ترامپ

بر اساس اسناد منتشر شده مایکل بلومبرگ و تام استیر، دو میلیاردر دموکرات حاضر در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال میلادی گذشته در کارزارهای انتخاباتی خود مجموعا حدود ۳۸۹ میلیون دلار هزینه کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بر اساس اسناد منتشر شده مایکل بلومبرگ و تام استیر، دو میلیاردر دموکرات حاضر در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال میلادی گذشته در کارزارهای انتخاباتی خود مجموعا حدود ۳۸۹ میلیون دلار هزینه کرده اند که بیش از مجموع هزینه های انتخاباتی بقیه نامزدهای دموکرات بوده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها +عکس

بلومبرگ کارزار انتخاباتی خود را در ماه نوامبر راه اندازی کرد و تنها در طی ۲ ماه بیش از ۱۸۸ میلیون دلار هزینه کرده است. کل این رقم از محل ثروت شخصی وی تامین شده است.

استیر نیز که در ماه جولای و نسبتا دیر به جمع نامزدهای دموکرات اضافه شده در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۲۰۱ میلیون دلار صرف ستاد انتخاباتی خود کرده که بخش عمده آن از ثروت شخصی وی و ۳ میلیون دلار از طریق کمک حمایت های مالی دیگران تامین شده است.

پس از این دو نامزد میلیاردر، برنی ساندرز، چهره شاخص حزب دموکرات با صرف ۹۰.۷ میلیون دلار در طی ۱۰ ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ بیشترین هزینه انتخاباتی را انجام داده است.

میزان هزینه های بلومبرگ حتی از میزان هزینه های انتخاباتی ترامپ که ستاد انتخاباتی اش از ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۱۴۸ میلیون دلار هزینه کرده فراتر رفته است.

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به موجب قوانین موظفند به صورت منظم هزینه های انتخاباتی خود و نحوه تامین آنها را به کمیسیون فدرال انتخابات اعلام کنند.

بلومبرگ اعلام کرده که تا پایان سال گذشته میلادی بیش از ۱۳۲ میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی کرده است. بر اساس برآوردهای ناظران مستقل رسانه ای این رقم در ماه ژانویه از ۲۵۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

استیر نیز ۱۱۷ میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی و ۴۴ میلیون دلار صرف تبلیغات آنلاین کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس