الحلبوسی

رئیس پارلمان عراق گفت که حملات مکرر راکتی علیه سفارت آمریکا در مرکز بغداد پذیرفتنی نیست و رفتاری است که به وجهه عراق آسیب می‌زند.

به گزارش مشرق، رئیس پارلمان عراق حملات مکرر به سفارت آمریکا در مرکز بغداد را محکوم کرد و گفت که چنین اتفاقاتی به وجهه کشور عراق آسیب می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، «محمد الحلبوسی» در بیانیه‌ای گفت: «حملات مکرر راکتی علیه سفارت آمریکا در مرکز بغداد پذیرفتنی نیست و رفتاری است که به وجهه عراق آسیب می‌زند و دولت و حاکمیت آن را تضعیف می‌کند و همچنین عملی متناقض با هنجارها و توافق‌های بین المللی است».

بیشتر بخوانید:

بالگردهای آمریکایی کارکنان سفارت بغداد را فراری دادند

مجروح شدن حداقل یک نفر در حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

واکنش آمریکا به حمله موشکی به سفارت این کشور در بغداد

وی افزود: «ادامه این حملات بدون بازدارندگی به ضرر منافع عالی عراق و روابط دیپلماتیک آن با دوستانش است و پیامدهای جدی را در پی دارد که باید در این شرایط از آن اجتناب کرد».

الحلبوسی گفت که با این قضیه که عراق به عنوان یک طرف درگیری و یا عرصه‌ای برای تسویه حساب‌های بین المللی باشد، مخالف است.

 الحلبوسی افزود: «هرگونه حمله به نمایندگی‌های خارجی حمله به نهاد و منزلت دولت عراق است». وی از سازمان‌های امنیتی عراق خواست تا با تعقیب قانونی و کشف عوامل این حملات ، نقش خود را بر عهده بگیرند.

منابع خبری شامگاه یکشنبه از شلیک چند راکت به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد، خبر دادند و پس از آن اخبار رسیده حاکی از زخمی شدن چند نفر در این حمله بوده است.

از زمان تشدید تجاوزگری آمریکا در عراق با حمله به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در استان الانبار و به دنبال آن ترور فرماندهان مقاومت در نزدیکی فرودگاه بغداد حملات علیه سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شدت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    شما زحمت بکش مقدمات خروج آمریکایی ها رو فراهم کن. وجهه عراق وقتی صدمه می بیند که در اشغال بیگانه ای مثل آمریکا باشد. دیر بجنبید افغانستان فعلی خواهید شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس