ای اف سی

خروجی جلسه نمایندگان ایران با دبیرکل AFC دقیقاً همان نامه دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا بود با این تفاوت که چندصد هزار دلار هزینه اعزام آنها به مالزی شد!

به گزارش مشرق، سرانجام همان اتفاقی که مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، رخ داد و دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان باید روز شنبه 5 بهمن در زمین بی‌طرف (کشور امارات) به مصاف حریفان خود بروند، ضمن اینکه نمایندگان کشورمان در مرحله گروهی در دور برگشت میزبان خواهند بود و در دور رفت باید در زمین حریفان بازی کنند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت میزبانی به نمایندگان ایران در آسیا/ AFC به باشگاه‌های ایرانی تضمین داد

این موضوعی بود که چند روز پیش AFC در نامه دوم خود به فدراسیون فوتبال ایران به آن اشاره کرده بود. ایران اما به نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا اینچنین پاسخ داده بود:

1 - به اطلاع می‌رساند باشگاه‌های ایرانی با این استدلال که هیچ دلیل قانونی برای سلب حق میزبانی آنان وجود ندارد اعلام می‌کنند به هیچ عنوان میزبانی خود را به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران منتقل نمی‌کند.

2- کلیه باشگاه‌های ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می‌کنند صرفا در شرایطی در مسابقات حاضر می‌شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام کنند این باشگاه‌ها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می‌کنند.

3- در صورت قبول شرایط فوق توسط کنفدراسیون، باشگاه‌های ایرانی صرفا تغییر زمان برگزاری مسابقات داخل تقویم برگزاری را می‌پذیرند.

4- مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه‌ای با رئیس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کنند.

پس از این پاسخ، اعلام شد که نمایندگان ایران به همراه سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال عازم مالزی می‌شوند تا با ویندسور جان دبیرکل AFC جلسه داشته باشند. این جلسه صبح امروز برگزار شد و خروجی آن دقیقاً همان نامه دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا بود با این  تفاوت که چند صد هزار دلار هزینه اعزام نمایندگان ایران به مالزی شد!

نگاهی به دستاوردهای نشست امروز می‌تواند ما در قضاوت کردن بهتر کمک کند:

1- استقلال و شهر خودرو پذیرفتند که در امارات بازی پلی‌آف خود را برابر الکویت کویت و الرفاع بحرین برگزار کنند. (کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه دوم خود چنین نوشته بود: در حال حاضر تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا 2020  در قطر به عنوان زمین بی‌طرف و در تاریخ 25 ژانویه 2020 در حال انجام است که مقرر بود در تاریخ 21 ژانویه سال 2020 به میزبانی باشگاه‌های ایرانی برگزار شود.)

2- نمایندگان ایران در سه دیدار دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میهمان و در دور برگشت میزبان خواهند بود. (AFC در نامه خود چنین آورده بود: زمان بازی‌های خانگی باشگاه‌های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا با بازی‌های خانگی باشگاه‌های رقیب جابجا خواهد شد و در کشور باشگاه‌های مقابل برگزار خواهد شد. به این معنا که بازی‌های روز یک، دو و سه در خارج از خانه برگزار خواهند شد.)

در این میان چند نکته وجود دارد. یکی اینکه قرار بود مسابقات پلی‌آف در قطر برگزار شود و با توجه به رابطه خوب ایران با این کشور، قطری‌ها تمام هزینه‌ها را تقبل می‌کردند. در حال حاضر اگر استقلال از سد الکویت بگذرد باید در پلی‌آف دوم به مصاف الریان در قطر برود و شهر خودرو هم به دیدار السیلیه. با توجه به عدم انجام پرواز از دبی به دوحه هر دو تیم در صورت صعود دچار مشکلات زیادی خواهند شد چرا که بازی دوم پلی‌آف روز سه‌شنبه آینده (8 بهمن) برگزار می‌شود.

نکته دیگر اینکه طبق اعلام قبلی AFC تیم‌های ایرانی در دور برگشت میزبان خواهند بود و در جلسه امروز نمایندگان ایران نیز همین موضوع مورد تأیید قرار گرفت و عملاً تغییری در آن ایجاد نشد.

شاید تنها موضوع، گرفتن تضمین کتبی از AFC برای برگزاری بازی‌ها در ایران باشد که این کار هم می‌شد با ارسال نامه و درخواست از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شود و دیگر نیازی به هزینه‌های اضافی برای سفر به مالزی نبود.

اینکه خروجی جلسه امروز با پاسخ ایران به نامه دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا متفاوت است، جای سؤال و ابهام فراوان دارد و جالب اینکه یک هفته تمام، همه مسئولان ورزش ایران بارها جملاتی نظیر «عزت ملی را زیر پا نمی‌گذاریم»، «بازی در زمین بی‌طرف یعنی تن به ذلت دادن»، «روی تصمیم خودمان می‌مانیم»، «پذیرفتن بازی در زمین بی‌طرف یعنی پذیرفتن ناامنی در ایران»، صحبت می‌کردند اما در نهایت همان چیزی که کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت و از آن به عنوان عملیات فریب یاد می‌شد را پذیرفتند. ظاهراً اما عملیات فریب از سوی مسئولان ایرانی اجرا شد که یک هفته تمام به هواداران و رسانه‌ها چیز دیگری گفتند و در نهایت به همان حرف AFC تن دادند و عزت ملی را خدشه‌دار کردند. وعده‌های پوچ مسئولان ایرانی و صحبت از عزت ملی چیزی بود که امروز رنگ باخت و در کنار آن اعتماد رسانه‌ها و هواداران هم به آنها کمرنگ‌تر از گذشته شد.

جالب اینجاست که نمایندگان ایرانی حاضر در جلسه با دبیرکل AFC و برخی دیگر از مسئولان از پیروزی بزرگ و خبر خوش سخن می‌گویند؛ اما سؤال این است که کدام پیروزی؛ کدام خبر خوش؟ پذیرفتن حرف چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر خوش و پیروزی است که اگر از نظرتان اینگونه است وای به فوتبالی که در آن چنین مسائلی از سوی مدیرانش مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پری مجرد48ساله IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    12 57
    مشرق زیاد سخت نگیر
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      35 0
      دقیقا قضیه برجام تکرار شد.چند بار باید از سوراخ بی کفایتی نیش بخوریم..اول همه چیز را نقد بدیم،به امید وعده نسیه طرف مقابل..همه بازیهای رفت و پلی آف که انجام شد،بعد همون ادعا دوباره مطرح میشه.با این تفاوت که تیمهای مقابل بازیهای رفت را در خانه خود انجام دادن نه زمین بیطرف...
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      41 0
      این پیروزی بزرگی که نماینده ایران گفته با دیپلماسی قوی ورزشی بدست اوردیم حکایت همون برجام و قول جان کریه! ان شاءالله منتظر ترامپش هم باشید.این آغازیه برا همه ورزشا.خفت با تای دسته دار.
    • مجتبی/تبریز IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      28 0
      امام حسین علیه السلام فرمودن: اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید.... یعنی اگه غیرت دینی ندارید لااقل غیرت ملی داشته باشید... روحانی کجایییییییییی؟!!!
  • نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    6 49
    وا مصیبتا دهانتان را ببندید برای همین دستاورد نیز باید به دست بوس شاهزادگان خاندان آل سعود برویم.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    14 0
    این خبر رو با خبری که از قول آقای انصاری فرد کار کردید مقایسه کنید. همخوانی دارند؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    36 1
    چه عجب این ننگ رو ماستمالیزاسیون نکردید
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    45 1
    فساد و حیف و میل شدید بیت المال تو این فوتبال زپرتی بیداد میکنه
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      19 1
      اشتباها منفی دادم.. لعنت به فوتبال... ورزش انگلیسی
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    52 10
    برای پلی آف هم نباید کوتاه بیاییم . می تونیم با دو تا پهپاد اون دو تا زمین توی امارات رو هدف قرار بدیم که قراره میزبان ایرانی ها باشن و بگیم چون امنیت نداره باید باز هم تاریخ بازی رو تغییر بدن . یمن هم مسولیت حمله رو قبول خواهد کرد.
    • محمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      13 5
      ما برای یمن چه کار کرده ایم که یمن برای ما انجام بده؟
  • taba IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    21 2
    دار بزنیدمدیرانشون رو
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      9 47
      هواپیماشون رو بزنید !
  • سیدمهدی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    7 38
    کارعاقلانه ای کردن اون سروصداهای اول هم فقط مصرف داخلی داشت
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      27 8
      حیف حیف که دولت دست وطن فروش اایی مون شما ست ولا همانند عین الاسد نشان می دادیم مصرف داخلی یعنی چه
  • دامغانی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    30 2
    الان این صد هزار دلار را از جیب خودتان داده اید یا از جیب مردم؟عین برجام که با هزینه های زیاد و منت برسر مردم نتیجه ای نداشت .لااقل الان با ذوق به مردم نگویید که پیروز شدیم .وبپذیرید که از غیرت ایرانی بویی نبرده اید.
    • من من IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      5 1
      ی دورغی نوشتن تو هم مثل همیشه باور می کنی!.. چند صدهزار دلار! تور یه هفته ای مالزی 6-7 تومنه با هتل! یعنی 500 دلار! بعد واسه یه روز رفتن 5 نفر نوشته هزینه چند صد هزار دلاری :))) یکی مثل تو هم ک همیشه باور می کنه
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
      1 0
      من من بفهم اون تور هست اما اینا سفارشی رفتن
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    16 2
    نمایندگان حال به هم زن ایا واقعا در ایران امنیت وجود ندارد اگر یک سال به عتوان اعتراض نمی رفتید جیب پر پولتان خالی می شد مثل اینکه مذاکرات برجامی به همه تسری پیدا کرده پول بیت المال را خوردن و فاتحه مملکت را خواندن شده پیروزی
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    28 0
    چه بر سر عزت ما آمد؟ یک دور مسابقات فوتبال ارزش چنین خفتی را دارد؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    21 0
    پیروزی دیپلماسی ورزشی باشگاه های ایران ! خخخخخخخ! . کلاه گشادی سرشون رفته. باشگاه های ایرانی قبول کرده اند با خفت و ذلت در کشور امارات بازی کنند (استقلال و شهر خودرو به جای بازی در تهران و مشهد باید در امارات بازی کنند) این خفت و ذلت را به معنای پیروزی ترجمه کنید و به مردم القا کنید. بقیه بازی ها هم قضیه حلوای نسیه است. برجام خفت بار ورزشی
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    12 6
    دوباره مثل برجام سرشون کلاه گذاشتن. مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.
    • دامغانی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      4 0
      عزیزم لفظ مومن برازنده اینها نیست.اینها به دنبال منافع خودشان هستند. عزت ملی و غیرت ملی را هم نمی فهمند.
  • US ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    13 0
    یه مطلب درست و درمان از مشرق توی این چند وقت اخیر: "همان شد که AFC گفته بود! چه چیز فرق کرد؟؟"" موافق این خبر و تیترت و نظرت هستم مشرق. ارزش این همه خواری را نداشت
  • بوئین زهرا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    12 0
    پس خدائیش کشور و فوتبال مملکت رو با رفتن به اونجا و با صرف هزینه چندصددلاری از یک فاجعه و آبروریزی کهکشانی نجات دادید ، دست مریزاد و خدا قوت و ممنون که با رفتن به اونجا عملا ً نامه اونا رو تائید کردید و آب و هوایی هم عوض کردید ، راستی عوارض یا مالیات اضافی مصوبه جدید دولت و مجلس رو هم ازتون گرفتن ؟؟؟
  • علی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    10 2
    از این دولت نتیجه همین است خاک عالم و مرگ بر این دولت باد که عزتی برای مملکت ما نگذاشته
  • DE ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    9 2
    آقای ظریف با برجام مدل این نوع مذاکره که بریم همه چیز رو بدیم بره بعد هم اعلام پیروزی کنیم رو جا انداخت. هر چی می کشیم از همون روز شروع شد.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    0 0
    چرا ایراد بی مورد می گیرید؟ خیلی هم توافق خوبی بوده، آنهم در فرصت کم، اگر می خواهید مطمئن شوید، با مدیر فری شاپ فرودگاه مالزی تماس بگیرید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    5 0
    اقا داروی بیماری ایبی نداریم چند هزار نفر دارن عذاب میکشن هیچکی یادش نمیاد بعد برای چند تا بچه پولدار چه کاری که نمیکنن.خدا لعنت کند شرافت فروش را
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    0 0
    نه بابا، قبلا تضمینی نبودبازیهای برگشت توایران انجام بشه، الان تضمین گرفتن، درضمن بازی‌های ملی هم درآزادیه، إن شاء الله باپیروزی ایران
  • محسن IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    3 0
    این است افتضاح ملی
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    0 0
    اخه کسی که نمیدونه چند صد هزار دلار چقدره.چرا نوشته هاش چاپ میشه
  • مهدی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    1 0
    باد دوستان خیلی کم بود یا دوستان طاقت اینقدر باد رو نداشتن ترکیدن فقط بوی گندشون مردم رو اذیت میکنه آخه همه مردم دلشون میخاست دوسه سال فوتبال آسیا تعطیل تا وضع باشگاهها سروسامون بگیره اول کاره آقایون با سفرشون هزینه تراشیدن مردم رو کوچیک کردن خودشون که آبرویی ندارن .این حرفا چیه عقب میمونیم و پرت پلا...
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    2 0
    اینطور مواقع معمولا نماینده حقوقی فدراسیون باید بره نه کل روسای باشکاه ها که زبان هم سرشون نمیشه نه قوانین را!!
  • محمد از انديمشک(خوزستان) IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    2 0
    حتی اگر تیمهای ایرانی تمام حریفانشان در زمین را شکست بدهند ،بازی را باخته ایم! مگر میشود پیروز شد ولی غرور ملی و عزت نفس هشتاد ملیون ایرانی را زیر پا گذاشت؟!
  • مرصاد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    3 0
    خط سازش و انفعال !!!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    1 0
    چند صد هزار دلار؟ شاید منظور سنت بوده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس