بهتاش فریبا

پیشکسوت استقلال گفت: نمی‌دانم این چه پیروزی در مذاکرات بود که مسئولان ایرانی از آن خبر می‌دهند چون باز هم که استقلال باید بیرون از خانه به دیدار الکویت برود؟

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان طی انتقاداتی که از سوی مسئولان باشگاه به برگزاری بازی در کشور ثالث انجام می‌شد به برگزاری دیدار اول پلی آفش با الکویت در کشور ثالث تن داده و راضی به کاری شد که بر خلاف آن پافشاری می‌کرد.

در اینکه چرا این تصمیم گرفته شد بحث بسیار است! ولی به همین بهانه که استقلال باید از این دیدار وارد رقابت‌های آسیایی شود با یکی از بازیکنان اسبق تیم استقلال صحبت کردیم و از راهکار‌های تأثیر گذار در چنین شرایطی برای تیمی مانند استقلال که چند ساعت قبل از بازی به محل انجام رقابت می‌رسد سئوال کردیم.

بهتاش فریبا درباره اینکه فرهاد مجیدی چه کاری انجام بدهد تا بهترین نتیجه را در بدترین شرایط اردویی بگیرد حرف زد.


متن این گفتگو در ادامه می‌آید:

چقدر از تیم الکویت شناخت دارید؟
من شناخت چندانی ندارم. قطعا کادر فنی و آنالیزور‌های تیم در این باره اطلاعاتی دارند و در اختیار فرهاد مجیدی قرار داده اند.

به نظر شما در این شرایط که استقلال یک روز قبل از بازی به مقصد می‌رسد چه راهکاری مانند بازی حمله‌ای یا دفاعی بیشتر جواب می‌دهد؟
به نظر من دیگر کار از این مسایل گذشته که استقلال به فکر بازی تدافعی یا حمله‌ای باشد. استقلال اگر دیشب (پنجشنبه شب) تهران را ترک می‌کرد باز هم یک چیزی. امروز یک تمرینی می‌کرد، ولی اینکه تا ۳ بامداد در فرودگاه ماندند و بعد دوباره فهمیدند باید به هتل بروند و ساعت ۹ صبح برگشتند به فرودگاه مشخص می‌کند در بهترین حالت بازیکن سه ساعت بیشتر نتوانسته بخوابد.

منظورتان خستگی است؟
در این شرایط فقط خستگی بدنی شما را اذیت نمی‌کند. حتما در این وضعیت گرفتار شده اید که وقتی می‌فهمید پروازتان ۱ ساعت تأخیر دارد از نظر روحی و روانی به هم می‌ریزید. چه برسد به تیمی که می‌خواهد فردا بازی کند. این فقط بخش کوچکی از این ناهماهنگی هاست.

بیشتر توضیح می‌دهید؟
بچه‌های استقلال در تهران در هوای زیر صفر آماده شدند راهی دبی شوند در حالی که در امارات هوا حداقل ۱۵ تا ۲۰ درجه با تهران تفاوت دارد. آب و هوا از یک طرف، نخوابیدن از طرف دیگر، آوارگی و برو این طرف و آنطرف یک چیز دیگر است. برهم ریختگی خواب روی همه عضلات و اعصاب تأثیر سوء می‌گذارد.

چه پیشنهادی برای مسئولان تیم دارید؟
به نظر من وقتی تیم به دبی رسید باید بچه‌ها را به اتاق هایشان بفرستند و رهایشان کنند تا خوب استراحت کنند. بعد یک تمرین عرق گیری سبک برای آشنایی با آب و هوای دبی و در نهایت یک فیلم دیدن. درباره ارنج و ترکیب حرف زدن می‌تواند لااقل تیم را از نظر ذهنی به فضای بازی برگرداند. اصلا من نمی‌دانم چرا این تصمیم گرفته شد!

بازی در کشور ثالث؟
بله! مگر این‌ها نبودند می‌گفتند ما تحت هیچ شرایطی در کشور ثالث بازی نمی‌کنیم؟ پس چه شد؟ این همه جلسه و برو و بیا برای چه بود؟ کاملا مشخص شد که‌ای اف سی برای این موضوع یک برنامه تدوین شده داشته و ایرانی‌ها را هم به مالزی کشاند تا آنجا حرفش را به کرسی بنشاند. اصلا از کجا مشخص است که استقلال از این مرحله عبور می‌کند که به ما وعده سرخرمن داده اند که در دور برگشت بازی‌های استقلال در تهران برگزار می‌شود. این بازی در تهران مهم بود که بخش مهمی از راه را می‌رفت.

این تصمیم سیاسی نبود؟
قطعا سیاسی بود. جالب است که‌ای اف سی خودش همواره تأکید دارد که فوتبال باید از سیاست دور باشد، ولی این کارشان عین سیاسی کاری بود. در هر صورت با تمام وجودم از صمیم قلب آرزو می‌کنم که استقلال در این دیدار حریفش را شکست بدهد.

بهترین روش برای بازی چیست؟
این بازی از آن مسابقاتی است که فقط می‌توان روی غیرت ایرانی بچه‌ها تکیه کرد. خیلی نمی‌توان روی مسایل فنی حرف زد. یادمان نرود استقلال در این چند روز حتی زمین تمرین درست و حسابی هم نداشته و این هم یکی دیگر از مشکلات این تیم طی این مدت است. الان بیش از دو ماه است که از وقتی استراماچونی از استقلال رفت یک روز یک آب خوش از گلوی این تیم و هوادارانش پایین نرفته است. این از وضعیت بازی پلی آفش، آن از بازیکنی که آمد و ایفمارک تأییدش نکرد، این از برنامه پروازش و در کل شرایط اصلا عادی نیست.

اگر الان با فرهاد مجیدی یا مجید نامجو مطلق صحبت کنید چه توصیه‌ای به آن‌ها خواهید داشت؟
فقط باید روی مسایل روحی روانی کار کنند. غیر از این هر حرفی بزنند بازیکن دچار برهم ریختگی می‌شود. بیش از هر چیز دلم برای هواداران می‌سوزد. در این مدت حسابی اذیت شدند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    0 0
    توقع داشتید به خاطر تیم کیسه تیم های دیگر هم انصراف بدهند؟ زرشک
    • قلب ابی IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
      0 0
      تو لنگی چی می دونی اتحاد و همدلی چیه!وقتی جام رو وزیر ورزش با اسنپ براتون می فرسته،چی می دونی اتحاد و همدلی رو!!!! خوش گذشت.....
  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 0
    لنگی بی ستاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس