تیم ملی هندبال

هندبال ایران برای صعود به رقابت‌های جهانی شانس دریافت وایلدکارت را دارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی هندبال ایران امروز در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا برای کسب عنوان پنجم مقابل امارات قرار خواهد گرفت. عدم صعود به مرحله نیمه‌نهایی مانع حضور شاگردان علیرضا حبیبی در رقابت‌های قهرمانی جهانیِ 2021 قاهره شد.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی هندبال ایران به مصاف امارات می‌رود

مسابقات هندبال قهرمانی جهان با اضافه شدن 8 تیم نسبت به ادوار گذشته برای اولین بار با حضور 32 تیم برگزار خواهد شد. در این بین اروپا 13 سهمیه دارد، 6 تیم سهم آفریقا است و 5 تیم هم از قاره آمریکا جهانی می‌شود. قاره کهن آسیا 4 سهمیه دارد که به همراه میزبان، قهرمان دور گذشته و 2 سهمیه وایلدکارت فدراسیون جهانی هندبال تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی را تکمیل می‌کنند.

تاکنون 16 تیم تیم‌ مصر، دانمارک، کرواسی، نروژ، اسلوونی، اسپانیا، الجزایر، آنگولا، مراکش، تونس، قطر، بحرین، ژاپن، کره‌جنوبی، آرژانتین و برزیل حضورشان در رقابت‌های جهانی قطعی شده است. همچنین مسابقات قهرمانی آفریقا و آمریکا در حال برگزاری است و تکلیف 5 تیم دیگر از این دو قاره به زودی مشخص می‌شود.

مسابقات انتخابی جهان در قاره اروپا هم طی ماه‌های آینده برگزار خواهد شد تا 9 تیم هم از آن مسابقات جهانی شوند. در این بین 2 سهمیه وایلدکارت می‌ماند که فدراسیون جهانی باید برای آنها تصمیم‌گیری کند. 

در مسابقات قهرمانی آسیای سال 2018 تیم ایران پنجم و ژاپن ششم شد، اما فدراسیون جهانی هندبال این سهمیه را به ژاپنی‌ها داد. برای انتخاب تیمی که از این سهمیه در رقابت‌های جهانی سال 2021 استفاده می‌کند، فرمول خاصی استفاده می شود. در شرایط عادی این سهمیه وایلدکارت به تیمی تعلق می‌گیرد که جزو تیم‌های برتر رقابت‌ها باشد، اما چون در این دوره هیچ تیمی از اقیانوسیه نتوانسته در بین 5 تیم برتر آسیا قرار بگیرد، این سهمیه به یکی از تیم‌های این قاره آسیا خواهد رسید و از همین‌رو ایران می‌تواند یکی از شانس‌های جدی کسب وایلدکارت باشد؛ البته این موضوع مستلزم رایزنی دقیق مسئولان ایران با مسئولان فدراسیون جهانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس