آدام شیف

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که هدایت تیم دادستانی محاکمه ترامپ در سنا را برعهده دارد اعلام کرد که از سوی رئیس جمهوری آمریکا مورد تهدید واقع شده است.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، آدام شیف،‌ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که هدایت تیم دادستانی محاکمه دونالد ترامپ در سنا را برعهده دارد روز یکشنبه اعلام کرد که از سوی رئیس جمهوری آمریکا مورد تهدید واقع شده است.

این هشدار از سوی رئیس دموکرات تیم استیضاح کننده دونالد ترامپ در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهوری آمریکا به تازگی با انتشار توئیتی آدام شیف را «سیاستمداری فاسد و احتمالا یک فرد مریض» توصیف و اعلام کرده است که وی «هنوز بهای آنچه بر سر کشور آورده را نپرداخته است.»

بیشتر بخوانید:

افشاگری جان بولتون علیه ترامپ

این توئیت بلافاصله با واکنش رئیس مدیران استیضاح ترامپ همراه شد. شیف در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی با اشاره به محتوی پیام توئیتری دونالد ترامپ تصریح کرد این پیام به گونه‌ای نوشته شده که تهدیدی در آن نهفته باشد.

آدام شیف، دادستان سابق و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد که در حال حاضر ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارد به واسطه در دست گرفتن و هدایت روند قانونی استیضاح که قرار است به اثبات اتهام بر ضد دونالد ترامپ در جریان محاکمه وی در مجلس سنا منجر شود هم اکنون به سرسخت ترین مخالف رئیس جمهوری آمریکا در سیاست داخلی این کشور تبدیل شده است.

شیف به عنوان دادستان ارشد محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا پیش از این اعلام کرده بود که محکوم شدن رئیس جمهوری آمریکا در فرایند استیضاح می‌تواند جلوی «تهدیدهای» ناشی از اقدامات غیرقانونی وی را در آینده بگیرد.

وی همچنین به همراه دیگر اعضای تیم دادستانی محاکمه رئیس جمهوری آمریکا از سناتورهای جمهوری‌خواه خواسته بود که پیش از صدور حکم نهایی اجازه دهند شاهدان دیگری برای توضیحات تکمیلی در سنا حضور یابند. یکی از افرادی که دموکرات‌ها بر حضور وی در سنا به عنوان شاهد تاکید دارند جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید است که پیش‌تر به نوعی از فشار سیاسی کاخ سفید به اوکراین سخن به میان آورده بود.

این در حالیست که جمهوری‌خواهان در قبال این خواسته تاکید کرده اند که بهتر است هانتر بایدن،‌ پسر جو بایدن نیز برای ادای توضیح در خصوص اتهام‌های مطرح شده به ترامپ در سنا حضور پیدا کند.

سناتورهای جمهوری‌ خواه و وکلای دونالد ترامپ اتهام‌های مطرح شده از سوی دموکرات‌ها را تلاشی سیاسی جهت تضعیف موقعیت رئیس جمهوری آمریکا در کارزار انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور توصیف کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از حمله توئیتری به آدام شیف، رئیس تیم دادستانی دموکرات‌ها در جریان محاکمه سنا اعلام کرده بود که استیضاح وی نوعی تاثیرگذاری و دخالت در انتخابات است که تاکنون هرگز نمونه آن دیده نشده است.

حمله توئیتری دونالد ترامپ به آدام شیف نخستین مورد از نوع خود محسوب نمی‌شود. رئیس جمهوری آمریکا پیش از این در مراحل شکل گیری پرنده استیضاح در مجلس نمایندگان نیز آدام شیف و نیز نانسی پلوسی را مورد حملات کلامی قرار داده و آنها را کلاهبردار و خائن توصیف کرده بود.

پرونده استیضاح دونالد ترامپ طی دو اتهام مشخص یعنی «سوء استفاده از قدرت» با تحت فشار قرار دادن رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق در باره فساد مالی احتمالی فرزند جو بایدن، رقیب انتخاباتی وی و نیز «مانع تراشی بر سر تحقیقات بر سر این پرنده» در مجلس نمایندگان تایید شد و اکنون مراحل بررسی این اتهام‌ها در سنا را طی می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس