اخبار ویژه روزنامه ها

یک نشریه آمریکایی تأکید کرد انتقام واقعی ایران در راه و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد، فقط استتاری برای انتقام اصلی است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

موسوی لاری: شانس انتخاباتی اصلاح‌طلبان با عملکرد دولت کم شده است

نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مدعی شد دولت روحانی، دولت اصلاح‌طلبان نبود.

عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با شفقنا همچنین تصریح کرد این را که به دلیل عملکرد دولت روحانی، شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس کاهش یافته می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان دوره‌ای دارند به نام دوره حمایت از دولت اعتدال و توسعه آقای حسن روحانی؛ آقای روحانی در برنامه‌های خود موفقیت‌ها و شکست‌هایی داشته است. حتماً هم اصلاح‌طلبان به دلیل حمایتشان از آقای روحانی در آن شکست‌ها سهیم هستند، ولی جامعه می‌داند که دولت آقای روحانی، دولت اصلاح‌طلبان نبوده بلکه دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده است.

موسوی لاری اضافه کرد: اگر آقای روحانی در مواردی با اصلاح‌طلبان همراه می‌شد و نصیحت اصلاح‌طلبان را گوش می‌کرد شاید بخشی از مشکلات کم می‌شد. به هر ترتیب این نکته که به دلیل عملکرد دولت آقای روحانی شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس کاهش یافته را می‌پذیرم، اما اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس در قیاس با اصولگرایان زمینه کمتری دارند را قبول ندارم و همچنان معتقدم که اصولگرایان در افکار عمومی بعد از اصلاح‌طلبان هستند.

وی همچنین گفت: آنچه از مجموع نظرات چهره‌های اصلاح‌طلب دریافت کردم این است که اصلاح‌طلبان در انتخابات حتماً شرکت می‌کنند، حتماً در استان‌هایی که کاندیدا داریم، لیست می‌دهیم و از کاندیداهای خود حمایت می‌کنیم و در استان‌هایی هم که کاندیدا نداریم، نمی‌گوییم که اصلاح‌طلبان پشت سر اصولگرایی بایستند که متعادل‌تر است. اصلاح‌طلبان ممکن است که با انگیزه‌های قومی و محلی به کسی رأی دهند و به کسی رأی ندهند، ولی این مسئله در شعاع فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان نیست.

وی در عین حال فاش کرده که برخی اصلاح‌طلبان به اعتبار سنجش شرایط، حاضر نشده‌اند با وجود اصرار هم حزبی‌ها نامزد انتخابات شوند:

«اینکه برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به میدان نیامدند، درست است، ما هم از آنها خواهش کردیم که به صحنه بیایند، اما نپذیرفتند. من به گرگان رفتم و دوستان ما می‌گفتند که چند نیروی تاپ در این استان داشتیم که هر چه از آنان خواهش کردیم، ‌انگیزه نداشتند که در انتخابات حضور پیدا کنند، این مسئله به فضای ما قبل آن برمی‌گردد، اصل این قصه که برخی از اصلاح‌طلبان نیامدند و انگیزه پیدا نکردند، حرف درستی است، اما اصلاح‌طلبی خسته نیست. عده‌ای نیامدند و نام آن را خستگی نمی‌گذارم.

موسوی لاری همچنین در ادامه مصاحبه آرزو کرده قالیباف انصراف دهد و در عرصه انتخابات نماند(!)

اظهارات وی درباره این که دولت روحانی دولت اصلاح‌طلبان نبود، در حالی است که اصلاح‌طلبان در سال 92، محمدرضا عارف و در سال 96، اسحاق جهانگیری را در گود انتخابات داشتند اما با یقین به این که نامزد آنها رأی نمی‌آورد، با روحانی ائتلاف کردند. عارف در سال 92 طبق اعلام محمد علی نجفی، فقط 8 درصد رأی داشت.
 

خواسته سلیمانی، اخراج آمریکا بود احتمالاً ترور او مقدمه این اخراج است

«ترور ژنرال ایرانی به قاطعیت بیشتر ایران و اتحاد بیشتر مردم ختم شد اما به نظر می‌رسد انتقام هنوز ادامه خواهد داشت و متأسفانه ممکن است به اخراج آمریکا از منطقه منتهی شود.»

پایگاه اینترنتی میدل‌ایست‌آی که در لندن به روزرسانی می‌شود، ضمن انتشار تحلیل فوق نوشت: ترور ژنرال سلیمانی در بغداد به وسیله آمریکایی‌ها تا به حال دو نتیجه روشن داشته؛ اول این که مردم ایران علی‌رغم تمام نظرات متفاوتی که دارند، در مراسم عزاداری قاسم سلیمانی به صورت خودجوش شرکت کردند و نشان دادند در مقابل اقدام علیه کشورشان همه متحدند.

دوم اینکه، آمریکا با چنین اقداماتی همچنان رتبه نخست خودش در انجام رفتارهای شرم‌آور را حفظ کرد، واشنگتن بار دیگر نشان داد که به شدت تمایل به آزار دیگران و همچنین ایجاد پیامدهای منفی ناخواسته برای منافع ملی خودش دارد. بزرگترین نتیجه ملموس ترور سلیمانی در حقیقت می‌تواند تحقق رویای دیرینه خود او یعنی وادار شدن آمریکا به ترک منطقه غرب آسیا باشد.

خروج آمریکا البته بیش از همه می‌تواند یک کابوس برای اسرائیل و برخی از حاکمان عرب باشد، آن هم در شرایطی که ایران در حال کنار گذاشتن محدودیت‌های هسته‌ای است.

همانطور که انتظار می‌رفت، ایران در انتقام ترور سلیمانی مواضع نظامی آمریکا در خاک عراق را موشک‌باران کرد.

با توجه به اظهارات سپاه پاسداران به نظر می‌رسد ایران گام‌های بعدی خودش برای انتقام خون سلیمانی را متوجه متحدان آمریکا در منطقه مثل امارات یا اسرائیل کند. حمله انتقام‌جویانه ایران تاکنون به دو هدف اصلی خود رسیده: اول اینکه، نشان داد اگر ترور سلیمانی با هدف بازدارندگی در مقابل تهران صورت گرفته قطعاً شکست خورده است. ثانیاً، این حمله مردم را تا حدی آرام کرد.

اگر داستان به همین جا ختم شود، خوب، ایده‌آل خواهد بود، اما متأسفانه هیچ بعید نیست که پاسخ ایران همچنان ادامه داشته باشد. همانطور که یکی از مهمترین شرکای منطقه‌ای تهران، رهبر حزب‌الله هم بیان کرد، احتمالاً ایران سال‌ها از طریق جنگ نیابتی سربازان آمریکایی را در خاورمیانه هدف قرار دهد تا مجبور به ترک منطقه شوند.

آنچه در هفته‌های آینده باید به دقت مورد توجه قرار گیرد وضعیت در حال تحول عراق است و این مربوط به دو رویداد خاص در این کشور می‌شود: پارلمان در بغداد به خروج همه نیروهای خارجی از این کشور رأی داده و شبه‌نظامیان عراقی نزدیک به ایران نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند در انتقام از خون سلیمانی و ابومهدی المهندس خودشان مستقل از تهران عمل کنند.

انتقام حشدالشعبی ممکن است به اندازه تهران بزرگ و خطرناک نباشد، اما به هر حال مشکل‌آفرین خواهد بود. بعد از انتشار پیش‌نویس نامه وزارت دفاع آمریکا مبنی بر پذیرش خروج این نیروها از عراق حالا به نظر می‌رسد که واشنگتن از تصمیم خود برگشته و قصد ترک عراق را ندارد. اتفاقاً، انتقام حشدالشعبی هم تا حد زیادی بستگی به رفتار آمریکا با دولت عراق در آینده دارد. در این بین برخی اقدامات از سوی بغداد چون عدم صدور ویزا یا عدم اجازه عبور و مرور و پرواز نیروهای خارجی در خاک عراق، می‌تواند ماندن نیروهای خارجی در این کشور را به کابوسی بوروکراتیک تبدیل کند. چنین اقداماتی بدون شک نیروهای ائتلاف را خسته و فرسوده خواهد کرد.
 

نیوزویک: انتقام ایران فراتر از موشکباران عین‌الاسد است

یک نشریه آمریکایی تأکید کرد انتقام واقعی ایران در راه و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد، فقط استتاری برای انتقام اصلی است.

مجله نیوزویک نوشت: به نظر می‌رسد مرگ ژنرال سلیمانی در شکل‌دهی سیاست منطقه‌ای به اندازه زمان حیاتش- اگر نگوییم بیشتر- نقش دارد. ترور سلیمانی باعث شد قاعده نانوشته اما محکم در زمینه ضرورت غیرمستقیم و نیابتی بودن رویارویی ایران و آمریکا شکسته شود. اکنون چرخش از راهبرد هدف قرار دادن نیابتی‌ها به هدف قرار دادن محافظان و پشتیبان‌های دو طرف چرخش یافته است. همین قاعده، روابط ایران- آمریکا را از حالت تنش مدیریت‌شده به شرایطی ناشناخته و نامعلوم تغییر داده است.

پاسخ واقعی ایران به ترور سلیمانی هنوز در راه است و حمله موشکی فقط استتاری بود برای فراهم کردن فضای پاسخی که ایران از طریق نیابتی‌ها و به شیوه‌ای نامتقارن در ماه‌های آینده خواهد داد. این پاسخ به جای حمله‌ای یک‌باره دارای مراحل مختلف و روند تدریجی و مداوم خواهد بود.

 به گزارش دیپلماسی ایرانی، در ادامه تحلیل نیوزویک آمده است: تصویر ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قوی و قابل اطمینان انگیزه‌ای بوده برای بسیاری از کشورها تا در پی بهبود روابط با تهران باشند و خود را با منافع و ملاحظات آن بیشتر سازگاری دهند. بنابراین پاسخ تهران به این ترور هدفمند، همچنین پاسخ یا عدم پاسخ متقابل واشنگتن، تعریفی دوباره از تصویر تهران در منطقه و همچنین درک منطقه‌ای از آن پدید آورده است.

ایران گزینه‌های گوناگونی پیش‌ رو دارد. پاسخ اولیه نشان می‌دهد که تهران مصمم است حضور منطقه‌ای آمریکا را کاهش دهد. اقدامات و بیانات اظهارشده از سوی مقامات ایرانی و عراقی خبر از یک سیاست خارجی و امنیتی تازه برای محور حامی ایران در منطقه می‌دهد. هدف گرفتن و محدود کردن حضور منطقه‌ای آمریکا اولویت اصلی این سیاست تازه است. خاورمیانه‌ پس از آمریکا بزرگ‌ترین پاداش برای ایران است که پیروزی ژئوپولیتیکی بزرگی را برای این کشور فراهم می‌کند. فاز بعدی پاسخ ایران احتمالا آگاه‌سازی جامعه و افکار عمومی آمریکا در شرایط حساس انتخاباتی و بنابراین کاهش فرصت ترامپ برای پیروزی در انتخابات سال 2020 خواهد بود. سید حسن نصرالله در سخنرانی خود این کار را به روشنی انجام داد، با گفتن اینکه: «زمانی که نیروهای آمریکایی در تابوت بازگردند، وقتی آنها که عمودی آمده‌اند، افقی به آمریکا بازگردند، ترامپ و دولتش خواهند دانست که منطقه را از دست داده‌اند و انتخابات را هم از دست خواهند داد.» در این فاز از پاسخ، طرف ایرانی از نوعی شفافیت راهبردی برخوردار است.
 

روزنامه اجاره‌ای: باز هم امتیاز بدهیم(!)

یک روزنامه اجاره‌ای مدعی شد ایران باید برای مذاکره مجدد امتیاز بدهد.

روزنامه آرمان به قلم سید حمید حسینی نوشت: اخیراً، رئیس‌جمهوری مطرح کرده که حل مشکلات اقتصادی بدون پشت سر گذاشتن موانع سیاست خارجی امکان‌پذیر نیست. به اعتقاد من، این موضوع بستگی به این دارد که چقدر اراده در حاکمیت وجود دارد. بالاخره اصل مذاکره بر این است که امتیازی داده و امتیازی گرفته شود. اگر قرار باشد ما در مذاکرات خارجی فقط به دنبال حل مشکلات خودمان باشیم و طرف مقابل احساس کند هیچ گونه منافعی ندارد، قطعاً رسیدن به نتیجه خیلی سخت خواهد بود.

وی می‌افزاید: اگر دولت بتواند روابطش را با اروپا حفظ کند و نگذارد اجماعی علیه ما در بحث هسته‌ای صورت گیرد و از طرف دیگر بتواند تنش‌های موجود را با کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهش دهد می‌تواند در این شرایط برای اقتصاد کشور، فعالان بخش خصوصی و رهایی از اقتصاد نفتی مؤثر باشد.

این نوشته در حالی است که هم آمریکا و هم اروپا در توافق برجام (قبل از آن در توافقات هسته‌ای سال 82 تا 84) بارها از تیم روحانی امتیاز گرفته و هرگز حاضر نشده‌اند امتیاز واقعی بدهند. آخر سر هم تعهدات خود را علناً زیرپا گذاشته‌اند.

از نویسنده مذکور که خود فعال اقتصادی و صادرکننده است باید پرسید اگر با کسی معامله کرد و چند بار سرش کلاه گذاشت و چک بی‌محل کشید، حاضر می‌شود بدون گرفتن طلب‌های قبلی مذاکره و توافق جدیدی هم انجام بدهد و بخش دیگری از مایملک خود را در ازای وعده و وعید واگذار کند؟!

در حقیقت، نویسنده به گونه‌ای استدلال کرده که انگار اولین بار است بحث مذاکره و توافق مطرح می‌شود و این، نه دولت‌های زورگوی غربی، بلکه ایران است که معامله و توافق را به هم زده است!!
 

جهان صنعت: دولت با آمارسازی ناکارآمدی خود را می‌پوشاند

یک روزنامه حامی دولت از آمارسازی‌های غیر واقعی برای پوشاندن سیاست‌های اقتصادی ناکارآمد دولت انتقاد کرد.

جهان صنعت از قول محمدقلی یوسفی کارشناس اقتصادی نوشت: پرداختن به مساله رشد اقتصادی از دو جنبه قابل بررسی است؛ نخست تفکیک آمارهای مربوط به رشد اقتصادی فعالیت‌های نفتی، از رشد اقتصادی فعالیت‌های غیرنفتی غیرممکن است. چه آنکه واردات تحت‌ تاثیر درآمدهای نفتی انجام می‌شود و کاهش درآمدهای نفتی فعالیت‌های اقتصادی را متاثر می‌کند.

دوم آنکه رشد اقتصادی ارتباطی به فعالیت‌های تولیدی ندارد و آنچه می‌تواند تحت عنوان رشد مطرح شود، تغییر حجم پول در اقتصاد است. به این ترتیب اندازه‌گیری رشد اقتصادی از طریق اندازه‌گیری حجم پول ممکن می‌شود نه اندازه‌گیری مقادیر کالاها در طول زمان.

آنچه رشد اقتصادی را تعیین می‌کند حجم نقدینگی و پولی است که در اختیار دولتمردان قرار دارد که از طریق ضریب فزاینده می‌توانند به کاهش و افزایش آن در اقتصاد دست بزنند.مساله اساسی، دیگر نتایجی است که به همراه رشد اقتصادی رویت می‌شود.

همان‌طور که رشد درخت بدون میوه بی‌نتیجه است، رشد اقتصادی نیز اگر با مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، افزایش رفاه و آسایش جامعه همراه نباشد، نمی‌تواند به معنای بهبود وضعیت اقتصادی باشد.آنچه تحت عنوان رشد اتفاق می‌افتد رشد قهقرایی است که با شکل‌گیری فعالیت‌های کاذب و قدرت‌های موازی همراه شده و با تامین منافع اقلیت، زیان‌های بسیاری را متوجه اکثریت مردم کرده است. می‌توان با صراحت اعلام کرد آمارهایی که دولت از رشد اقتصادی و تورم منتشر می‌کند کاملا سیاسی است و نمی‌تواند بیانگر واقعیت‌های موجود باشد.از همین‌رو باید پرسید این چه رشدی است که کمکی به بهبود فعالیت‌های حوزه صنعت و کشاورزی نمی‌کند، بهره‌وری و کارایی را افزایش نمی‌دهد، به افزایش حقوق و دستمزد کارمندان، کاهش بیکاری، افزایش قدرت خرید مردم،  افزایش رفاه و کاهش فقر نمی‌انجامد؟

در حالی که رشد اقتصادی به معنای مشاهده دستاوردها و نتایج آن در جامعه و اقتصاد است، اما دولتمردان همواره به محاسبه رشد اقتصادی از طریق آمار و ارقام می‌پردازند و با آمارسازی سعی می‌کنند سیاست‌های ناکارآمد خود در اقتصاد را لاپوشانی کنند.

ایران

کاخ ها در اختیار کدام نهادها هستند

خبر اول اینکه، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان اخیراً در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «آقای هاشمی 25 سال قبل بعد از ریاست جمهوری در این بنای تاریخی (کاخ مرمر) مستقر شد، از همان زمان نیز به نظر می‌آید که این استقرار درست نبوده است...» به گزارش عصر ایران، محسن هاشمی با اشاره به سوء استفاده‌هایی که از این سخن فتاح شده، در توضیحی نوشته است: در همه سال‌های پس از انقلاب، مقاماتی که مسئولیت‌های حکومتی داشته و دارند، در کاخ‌های بازمانده از دوره پهلوی مستقر هستند. مثلاً محوطه ریاست‌ جمهوری از قدیم معروف به کاخ سفید بود که آقای روحانی در آن مستقر است. یا کاخ شاهپور غلامرضا که قوه قضائیه در آن مستقر است. جایی که آقای جهانگیری در آن مستقر و هیأت دولت تشکیل می‌دهد هم کاخ نخست‌وزیری بوده، پایین‌تر از آن کاخ فرح است که شورای نگهبان آنجاست. کاخ مرمر، بعد از انقلاب نخستین ‌بار قوه قضائیه در آن مستقر شد، آقایان صانعی و موسوی ‌اردبیلی و یزدی تا سال ۷۴ یا ۷۵ در همین کاخ مستقر بودند؛ بعد از آن، چون این کاخ به ترمیم نیاز داشت، قوه قضائیه جابه‌جا شد و به کاخ شاهپور غلامرضا رفت. پس از فوت آیت‌الله هاشمی، آقایان موحدی و هاشمی ‌شاهرودی به مرمر رفتند، یعنی تا حدود یک سال و نیم بعد از فوت حاج آقا. پس از آن، مجمع به مجلس قدیم نقل مکان کرد. ادعای زندگی آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر هم کذب است، خانواده ما اصلاً در این کاخ حضور نداشت و تنها جلسات مجمع در آن برگزار می‌شد.»

ابراز تمایل ولیعهد انگلیس برای سفر به ایران

خبر دیگر اینکه، «چارلز» شاهزاده ولز و ولیعهد ملکه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز گفته است که مایل است سفری رسمی به ایران داشته باشد. به گزارش ایسنا، چارلز در این باره گفت: بله معلوم است که دوست دارم [به ایران بروم]. می‌دانم که ایران قرن‌ها بخش مهمی از جهان بوده و کمک شایانی به دانش بشری، فرهنگ، شعر و هنر کرده است. منظورم این است که واقعاً ملت چشم‌گیری هستند. ولیعهد انگلیس در ادامه اظهار کرد که سعی دارد میانجی باشد و برای صلح در خاورمیانه دعا کرده است. من فکر می‌کنم که مهم‌ترین چیز، صلحی عادلانه و ماندگار است. سخنگوی چارلز البته درباره رخ دادن چنین سفری در آینده گفت: هیچ برنامه‌ای برای سفر رسمی شاهزاده ولز به ایران وجود ندارد.

تجمع کانادایی ها در حمایت از ایران

دست آخر اینکه، تعدادی از معترضان و فعالان ضدجنگ در کانادا در مقابل کنسولگری امریکا در شهر تورنتو تجمع کردند و خواهان پایان خشونت و تحریم‌های امریکا علیه ایران شدند.به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یکی از معترضان در این باره گفت: رفتار دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا در مورد ایران ناامیدکننده است؛ اما عجیب نیست. به نظر می‌رسد وعده انتخاباتی ترامپ مبنی بر پایان جنگ‌های بی‌پایان شکست خورده است. در این تجمع، معترضان شعارهایی مانند «نه به جنگ با ایران، رفع فوری تحریم‌ها» و «ناتو از خاورمیانه باید خارج شود»، سر می‌دادند.

خراسان

اقدام عجیب برای پرداخت «فوق العاده ویژه» در شرکت های دولتی

در حالی که هیئت دولت در مصوبه بهمن سال 93 خود مقرر کرده است که برقراری «فوق العاده ویژه» برای بخشی از کارکنان ستادی وزارتخانه ها و سازمان های مستقل زیر نظر رئیس جمهور که انجام فعالیت و وظایف تخصصی و حساس را به عهده دارند مجاز است، با پیگیری و نامه نگاری برخی مسئولان دولتی که طی روزهای اخیر در حال بررسی در نهاد ریاست جمهوری است، قرار شده است تعدادی از شرکت های دولتی نیز به مصادیق دریافت این فوق العاده ویژه اضافه شوند.

«حکمرانی داده باز» برای مدیران اجباری می شود

یک مقام مسئول دولتی در نامه جدید خود به تعدادی از سازمان ها و ادارات، از آن ها خواسته است با توجه به ضرورت ایجاد دسترسی شهروندان به آمار و اطلاعات عملکردی بخش های دولتی و بسترسازی برای جلب مشارکت و دریافت انتقادات و پیشنهادهای آن ها در زمینه «حکمرانی داده باز»، مخاطبان ضمن برگزاری برنامه های منظم دیدار با شهروندان و اصحاب رسانه، به بیان گزارش های آماری و عملکرد دوره ای خود به مردم و فرهنگ سازی در محیط های اداری برای دریافت نظرات آن ها اقدام کنند.

آرمان

اهل به هم ریختن بازی نیستیم

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته است: جبهه پیروان جلسه داشته است. مجموعه صحبت‌های دوستان این بوده که سازوکار شورای ائتلاف را پذیرفته‌اند و تصمیم بر پایبندی به توافق و تفاهم است. این در حالی است که جبهه پیروان همچون گذشته تابع و هماهنگ با جامعه روحانیت عمل می‌کند و دنبال به هم زدن بازی نیست.

بازگشت احمدی‌نژادی‌ها؟

در حالی که جریان نزدیک به احمدی‌نژاد از اظهار نظر رسمی درباره انتخابات پرهیز می‌کند، اما به نظر می‌رسد آنان در جاده انتخابات با چراغ خاموش حرکت می‌کنند. گفتنی است داریوش قنبری در گفت‌وگو با فرارو در این باره بر حضور جدی طیف نزدیک به احمدی‌نژاد در انتخابات در غیاب اصلاح‌طلبان تاکید کرده و از احتمال بالای موفقیت آنها در انتخابات سخن گفته است.

مبلغ قرارداد بیرانوند با تیم بلژیکی

مبلغ قرارداد دروازه‌بان پرسپولیس با تیم آینده‌اش در بلژیک مشخص شد. این در حالی است که طی نشستی که بین مسئولان باشگاه پرسپولیس و ایجنت علیرضا بیرانوند برگزار شده، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی با قراردادی سه ساله به عضویت تیم آنتورپ بلژیک درآمده است. طبق این قرارداد، بیرانوند از فصل آینده برای تیم آنتورپ بازی خواهد کرد و در سال اول 600 هزار یورو دریافت می‌کند. این قرارداد سه ساله در پایان هر سال با افزایش 100 هزار دلاری همراه خواهد بود. باشگاه بلژیکی قرار است مبلغ فسخ قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس را در سه قسط تا آغاز تابستان 99 به این باشگاه پرداخت کند. قسط اول طی دو سه روز آینده به حساب باشگاه پرسپولیس واریز خواهد شد.

متهم ارزی دیگر محاکمه می‌شوند

دادگاه رسیدگی به اتهامات 12متهم ارزی دیگر، روز دوشنبه 7 بهمن 98 برگزار می‌شود. این در حالی است که اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مرتضی فلاح‌اشتری و 11متهم دیگر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی (ارزی) کشور امروز برگزار می‌شود. گفتنی است این پرونده در شعبه اول دادگاه‌های ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی رسیدگی خواهد شد.

بهنوش بختیاری چقدر می‌گیرد؟

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، در توئیتی نوشته است: «تعرفه بهنوش بختیاری برای تبلیغات قطعات خواننده‌های جوان در اینستاگرامش از 8 میلیون تا 40 میلیون تومان (در صورت حضور و هنرنمایی خودش!) متغیر است. این در شرایطی است که ما این ویدئوها را می‌بینیم، به آنها می‌خندیم. حتی برایشان غش می‌کنیم. اما باید گفت که او هم به ما می‌خندد و بیشتر دیده می‌شود و تعرفه‌اش را بالاتر می‌برد».

علاقه پرنس چارلز به ایران

شاهزاده چارلز (پسر ارشد ملکه انگلیس و جانشین وی) ابراز تمایل کرده است که در سفری رسمی به ایران بیاسد. در این باره وی که با روزنامه «ساندی‌تایمز» گفت‌وگو کرده، گفته است: «بله، واضح است که دوست دارم به ایران بروم.» شاهزاده چارلز در ادامه‌ افزوده است: «من می‌دانم که ایران برای قرن‌های متمادی بخش مهمی از جهان بوده و در دانش بشر، فرهنگ، شعر و هنر نقش زیادی داشته است. یعنی‌ منظورم این است که مردم واقعا قابل توجهی دارد.»

عذرخواهی یک هنرپیشه برای تبلیغ کتاب

سلما هایک، هنرپیشه مکزیکی-آمریکایی برای تحسین و تبلیغ رمان بحث‌برانگیز «غبار آمریکایی» که به دلیل نوع روایتش از مهاجرت با انتقادهای فراوانی مواجه شده است، عذرخواهی کرده و گفته است که آن را مطالعه نکرده است. رمان «غبار آمریکایی» نوشته «‌جنین کامینز»، نویسنده آمریکایی که روز سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شده است، داستان زنی مکزیکی از طبقه متوسط را روایت می‌کند که پس از کشته‌ شدن همسر خبرنگارش و دیگر اعضای خانوده‌اش توسط یک باند مواد مخدر در مکزیک، به‌همراه پسر هشت‌ساله‌اش به سمت مرز مکزیک و ایالات متحده فرار می‌کند. رمان «غبار آمریکایی» نوشته «‌جنین کامینز»، نوشته جنین کامنیز نویسنده آمریکایی‌ که در ابعاد وسیعی تبلیغ شده است توسط نویسندگان برجسته‌ای همچون «‌استفن کینگ» و «آن پچت»‌ تحسین شده و «‌اپرا وینفری» نیز آن را به عنوان یکی از آثار «کلوب کتاب» خود برگزیده است. گفتنی است روز شنبه رمان «غبار آمریکایی» نوشته «‌جنین کامینز»،‌ در رتبه چهارم فهرست پرفروش‌های داستانی «آمازون» قرار گرفته است.

کیف میلیاردی به صاحبش رسید

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از بازگرداندن کیف میلیاردی در تبریز به صاحبش خبر داده است. سرهنگ اکبر رحیمی، رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در مورد این خبر اظهار کرده است: رئیس کلانتری 23 باسمنج تبریز «سرگرد درکاهه» و معاون کلانتری «سروان ابراهیم‌زاده» حین گشت‌زنی در شهرک خاوران به یک بسته نایلون سفید رنگ در داخل جوی مشکوک شده است و بعد از بررسی یک کیف حاوی تعدادی دسته چک، کارت بانکی و گواهی سپرده سرمایه‌گذاری از بانک‌های متعدد را کشف کرده‌اند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان، رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارزش اموال پیدا شده بیش از 9/4 میلیارد ریال است، در ادامه سخنانش افزوده است: احساس مسئولیت این ماموران وظیفه‌شناس کلانتری 23 باسمنج، آرامش را به خانواده این شهروند بازگرداند.

تولد گونه‌ای جدید از زبان فارسی

زبان اینترنتی فارسی؛ تولد گونه جدید زبانی در شبکه‌های اجتماعی تالیف سمیه چایچی به همت نشر لوگوس منتشر شده است. از جمله سرفصل‌های این کتاب می‌توان به:‌ زبان اینترنتی فارسی چیست؟ حضور دائمی ما در شبکه‌های مجازی و گفت‌وگوهای نوشتاری‌مان چه بلایی بر سر زبان فارسی آورده است؟ آیا به‌راستی فضای مجازی به «مسلخ زبان فارسی» تبدیل شده است؟ یا بالعکس به فضایی برای رشد و سازگاری گونه جدیدی از زبان فارسی؟ اشاره کرد. گفتنی است کتاب زبان اینترنتی فارسی؛ تولد گونه جدید زبانی در شبکه‌های اجتماعی سعی دارد پدیده زبان اینترنتی فارسی را که در بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود، واکاوی کند. همچنین در این راستا می‌توان گفت در این کتاب، نظرات متخصصان علوم ارتباطات، زبان‌شناسان به طور عام و زبان‌شناسان اینترنتی به طور خاص و علاقه‌مندان به حوزه‌های وب، اینترنت و اثرات آنها بر زبان‌ها بررسی شده و مورد توجه قرار گرفته است.

شناسایی عاملان تیراندازی در ماهشهر

فرمانده انتظامی بندر ماهشهر از شناسایی عاملان تیراندازی به اتوبوس حامل کارکنان پتروشیمی در این شهرستان خبر داده است. در این رابطه سرهنگ رضا پاپی، فرمانده انتظامی بندر ماهشهر در ادامه سخنانش گفته است: شامگاه شنبه اتوبوس حامل کارکنان پتروشیمی ماهشهر در مسیر اهواز- ماهشهر هدف تیراندازی قرار گرفته است که شناسایی عاملان آن در دستور نیروی انتظامی ماهشهر است. سرهنگ رضا پاپی، فرمانده انتظامی بندر ماهشهر با اعلام این خبر افزوده است: عاملان این تیراندازی از سوی نیروی انتظامی در بندر ماهشهر شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها آغاز شده است. این در حالی است که سرهنگ پاپی اظهار داشته است: عاملان این تیراندازی همان رانندگان اتوبوس‌هایی هستند که خواستار افزایش کرایه بوده‌اند. گفتنی است این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرده است: در این تیراندازی که با سلاح شکاری انجام شده به کسی آسیبی وارد نشده است.

علت بازگشت پرواز تهران-استانبول

هواپیمایی ایران ایرتور در توضیحاتی پیرامون فرود اضطراری پرواز شماره 9716، مسیر تهران - استانبول در فرودگاه مهرآباد، شایعه باز نشدن چرخ‌های هواپیما را تکذیب کرده است. گفتنی است در این باره روابط عمومی ایران ایرتور در این اطلاعیه نوشته است: دقایقی پس از پرواز ایرباس 600-300 هواپیمایی ایران ایرتور که فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد استانبول ترک کرده بود، خلبان پرواز این هواپیما متوجه بروز احتمالی یک نقص فنی جزئی در هواپیما شده است. در این راستا نظر به بین‌المللی بودن پرواز و اینکه هنوز پرواز در فضای کشور و در محدوده آسمان شهرستان قزوین بوده است، بازگشت به فرودگاه مهرآباد و بازبینی فنی را به صلاح تشخیص داده‌اند و تاکید می‌کنند تصمیم خلبان از لحاظ حفظ ایمنی و رعایت دستوالعمل استاندارد پرواز منطقی و بجا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    2 0
    آقایان اصحالات هنوز هموروئیدتان پس از برجام خوب نشده بدنبال برجام دیگر نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس