نظامیان آمریکا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد علی‌رغم فشار ایالات متحده و نیروهای ارتش افغانستان، داعش توانایی انجام حملات نه تنها در این کشور بلکه در جنوب آسیا و آسیای مرکزی را دارند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالیانه خود به کنگره این کشور اعلام کرد داعش هنوز هم خطری برای افغانستان و فراتر از آن است.

در گزارش پنتاگون آمده است که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به رغم فشار ایالات متحده و نیروهای ارتش افغانستان، توانایی انجام حملات نه تنها در این کشور این بلکه در جنوب آسیا و آسیای مرکزی را دارند.

بیشتر بخوانید:

طالبان: استقلال افغانستان را معامله نخواهیم کرد

انتقاد مسکو از «اتهام‌زنی بی‌اساس» آمریکا به ایران درباره افغانستان

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: گروه‌های تروریستی و شورشی همچنان یک چالش بزرگ برای نیروهای افغانستان، ایالات متحده و نیروهای ائتلاف هستند.

به نوشته واشنگتن اگزمینر، براساس این گزارش که تحولات امنیتی ۶ ماه اخیر افغانستان را در برمی‌گیرد،‌ تلفات نظامیان افغان همچنان در حال افزایش بوده و این امر استخدام و جایگزینی افراد جدید در ارتش را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته پنتاگون، نیروهای آمریکایی، ائتلاف بین‌المللی و متحدان آن در مدت تهیه این گزارش، از عملیات متمرکز نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان علیه گروه طالبان حمایت کردند تا نه تنها راه برای مصالحه میان دو طرف هموار شود بلکه زمینه مبارزه علیه شبکه القاعده و گروه داعش در افغانستان نیز فراهم گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس