کد خبر 1035927
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
احمد الطیبی

عضو عرب کنست، معامله قرن را سراسر فریب و دروغ توصیف کرد و اقدام امروز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پس گرفتن درخواست مصونیت قضایی خود را موجب هموار شدن راه محاکمه وی خواند.

به گزارش مشرق، «احمد الطیبی» عضو عرب کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) هر گونه حمایت کشورهای عربی از معامله قرن را خیانت به ملت فلسطین توصیف کرد.

الطیبی در گفت‌وگو با شبکه المیادین با تاکید بر جانبداری‌های دولت آمریکا از تل آویو در فرآیند کمک به حل مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت: « ترامپ به صراحت به نفع دوستش نتانیاهو در مسئله فلسطین مداخله کرده است».

بیشتر بخوانید:

درخواست نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در آستانه رونمایی از «معامله قرن»

او ادامه داد: «اعتراضات مردمی در مخالفت با معامله قرن از تصمیم گروه‌های فلسطینی جلوتر خواهد رفت. ما در داخل فلسطین کاری نمی‌توانیم انجام دهیم مگر اینکه معامله قرن را رد کنیم. پاسخ به معامله قرن قطعی و در سطوح مردمی و سیاسی خواهد بود».

رئیس فراکسیون «فهرست مشترک» در کنست گفت: «کسی که از طرح ترامپ حمایت کند علیه فلسطین است و کسی که خواهان حمایت از ملت فلسطین نیست حداقل سکوت اختیار کند».

وی افزود: «در حال حاضر سفرای عرب نباید در هیچ مراسم یا نشستی که ترامپ برای معامله قرن دعوت می‌کند حضور یابند».

عضو کنست تصریح کرد: «کسی که با معامله قرن ترامپ باشد از پشت به ملت فلسطین خنجر زده است».

الطیبی اتخاذ سیاست‌های قبلی رهبران فلسطینی در قبال اسرائیل را برای حال حاضر غیرممکن خواند و گفت: از کشورهای عربی خواهش می‌کنیم که در هیچ مراسمی که ترامپ برای اعلام معامله قرن ترتیب می‌دهد حضور نیابند.

وی همچنین در واکنش به خبر حاکی از اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعتی پیش درخواست مصونیت قضایی خود را پس گرفته است، گفت: «با این حساب راه محاکمه وی هموار شد».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) درخواست مصونیت قضائی خود را از پارلمان این رژیم (کنست)‌ پس گرفت.

 نتانیاهو در آخرین ساعات باقی‌مانده به تشکیل کمیته پارلمانی بررسی درخواست مصونیت خود در کنست را پس گرفت و دلیل آن را نیز «غیر منصفانه بودن» این روند توصیف کرد.

بر این اساس، با پس گرفته شدن درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو، راه برای آغاز جلسات محاکمه و دادرسی پرونده‌های فساد دولتی وی در دیوان عالی رژیم صهیونیستی هموارتر شده است.

وی با انتشار پیام ویدئویی در صفحه فیسبوک خود، با ادعای اینکه روند بررسی درخواست مصونیتش در کنست منصفانه نخواهد بود، گفت: «به رقبایم اجازه نمی‌دهم در حرکت تاریخی که هدایت آن را برعهده دارم، مداخله کنند».

در حال حاضر نتانیاهو برای رونمایی امروز از طرح ضد فلسطینی معامله قرن در واشنگتن به سر می‌برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس