کد خبر 1035983
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
لگدمال کردن تصاویر ترامپ و نتانیاهو در آغاز تظاهرات امروز فلسطین+تصاویر

روند تجمع مردم در شهرهای مختلف فلسطین برای تظاهرات گسترده علیه طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» آغاز شده و تظاهرات‌کنندگان در شروع تظاهرات، تصاویر رؤسای آمریکا و رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند.

به گزارش مشرق، قرار است مردم سراسر فلسطین امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به رونمایی از طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» دست به اعتراضها و تظاهرات گسترده بزنند.

در همین زمینه، گروه‌های فلسطینی امروز و فردا را روز خشم سراسری و درگیری نامحدود با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

این تظاهرات‌ها در شهر غزه از چهارراه «الصناعه» در مرکز غزه به سمت چهارراه «انصار» انجام خواهد شد. شبکه «المیادین» ورود شهروندان فلسطینی به چهارراه الصناعه برای مشارکت در این اعتراض خبر داد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، امروز تجمع‌های اعتراضی نیز در استان‌های رفح و خان‌یونس در جنوب نوار غزه و در اعلام مخالفت با معامله قرن برگزار شد.

شرکت‌کنندگان پلاکارت‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «لا لصفقة القرن، فلتسقط الصفقة، فلتسقط صفقة العار، نعم للوحدة الوطنیة» (نه به معامله قرن؛ این معامله باید ساقط شود، معامله شرم‌آور باید ساقط شود، بله به وحدت ملی».

آنها همچنین تصاویر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند و آتش زدند.

«خلیل الحیه» عضو ارشد حماس در آغاز تظاهرات امروز اعلام کرد، فلسطین امروز در یک پیچ خطرناک قرار دارد و همزمان با تنش‌ها در سرتاسر منطقه، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، وی در ادامه از دعوت محمود عباس برای برگزاری نشست مشترک با گروه‌های فلسطینی قدردانی کرد و گفت، درست است که اختلافات وجود دارد اما همه برای مقابله با معامله قرن متحد هستند.

الحیه افزود، ترامپ فکر می‌کند می‌تواند معامله قرن را اجرایی کند، حق بازگشت را خط بزند و قدس را از پایتختی فلسطین کنار بزند اما در اشتباه است.

وی گفت، رژیم صهیونیستی در حال بازی با آتش است و هر چه به کنار زدن حق بازگشت و قدس نزدیکتر شود به پایان خود نزدیکتر شده است.

زخمی شدن دهها دانش‌آموز در مخیم العروب

رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن دانش‌آموزان در «مخیم العروب» در شمال الخلیل از گاز اشک آور استفاده کرده که دهها نفر از آنها دچار حالت نفس تنگی شدند.

استقرار یگان «گفعاتی» و «چتربازان» رژیم صهیونیستی در کرانه باختری برای اولین بار

ارتش رژیم صهیونیستی امروز از بیم واکنش تند فلسطینی‌ها به رونمایی از معامله قرن، برای اولین بار یگان  «گفعاتی» و «چتربازان» خود را در کرانه باختری مستقر کرد.

بازداشت پنج زن فلسطینی در مسجدالاقصی

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، نظامیان رژیم صهیونیستی پنج زن از اهالی اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را در مصلای باب‌الرحمه مسجدالاقصی بازداشت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس