کد خبر 1035412
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
‌

روحانی گفته بود در صورتی که نفت ایران از منطقه صادر نشود، دیگر کشورها هم قادر به صادرات نخواهند بود.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

حاج قاسم سلیمانی، در شجاعت و تواضع و تدبیر بی نظیر بود. او صراحتا مخالف اعتماد به آمریکا و وحدت شکنی از این طریق بود. درباره برجام نیز با صراحت گفت که دشمن در پی برجام دو و سه با هدف زدن اصل نظام است. در عین حال، تیر ماه ۹۷ از سخنان درست آقای روحانی در سوئیس حمایت کرد.

روحانی گفته بود در صورتی که نفت ایران از منطقه صادر نشود، دیگر کشورها هم قادر به صادرات نخواهند بود. می توانید امتحان کنید" و "با صراحت می گویم ایران رژیم صهیونیستی را نامشروع می داند و فعالیت هایش را تجاوزکارانه می داند".

سردار سلیمانی با تشکر از این مواضع نوشت"آنچه از فرمایشات حضرتعالی منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات  است. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع و حکیمانه می بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم".

سردار سلیمانی به خاطر رویکرد مقتدرانه و حکیمانه و عزتمندانه، در چشم دشمن مهابت داشت. چنان که از پترائوس تا پمپئو ( دو رئیس سیا در حد فاصل سال های ۹۰ تا ۹۶) در پی مذاکره و دادن نامه به وی بودند.

روزنامه گاردین در مرداد ۹۰ نوشت: "ژنرال پترائوس رئیس (وقت) سازمان سیا علاقمند است داستان را از زمانی بازگو کند که یک ژنرال 4 ستاره در عراق بود. اوایل سال ۲۰۰۸، اس ام اس یک سردار ایرانی به پترائوس داده شد. پترائوس به شدت نیاز داشت به او گوشزد شود که تلاش‌های نظامی و دیپلماتیک آمریکا در عراق و لبنان و سایر نقاط خاورمیانه توسط سپاه قدس و ژنرال سلیمانی به تحلیل برده می شود".

به گزارش گاردین"یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی می‌گوید: سلیمانی هراس انگیز است، همه جا هست و هیچ جا نیست... بسیاری از مقامات آمریکایی، چند سال اخیر را صرف توقف کار افراد وفادار به سپاه قدس کرده و مبهوت کارهای آنها هستند. یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا می گوید من اگر سلیمانی را ببینم، از او خواهم پرسید که از ما چه می خواهد؟".
 

مایک پمپئو رئیس وقت سیا یازده آذر ۹۶ تأیید کرد قاسم سلیمانی به نامه او بی اعتنایی و حتی از دریافت و باز کردن آن امتناع کرده است. آقای محمدی گلپایگانی در روایت ماجرا می گوید "همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس  سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم .

بوکمال در شرق سوریه و نزدیک مرز عراق، آخرین پایگاه داعش بود که پاکسازی شد. بعد از اعلام خبر پس گرفتن بوکمال، تصاویر بازدید سردار سیلمانی در حال بازدید از منطقه منتشر شد.

همچنین مایکل روبین (کارشناس ارشد امریکن اینترپرایز ) پارسال در واشنگتن اگزمینر نوشت "از هر تحلیلگر آمریکایی بپرسید، می‌گوید رئیس‌نیروی قدس، یک تروریست است. اما بسیاری از ایرانی‌ها از او به عنوان یک قهرمان و رزمنده واقعی یاد می‌کنند؛ نه مانند متیس وزیر دفاع آمریکا که اینطور نیست. سلیمانی علاوه‌ بر رزمندگی، چهره یک استاد معامله‌گر و دیپلمات برجسته را هم دارد. او برای اجتناب از خونریزی میان اتحاد میهنی کردستان و نیروهای دولت عراق پادرمیانی کرد".

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا ادامه می‌دهد "نتیجه اینکه ایران نه تنها استراتژی بلکه پرسنلی برای اجرای آن دارد. آمریکا می‌تواند از نفوذ ایران شکایت کند اما تا زمانی که سلیمانی در بطن کار قرار دارد، بسیار دشوار است عراقی‌ها، آمریکا را جدی بگیرند. مک گورک فرستاده ویژه آمریکا خود را به عنوان یک دیپلمات قابل ثابت کرد، اما او از روال و استحکامی که سلیمانی به خرج می‌دهد، برخوردار نیست. اکنون زمان مواجه شدن با واقعیت سلیمانی فرا رسیده است".

رفتار حکیمانه و عزتمندانه شهید سلیمانی را که موجب استیصال و التماس دشمن بود، مقایسه کنید با برخی پالس های غلط و منفعلانه مذاکره که از سوی برخی دولتمردان ارسال شد و با توهین و دهن کجی مقامات وقیح آمریکایی رو به رو گردید. کاش آنها در مکتب شهید سلیمانی مشق دیپلماسی کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فاطمه IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    35 1
    افسوس بیش از ین لایق نبودیم سلیمانی داشته باشیم حال ماییم و زبونانی چون....
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
      11 0
      اطمینان داریم خداوند خون حاج قاسم را تا ابد گرم و جوشان نگه خواهد داشت و خونش باطلان و ریاکاران را رسوا خواهد کرد .
  • DE ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    25 1
    سردار سلیمانی به خاطر رویکرد مقتدرانه و حکیمانه و عزتمندانه، در چشم دشمن مهابت داشت. چنان که از پترائوس تا پمپئو ( دو رئیس سیا در حد فاصل سال های ۹۰ تا ۹۶) در پی مذاکره و دادن نامه به وی بودند.// حالا جواب به جواد:نه مِرسی مُرسی! عاقبت این هِرهِر کِرکِر با دشمن و اخم با دوست کار دستت داد.ببند او نیشت رو و جدی باش.
  • رضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    18 3
    امریکا یی ها می گویند : سلیمانی همه جا هست و هیچ جا نیست .. امروز ما میگوییم : ظریف و برجامش همه جا هست و هیچ بدرد نمی خورد .
  • حسين DE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    10 2
    و ظريف در برابر USA زانو ميزند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس