کد خبر 1035306
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶
ایران و آمریکا

یک روزنامه اجاره‌ای مدعی شد ایران باید برای مذاکره مجدد امتیاز بدهد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه آرمان به قلم سید حمید حسینی نوشت: اخیراً، رئیس‌جمهوری مطرح کرده که حل مشکلات اقتصادی بدون پشت سر گذاشتن موانع سیاست خارجی امکان‌پذیر نیست. به اعتقاد من، این موضوع بستگی به این دارد که چقدر اراده در حاکمیت وجود دارد. بالاخره اصل مذاکره بر این است که امتیازی داده و امتیازی گرفته شود. اگر قرار باشد ما در مذاکرات خارجی فقط به دنبال حل مشکلات خودمان باشیم و طرف مقابل احساس کند هیچ گونه منافعی ندارد، قطعاً رسیدن به نتیجه خیلی سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مذاکره سرباز با قاتل فرمانده! +فیلم

فردا؛ تجمع مردمی در اعتراض به اظهارات ظریف

وی می‌افزاید: اگر دولت بتواند روابطش را با اروپا حفظ کند و نگذارد اجماعی علیه ما در بحث هسته‌ای صورت گیرد و از طرف دیگر بتواند تنش‌های موجود را با کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهش دهد می‌تواند در این شرایط برای اقتصاد کشور، فعالان بخش خصوصی و رهایی از اقتصاد نفتی مؤثر باشد.

این نوشته در حالی است که هم آمریکا و هم اروپا در توافق برجام (قبل از آن در توافقات هسته‌ای سال ۸۲ تا ۸۴) بارها از تیم روحانی امتیاز گرفته و هرگز حاضر نشده‌اند امتیاز واقعی بدهند. آخر سر هم تعهدات خود را علناً زیرپا گذاشته‌اند.

از نویسنده مذکور که خود فعال اقتصادی و صادرکننده است باید پرسید اگر با کسی معامله کرد و چند بار سرش کلاه گذاشت و چک بی‌محل کشید، حاضر می‌شود بدون گرفتن طلب‌های قبلی مذاکره و توافق جدیدی هم انجام بدهد و بخش دیگری از مایملک خود را در ازای وعده و وعید واگذار کند؟!

در حقیقت، نویسنده به گونه‌ای استدلال کرده که انگار اولین بار است بحث مذاکره و توافق مطرح می‌شود و این، نه دولت‌های زورگوی غربی، بلکه ایران است که معامله و توافق را به هم زده است!!
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    آذری ها یه ضرب المثلی دارن برای بچه ای که شب جاش رو خیس می کنه صبح که بیدار میشه اول از هر چیز تقاضای یه چای شیرین دیگه می کنه . یعنی جاخیس کردنش بس نیست با پررویی چای شیرین هم می خواد حالا برجام بس نیست می خوان با یک توافق دیگه قحطی و داعش رو هم به ایران بیارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس