کد خبر 1036385
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
مشت آهنین پلیس فرانسه علیه آتش‌نشانان

وزارت امور خارجه ایران دولت و پلیس فرانسه را در مواجهه با تظاهرات صنفی، قانونی، آرام و غیرمسلحانه مردم این کشور به پرهیز از کاربرد زور و خشونت عریان و رعایت حقوق آنها فراخواند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  با انتشار فیلمی از برخورد پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان در این کشور در صفحه توئیترش نوشت: «دولت و پلیس ⁧‫فرانسه‬⁩ را در مواجهه با  تظاهرات صنفی، قانونی، آرام و غیرمسلحانه مردم خود به پرهیز از کاربرد زور و خشونت عریان و رعایت حقوق آنها فرا می خوانیم.»

ببینید

عکس/ درگیری پلیس فرانسه با آتش‌نشانان

فیلم/ برخورد خشن پلیس فرانسه با آتش‌نشانان معترض

لازم به ذکر است، دولت فرانسه که بیش از یک سال است که با تظاهرات‌های هفتگی علیه نظام سرمایه‌داری مواجه است و با سیاست مشت‌آهنین به آن پاسخ می‌دهد، همچنین پناهجویان و مهاجران را نیز هدف این سیاست قرار داده است.

در هفته‌های گذشته نیز درگیری‌هایی بین معترضان و پلیس در پاریس و برخی شهرهای دیگر رخ داده است. معترضان در خیابان‌های پاریس علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و پلیس شعار سر داده اند.

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    6 0
    وزارت خا جه باید زودتر اقدام می کرد کشور اصطلاحا مهد دموکراسی یه جوالدوز بخودش بزنه بجای سوزن زدن به دیگران
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    5 0
    اینو خوب اومدین ،پاغیس پر حاشیه،مکرونه مکار
  • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    2 0
    آفرین این شد یه کاری.به این میگندسیاست دیگه در امور دیگران بیهوده دخالت ،وکاسه داغ تر از آش نمی شود اروپایی ها فقط حرف زور را می فهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس