جریمه/پلیس

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در خصوص جزئیات تخصیص جریمه و نمره منفی در صورتی که مالک و راننده خودرو متفاوت باشند، توضیح داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد کرمی‌اسد رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا درباره چگونگی تخصیص جرائم رانندگی و نمره منفی حاصل از آن به مالک یا راننده خودرو اظهار داشت: برای ۲۰ تخلف حادثه ساز هم نمره منفی و هم جریمه ارسال می شود؛ وقتی پلیس تخلف رانندگی را مشاهده کرده و راننده متخلف حضور دارد اعمال قانون به صورت تسلیمی است؛ در این صورت نمره منفی برای راننده درج شده و جریمه را برای پلاک خودرو ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بخشودگی جرایم در دستورکار پلیس نیست

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر تخلفات وسیله نقلیه به واسطه دوربین هوشمند کنترل شود هم جریمه و هم نمره منفی به پلاک خودرو یعنی مالک خودرو تعلق می‌گیرد؛ یعنی نمره منفی در گواهینامه مالک خودرو ثبت می‌شود.

سرهنگ کرمی‌اسد به بحث نمره منفی پرداخت و گفت: در بحث نمره منفی برای تخلفاتی که به صورت تسلیمی توسط پلیس کنترل می‌شود در واقع قبض جریمه به راننده خودرو تحویل داده می‌شود؛ به این صورت که  پس از ارتکاب تخلف توسط راننده، پلیس راهور وسیله را متوقف کرده و مبادرت به جریمه راننده متخلف می‌نماید؛ در این صورت نمره منفی قطعا در سوابق راننده درج خواهد شد زیرا مشخصات راننده وسیله نقلیه در قبض پلیس ثبت می‌شود.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در مواقعی که کنترل تخلف از طریق سیستم هوشمند ثبت تخلف انجام می‌پذیرد چون سیستم، صرفا وسیله نقلیه را شناسایی و خوانش می‌کند فلذا تخلفاتی که توسط سیستم احصاء می‌شود در صورت داشتن نمره منفی بلافاصله به صورت هوشمند در سوابق گواهینامه مالک وسیله نقلیه قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که تکلیف اختصاص جرایم برای افرادی که چندین وسیله نقلیه داشته و با خودروها افراد دیگری رانندگی می‌کنند، اظهار داشت: اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارند که مالکیت تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه را به عهده دارند که باید این افراد به چند نکته دقت کنند.

سرهنگ کرمی اسد گفت: چون مسؤولیت پلاک بر عهده خود مالک است فلذا باید در واگذاری وسیله نقلیه به افراد حتی به صورت امانی، نهایت دقت را مبذول کنند؛ همچنین از فروش وسیله نقلیه به صورت وکالتی حتی‌الامکان خودداری کنند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش  مبنی بر اینکه ایا می‌توان نمره منفی را از پلاک خودرو به راننده منتقل نمود، اعلام کرد:در این شرایط که فرد دارای چند خودرو است، انتقال نمره منفی برای این گروه از اشخاص حقیقی  از طریق مراجعه به مرکز پلیس، تکمیل فرم مربوطه و همچنین مراجعه به واحدهای رسیدگی به تخلفات است تا بتوان در خصوص انتقال نمره منفی از سوابق مالک خودرو به سابقه گواهینامه راننده یا متصرف اقدام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس