کد خبر 1035043
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
مجلس نمایه

نمایندگان مجلس با ثبت تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها در سامانه مالی انتخابات موافقت کردند.

به گزارش مشرق، بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در دستورکار امروز (یکشنبه 6 بهمن) نمایندگان در جلسه علنی قرار داشت که نمایندگان با ماده (9) این طرح با 120 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

عواقب تخلف نامزدهای انتخاباتی از قانون شفافیت هزینه‌ها

در ماده (9) این طرح آمده است: نامزدها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها و میزان کمک‌های مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات ثبت نمایند، وزارت کشور موظف است ظرف یک سال پیش از صدور و اعلام دستور آغاز فرآیند انتخابات سامانه را به گونه‌ای طراحی نماید که اطلاعات ثبت شده در آن از طریق کمیسیون ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب 8/8/ 1395 مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت‌های اجرائی و نظارت حسب مورد قابل دسترسی، حسابرسی و رسیدگی باشد.

مراجع مربوطه موظفند در صورت مشاهده موارد تخلف را به هیأت نظارت استان مربوطه گزارش نموده، هیأت مذکور پس از بررسی موارد ذی‌ربط را به مرجع صالح قضائی ارجاع می‌نماید.
همچنین در تبصره ماده (9) آمده است: اجرای حکم این ماده از دوره بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی مجرا می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس