کد خبر 1035429
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
هادی چوپان

به نظر می‌رسد با توجه به قوانین منع حضور بازنشستگان و شرایط سنی تعیین شده برای کارمندان دولت، باید کم کم شاهد پایان عصر ناصر پورعلی‌فرد در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام باشیم.

به گزارش مشرق، با اینکه سال گذشته بیش از 10 رئیس فدراسیون ورزشی به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها از سمت خود کنار رفتند و حتی فدراسیون‌های مهم و المپیکی مانند والیبال و هندبال هم دچار چنین تغییراتی شدند، تغییری در فدراسیون پرورش‌اندام که نام رئیس آن در لیست ابتدایی به عنوان یکی از روسای بازنشسته وجود داشت، صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید:

هادی چوپان: تا گردن زیر بدهی‌ام

ناصر پورعلی‌فرد که چهارمین دوره ریاست خود را در فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام پشت سر می‌گذارد، اول بهمن‌ماه سال 98 با پایان 35 سال خدمت، عملا بازنشسته محسوب می‌شود. او که طبق قانون با مدرک کارشناسی ارشد می‌توانست تا 35 سال خدمت کند، گویا دیگر به پایان خط رسیده و 2 سال بعد از شروع دوره ریاستش مجبور به کناره گیری است.

* پایان مسیر در میانه راه

14 بهمن‌ماه سال 96 بود که ناصر پورعلی‌فرد در یک انتخابات نسبتا پرحاشیه برای چهارمین دوره، ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را برعهده گرفت. به نظر می‌رسد با توجه به رسیدن سابقه پورعلی‌فرد به 35 سال برای اجرای قانون، وزارت ورزش باید هر چه سریعتر برای این فدراسیون سرپرست تعیین کند و سپس پروسه انتخابات را پیش ببرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که پیش از این برخی از کارمندان وزارت ورزش یا روسای فدراسیون‌ها به شرط سنی موجود در قانون بازنشستگی اشاره می‌کردند و اعتقاد داشتند می‌توانند تا 60 یا 65 سالگی به کار خود ادامه دهند.

* خداحافظی قریب الوقوع

جدا از اینکه پورعلی‌فرد در فروردین‌ماه سال 99 به سن 60 سالگی می‌رسد و از این نظر هم دیگر نمی‌تواند به کارش ادامه دهد، اخیرا رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای را به تمام دستگاه‌های اجرایی با موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ارسال و آخرین تغییرات در قانون بازنشستگی را اعلام کرده است.

در این بخشنامه که به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم ارسال شده، شرط سنی برای بازنشستگی برداشته شده است. با این شرایط آن دسته از مدیرانی که سن بازنشستگی‌شان از 30 یا 35 سال با توجه به مدرک تحصیلی گذشته باشد، مشمول این قانون می‌شوند و بازنشسته خواهند شد.

جدا از انتقاداتی که همواره در دوران ریاست پورعلی‌فرد وجود داشته، به نظر می‌رسد کار او از نظر قانونی هم در اواسط چهارمین دوره به پایان رسیده و وزارت ورزش همانطور که سال 97 قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها را بدون تعلل اجرا کرد، این بار هم باید در فدراسیون پرورش اندام دست به تغییرات بزند که اتفاقا می‌تواند در راستای سیاست وزارت ورزش مبنی بر جوانگرایی در فدراسیون هم باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس