کد خبر 1036316
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
سوریه معامله ننگین ترامپ را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن معامله قرن، بر مبارزه عادلانه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروعشان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای، معامله قرن را نسخه تسلیم پذیری در قبال اشغالگری اسرائیل غاصب دانست و بر مبارزات عادلانه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروع‌شان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

حمایت عراق از حقوق مشروع فلسطینیان

خروش کرانه باختری در اعتراض به معامله قرن +عکس

کرملین: فلسطینی‌ها، مخالف «معامله قرن» هستند

یک منبع در وزارت خارجه سوریه به سانا گفت: معامله قرن در چارچوب تلاش‌های مستمر دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف مسئله فلسطین و نادیده گرفتن مصوبات بین‌الملل و ناکام گذاشتن آن در خصوص منازعه عربی- اسرائیلی است.

این منبع طرح اخیر آمریکا را حاصل ائتلاف مشترک آمریکا و رژیم صهیونستی در دشمنی آشکار علیه امت عربی دانست و تاکید کرد که سیاست نهایی آمریکا در منطقه خدمت به اسرائیل و طرح‌های توسعه طلبانه آن بر ضد حقوق و منافع عربی است.

این منبع خواستار پایان اشغال اراضی کشورهای عربی و فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شد و از جامعه بین‌المللی خواست که حقوق مشروع ملت فلسطین و در راس آن حق بازگشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی برخوردار از حق حاکمیت به پایتختی قدس را تضمین کند.

این منبع در پایان با تاکید بر اینکه "سوریه از مبارزات عادلانه ملت فلسطین برای بازپس گیری حقوق مشروعش حمایت می‌کند،"  بر اتخاذ موضع مشترک و فعال کشورهای عربی برای مقابله با تجاوزات مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق کشورهای عربی که  خطری برای حال و آینده امت عربی است، تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس