هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس که قرار بود یک ماه سخت را سلامت پشت سر بگذارد حالا با مشکلات و بحران‌های سنگین‌تری روبه‌رو شده است.

به گزارش مشرق، مدیریت باشگاه پرسپولیس تقریباً یک ماه پیش بود که طی اظهارنظری گفت، باشگاهش با یک چالش بزرگ مالی مواجه است و اگر این یک ماه را به سلامت پشت سر بگذارد آن وقت دیگر مشکل مالی آنچنانی نخواهد داشت. یک ماهی که انصاری‌فرد از آن صحبت می‌کرد با شروع نیم‌فصل دوم به پایان می‌رسد، اما در عمل می‌بینیم نه تنها پرسپولیس این چالش را پشت سر نگذاشته بلکه با چالش‌های بزرگ‌تری هم مواجه است.

 

پرونده شکایتی که در راه است
باشگاه پرسپولیس در تعطیلات نیم‌فصل نتوانست مطالبات گابریل کالدرون و دستیارانش را پرداخت کند و کار به جایی رسید که او ایران را ترک کرد. طبیعی است که حالا کالدرون و دستیارانش برای دریافت مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس مجبور به شکایت به فیفا شوند. پرونده‌ای هم اگر در این زمینه در فیفا تشکیل شود مطمئناً جریمه‌‌های مالی برای باشگاه پرسپولیس در بر خواهد داشت.

هزینه سنگین برای رضایت‌نامه مربیان جدید
با رفتن کالدرون، پرسپولیس مجبور به استخدام کادرفنی جدید شد. مدیریت این باشگاه به سراغ کادری رفت که در تیم دیگری مشغول به کار بودند. از این رو برای جلب رضایت آنها مجبور شد مبلغ پنج میلیارد تومان پرداخت کند. البته تا الان چیزی حدود یک سوم این مبلغ به باشگاه شهر خودرو پرداخت شده و مابقی به صورت چک در اختیار این باشگاه است. این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس هنوز پرداختی به یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری، مظاهر رحیم‌پور، داود فنایی و محمد عسگری مربیان جدید خود نداشته است. در حقیقت این باشگاه نه تنها پول مربیان برکنار شده خود را نداده است، بلکه باید برای کادر جدیدش هم مبلغی در حدود 9 میلیارد تومان (جمع پول رضایت‌نامه و دستمزد مربیان جدید) هزینه کند.

جذب 2 بازیکن خارجی و نارضایتی خارجی‌های فعلی
باشگاه پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات دو بازیکن خارجی هم در یک پست به خدمت گرفت. کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس که جذب آنها جمعاً مبلغی در حدود 400 هزار دلار برای یک نیم‌فصل هزینه روی دست این باشگاه خواهد گذاشت. در این میان اوساگونا هنوز دریافتی نداشته و استوکس هم تا زمانی که پیش‌قراردادش را نگیرد به تهران نخواهد آمد. در این میان بشار رسن هنوز طلب سال پیش خود را از باشگاه پرسپولیس نگرفته است و فقط به خاطر هواداران این تیم بوده که تا الان یکطرفه قراردادش را فسخ نکرده است. بوژیدار رادوشویچ هم تقریباً همین شرایط را دارد.

پرداختی به سرخپوشان فقط 5 درصد!
در این یک ماه مدیریت باشگاه پر

سپولیس که قرار بود پرداختی به بازیکنانش را از 30 درصد به 50 درصد برساند، فقط پنج درصد پرداختی به آنها داشت. با این حال انصاری‌فرد به سرخپوشان قول داده است تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم 15 درصد دیگر از قراردادشان را پرداخت خواهد کرد. در حال حاضر شاید فقط دو سه تیم شهرستانی باشند که به مانند باشگاه پرسپولیس به بازیکنان خود پرداختی داشته‌اند.

هشدار گل‌محمدی را باید جدی گرفت
در هر صورت باشگاه پرسپولیس در این یک ماه سپری شده نه تنها بحران‌های مالی خود را پشت سر نگذاشت بلکه به بدهی‌های خود هم اضافه کرد تا روز‌های به مراتب سخت‌تری در انتظار این باشگاه باشد. شاید حق با یحیی گل‌محمدی باشد که در مصاحبه اخیر خود مدعی شده بود، تنها نگرانی‌اش در پرسپولیس مسائل مالی است، هشداری که باید آن را حسابی جدی گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس