کد خبر 1035230
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
ارتش افغانستان

حملات ارتش افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور در پی توقف مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان در قطر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، حملات ارتش افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور در پی توقف مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان در قطر افزایش یافته است. 

بیشتر بخوانید:

اذعان آمریکا به ناکامی در مبارزه با داعش در افغانستان

به نوشته رویترز، وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ عملیات زمینی و ۱۲ عملیات هوایی در ۹ ولایت این کشور انجام دادند که منجر به کشته شدن ۵۱ عضو طالبان شده است. 

مقامات محلی ولایت بلخ در شمال افغانستان نیز اعلام کردند که طی عملیات هوایی در این ولایت ۳ زن و ۱ کودک جان باختند که موجی از اعتراضات در این ولایت را بهمراه داشته است.

به نوشته این رسانه انگلیسی، همچنین طالبان از طرف دیگر اعلام کرده که طی روزهای گذشته بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی افغانستان در مناطق مختلف این کشور حمله کرده است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت: شب گذشته اعضای طالبان بر یک ایست و بازرسی پلیس در ولایت قندوز حمله کرده که طی آن ۱۰ نظامی افغانستان کشته و ۳ نیز زخمی شدند و همچنین طالبان مدعی شده است که در یک کمین بر سر نیروهای امنیتی در بلخ نیز ۸ نظامی افغانستان کشته شدند.

رویترز افزود: این در حالی است که یک منبع آگاه با مذاکرات می‌گوید: مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه قطر برای حل اختلافات پیش آمده متوقف شده است.

از هفته گذشته مذاکرات میان «خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و همچنین «ملابرادر» معاون سیاسی طالبان در دوحه قطر آغاز شده و دو طرف تلاش دارند به توافقی برای پایان جنگ در افغانستان دست پیدا کنند. 

مذاکرات آمریکا و طالبان سال قبل در دوحه قطر آغاز شده و تاکنون چندین بار به دلیل حمله طالبان به نیروهای نظامی آمریکا متوقف شده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس