واکنش آیت‌الله سبحانی به آتش زدن کتاب پزشکی توسط "تبریزیان"

یکی از مراجع معظم تقلید ضمن محکوم کردن کتاب‌سوزی گفت: کتاب­‌های علوم طبیعی و پزشکی که به نیت کشف علل و معالیل پدیده‌­ها نگاشته می‌­شوند از احترام کامل برخوردارند.

به گزارش مشرق، در پی آتش زدن یک کتاب مرجع پزشکی توسط یک روحانی که در زمینه طب اسلامی، فعالیت دارد، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

در این بیانیه آمده است:

در روایات از پیشوایان معصوم نقل شده است که فرموده­‌اند: «اُطلُبوا العِلمَ ولَو بِالصِّینِ». مسلماً علمی که باید در صین آموخت، علوم دینی نیست، بلکه دانش‌­هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنت­‌های خلقت که خداوند منان در نهاد موجودات قرار داده است.

بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات و علل و معالیل آنها، کاملاً محترم است هر چند که محتمل است که برخی از آنها ناصواب باشد. اما این تلاش­‌های آمیخته با درست و نادرست سبب پیدایش یک رشته حقایق می‌­شود.

 بنابراین کتاب­‌های علوم طبیعی و پزشکی که به نیت کشف علل و معالیل پدیده‌­ها نگاشته می‌­شود از احترام کامل برخوردار است و هر نوع تعرض به آنها بر خلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است. انتقاد از محتوا شیوه پسندایده‌­ای است اما تعرض نامعقول شیوه جاهلانه‌­ای است که اتفاقاً در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه‌­ها بر اساس انگیزه­‌های غلط طمعه حریق شده است.

در روزهای اخیر ویدئویی از آتش زدن کتاب طب هاریسون (کتاب پزشکی داخلی) توسط فردی به نام عباس تبریزیان که به عنوان استاد طب اسلامی مشهور است، منتشر و باعث بروز واکنش‌هایی از جمله از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت بهداشت و ... شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    9 12
    گویا قضیه مال چند سال پیش است ، حالا چرا بعضیها این ایام علم کرده اند از عجایب است !
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
      5 3
      چرت نگو تو کانالش روزشمار گذاشته بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس