ظریف نمایه

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: درهای ایران همچنان برای گفت‌وگو با همسایگانش باز است.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی پستی در توئیتر بر موضع کشورمان در حمایت از گفت‌وگوهای منطقه‌ای در راستای ثبات و شکوفایی کشورها و بازگرداندن امید به ملت‌های تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

وی نوشت: [درهای] ایران همچنان برای گفت‌وگو با همسایگانش  باز است و ما برای مشارکت در هر اقدام مکملی در راستای منافع منطقه آماده‌ایم و از هر اقدامی که امید را به ملت‌ها بازگرداند و ثبات و شکوفایی همراه داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

 «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان دیروز (چهارشنبه - 2 بهمن)  در گفت‌وگو با یک خبرگزاری رویترز ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران آمادگی کشورش را برای گفت‌وگو با تهران اعلام کرد.

وی که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» واقع در سوئیس حضور دارد، گفت که عربستان آماده گفت وگو با ایران است و این مسئله به ایران بستگی دارد. 

وزیر خارجه دولت سعودی در این مصاحبه ادعا کرد: ایران بایستی بپذیرد که شرط هر گفت‌وگویی این است که «نمی‌تواند از طریق خشونت برنامه‌های منطقه‌ای خودش را پیش ببرد.» 

وزیر خارجه ایران، پیشتر نیز گفته بود: «ما برای مذاکره با عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس آماده‌ایم و حاضر به ارائه پیشنهادات در خصوص امنیت در این منطقه به ویژه در تنگه هرمز هستیم و پیشنهاداتی برای ایجاد آرامش و صلح در تنگه هرمز را نیز ارائه کرده ایم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مرصاد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    2 0
    دیپلماسی ذلت و انفعال !!
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    2 0
    ماله کش اعظم
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    1 0
    از ابزارهای متنوع، کارآمد و تخصصی دیپلماسی ایشون فقط مذاکره رو تو جعبه ابزارش داره...!
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    1 0
    والا تو این هشت سال گفت و گویی از ظریف خان نشنیدیم مثل بچه فقط حرف 5 کشور رو گوش کرده. به این مذاکره نمیگن مسامعه میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس