل از بین رفتن کامل اثر آنها ، با تزریق مجدد مقداری  ژل جهت ترمیم، بطور منظم روند اثر و نتایج آنراافزایش دهیم. این روش به طور خاص در رابطه با تزریق بوتاکس اثر بخش تر است.

  • مراقبت از پوست

ژل و بوتاکس بر روی افرادی که از پوست خود بهتر مراقبت می کنند ماندگارتر است. استفاده از مرطوب کننده های پوستی و آشامیدن آب فراوان باعث می شود که ژل ها به خصوص از نوع هیالورونیک اسید دیرتر جذب بدن شوند و در نتیجه ماندگاری بیشتر خواهند داشت.

  • تغییر دادن عادات حرکتی صورت

بالا کشیدن ابروها و اخم کردن را متوقف کنید. هر وقت متوجه شدید ناخوداگاه در حال انجام این فعالیت ها هستید فورا متوقفشان کنید.

  • نوشیدن اب کافی

نوشیدن آب برای سلامت سلول های پوست و گردش و تجزیه و دیگر اعمال طبیعی سلول ها نیاز است.

  • عدم استفاده کمتراز لایه بردار

بعد از جلسه بوتاکس لازم است به پوستتان وقتی برای ترمیم بدهید. لایه بردار یا ماسک های متعدد سبب جلوگیری از بهترین فعالیت بوتاکس می شود.

  • خود داری از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث افزایش چین و چروک و بالا بردن سن ظاهری می شود. سیگار کشیدن را شروع نکنید یا از پزشکتان برای ترک سیگار راهنمایی بگیرید. سیگار نه تنها اثرات بوتاکس را کاهش می دهد بلکه پین و چروک های جدید نیز ایجاد می کند.

  • استفاده از کرم مرطوب کننده

زیرا وقتی پوست رطوبت خود را از دست بدهد چین و چروک های جدید ایجاد می شود و کاهش اثر بوتاکس را همراه دارد.

برای تزریق بوتاکس ماندگار به کجا مراجعه کنیم؟

با تزریق بوتاکس می‌توان از کاربردهای زیبایی آن بهره مند شوید اما برای اینکه ماندگاری اثر تزریق بوتاکس بیشتر شود باید همه نکات فوق را رعایت کنید. فراموش نکنید فقط یک متخصص ماهر و با تجربه می‌تواند بوتاکس را به درستی تزریق کند، بنابراین برای نتیجه بهتر به کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه کنید. کلینیک زیبایی سپیدار یک کلینیک پوست و مو در سعادت آباد است که کلیه خدمات تزریق بوتاکس در آن توسط پزشکان مجرب و با داروهای اصل و با کیفیت انجام می شود و می توانید با اطمینان از خدمات این مرکز استفاده کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس