کد خبر 1035089
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
دولت به خارجی‌ها تعهدی داده که نیاز به مصوبه مجلس داشت

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: چرا دولت به خارجی‌ها تعهداتی را داده در حالی که باید برای این موضوع مصوبه مجلس صادر می‌شد و سپس تعهدات برای کشور رقم می خورد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نفت، اظهار داشت: گاز طبیعی به پتروشیمی‌ها داده نشده از این رو تولید اوره نیز صورت نگرفته و این در حالی است که کشاورزان برای کشت محصولات خود نیازمند کود اوره هستند؛ وزارت نفت هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ششم آبان 94 متنی در هیأت وزیران تصویب شد و بر این اساس تعهداتی برای ایران در خصوص توافقنامه پاریس پذیرفته شد و دو روز بعد نیز نسخه انگلیسی این موضوع در دبیرخانه کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر این اساس نرخ ظرفیت نیروگاه‌های کشور کاهش یافته و وعده‌های اروپایی‌ها برای ایجاد مزرعه‌های خورشیدی نیز محقق نشده؛ در فروردین ماه سال 95 نیز ایران رسماً توافق پاریس را اجرایی کرده در حالی که به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده که این مغایر با اصل 77 قانون اساسی است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: چرا دولت به خارجی‌ها تعهداتی را داده در حالی که باید برای این موضوع مصوبه مجلس صادر می‌شد و سپس تعهدات برای کشور رقم می خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس