کد خبر 1033940
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
واعظی: ما از رسانه ملی چیز زیادی نمی‌خواهیم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره فشار دولت به رسانه ملی برای محدود کردن برخی از برنامه‌ها گفت: ما چیز زیادی نمی‌خواهیم، ما می‌گوییم صحبت‌های رئیس‌جمهور و وزرا بدون تبعیض و بر اساس آنچه آنها می‌گویند پخش شود.

به گزارش مشرق، سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اتفاقاتی که درباره برجام رخ داده است، گفت: در اردیبهشت، آقای رئیس‌جمهور به سران کشورهای چهار به‌علاوه یک نامه نوشت و اعلام کرد که که ما علاقه‌مندیم در برجام بمانیم و آمادگی داریم آنچه تعهدات ما در برجام است را انجام دهیم اما به شرطی که چهار به علاوه یک هم بخواهد در برجام بماند و به تعهداتش وفادار باشد.

وی افزود: بحثی که مطرح شد این بود که اگر آمریکایی‌ها یا هر جای دیگری بخواهند پرونده را به شورای امنیت ببرند آن وقت تصمیمات سخت تری را خواهیم گرفت. به نظر من این نوشته آقای رئیس جمهور است به برخی از کشورها و اگر بخواهند در برجام باشند ما به این متعهد هستیم و اگر آنها بخواهند از این مسیر خارج شوند ما هم مسیر دیگری را انتخاب خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

واعظی در حاشیه جلسه دولت: درباره برجام دقیقاً همان کاری را کردیم که اروپا انجام داد

وی افزود: بحثی که مطرح شد این بود که اگر آمریکایی‌ها یا هر جای دیگری بخواهند پرونده را به شورای امنیت ببرند آن وقت تصمیمات سخت تری را خواهیم گرفت. به نظر من این نوشته آقای رئیس جمهور است به برخی از کشورها و اگر بخواهند در برجام باشند ما به این متعهد هستیم و اگر آنها بخواهند از این مسیر خارج شوند ما هم مسیر دیگری را انتخاب خواهیم کرد.

وی درباره سوالی درباره فشار دولت به رسانه ملی برای محدود کردن برخی از برنامه ها هم اضافه کرد: ما چیز زیادی نمی‌خواهیم، ما می‌گوییم صحبت‌های رئیس جمهور و وزرا بدون تبعیض و بر اساس آنچه آنها می‌گویند پخش شود، نه این که برخی مطالب را نگذارند و بگویند مصلحت نیست و مطلبی را از صحبت‌های رئیس جمهور و وزرا که برداشت خودشان است را زیرنویس می ‌کنند و ما چندین بار گفته بودیم که آن چیزی که زیرنویس می شود با آنچه در فیلم وجود دارد متغیر است.

واعظی یادآور شد: ما مجموعه عظیمی از پرسنل و عزیزانی که در صدا و سیما در سراسر کشور زحمت می‌کشند را از خودمان می‌دانیم و هیچ مشکلی هم با این مجموعه نداریم، بحث ما روی یک سری افراد سیاسی است که تعداد آنها هم خیلی اندک است. متاسفانه این تعداد اندکی از افراد سیاسی در ۱۵ سال گذشته پستهای کلیدی را در اختیار گرفته و با این جایگاه به عنوان یک حزب برخورد می کنند. دولت معتقد است نباید صداوسیما توسط آن گروه محدود جناحی اداره شود.

وی تصریح کرد: صدا و سیما یک رسانه ملی و متعلق به کل نظام و کشور است و ما می گوییم همانطور که برای قوای و نهادهای دیگر بسته می‌بندند برای دولت هم همان گونه عمل کنند. نمی‌شود که یک وزیر ما در هرمزگان به همه مناطق سیل زده برود ولی تنها ده ثانیه از آن در صداوسیما نشان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این تنها موضع دولت نیست بلکه مردم هم دوست دارند صداوسیما بدون تبعیض فعالیت تمام خدمتگزاران خود را مورد پوشش خبری قرار دهد. این به معنی اختلاف میان ما و صدا و سیما نیست و این انتقادات باید به نوعی مورد توجه قرار گیرد.  

واعظی در ادامه درباره سوالی درباره انتخاب رئیس سازمان هلال احمر هم گفت: شورای عالی تشکیل شده در آن زمان بسیار با عجله بود و استعفایی که پیوندی به رئیس جمهوری داد هنوز پذیرفته نشده بود. مشکلاتی هم در رای گیری و انتخابات به وجود آمد و در این انتخابات ۹ نفر شرکت کرده بودند دو نفر از داخل همان شورا  و هفت نفر از بیرون.

وی تصریح کرد: ۷ نفر از بیرون زمان محدودی برای ارائه برنامه و حرف زدن در اختیار داشتند در حالی که بقیه عضو شورا بودند. اتفاقا همان دو نفر هم انتخاب شدند و ۷ نفر درباره موضوعات مختلف اعتراض کردند و به رئیس جمهوری نامه نوشتند.  

وی گفت: رئیس جمهوری دستور پیگیری و بررسی بی‌طرفانه در معاونت حقوقی را داد و معاونت حقوقی به انتخابات اشکال گرفت و پیشنهاد داد این انتخابات تجدید شود و این دست خود شورای عالی است که انتخابات را تجدید کنند. اگر انتخابات درست انجام شود رئیس جمهوری هم یکی از دو نفر را انتخاب خواهد کرد. رئیس جمهوری تا زمانی که اختلاف درونی گروه ها حل نشود حکم فردی را امضا نمی کند.

واعظی درباره سوال دیگری تصریح کرد: اکثر نامزدهایی که از حزب اعتدال وتوسعه برای انتخابات ثبت نام کرده بودند به واسطه‌ای که طرفدار دولت هستند رد صلاحیت شده‌اند.

رئیس دفتر رییس جمهوری درباره اهداف سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران اظهار داشت: یوسف بن‌علوی حامل پیامی برای تهران نبود، ‌در حال حاضر روابط دوجانبه ایران و عمان در حال گسترش است؛ بخشی از سفر وی مربوط به توسعه و تقویت روابط دوجانبه است و بخش دیگر هم منطقه‌ای است.

واعظی گفت: عمان در یک طرف تنگه هرمز قرار دارد و ایران نیز در طرف دیگر،  تعامل ما با آنها باید زیاد باشد زیرا براساس شعار و ایده‌ای که ما مطرح کرده‌ایم که «کشورهای منطقه باید امنیت منطقه را حفظ کنند»، حفظ و تقویت این امنیت بدون گفت‌وگو و رایزنی نمی‌شود.  

وی با بیان این که قسمت قابل توجه سفر هفته گذشته امیر قطر به ایران نیز علاوه بر روابط دو جانبه تهران - دوحه آن درباره امنیت خلیج فارس بود، تصریح کرد: سفر روز گذشته بن‌علوی هم درباره امنیت خلیح فارس بود؛ خود امنیت خلیج فارس آن قدر اهمیت دارد که وزیر امور خارجه کشورمان نیز به کشورهای منطقه سفر کند و همچنین همتایان وی در منطقه به تهران بیایند.

واعظی ادامه داد: هیچ وقت بحث این نبوده که میان ایران و عربستان پیامی تبادل نشود و ارتباطی نداشته باشیم، موضوع رابطه با عربستان نباید شبیه رابطه تهران و واشنگتن شود. عربستان همسایه ماست یک مشکلی برای یک مدتی پیش آمده است و جنگ عربستان با یمن هم مزید بر علت شده و گرفتاری به وجود آمده است، سیاست ایران همواره داشتن روابط خوب با همسایگان از جمله عربستان است.

وی اظهار داشت: عربستان یک کشور اسلامی است و ما در گذشته روابط خوبی با ریاض داشتیم اکنون نیز معتقدیم که به نفع منطقه است که دولت و ملت دو کشور است که مشکلات خود را با یکدیگر حل کنیم و اجازه ندهیم رژیم صهیونیستی و دشمنان کشورهای اسلامی از این شکاف سوءاستفاده کنند.

وی درباره انتقال میزبانی از برخی باشگاه‌های فوتبال کشور به کشور ثالث گفت: این اقدام توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) موضوع بسیار عجیبی است.

واعظی تصریح کرد: اولا باید تلاش کنیم که این اتفاق نیفتد؛ ‌اما این موضوع یک اقدام غیرورزشی و غیرحرفه ای است هر چه ما بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم این مساله سیاسی شده است؛ ‌وزارت امور خارجه و ورزش و جوانان تلاش بسیار خوبی کرده‌اند هم دولت نیز باید کمک کنند این مساله حل شود.

واعظی در ادامه از مردم، ورزش دوستان و رسانه‌های مختلف و صداوسیما و همچنین تیم‌های صعودکننده که در موضوع لغو میزبان باشگاه‌های فوتبال در ایران وحدت و انسجام نشان داده و خوب عمل کردند تشکر کرد.

وی گفت: همه به گونه‌ایی عمل کردند که دشمنان نتوانند از داخل ایران چند صدایی و نظرات تفاوت احساس کنند؛ اگر همیشه به همین روش پیش برویم موفق خواهیم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    خدایا سرپل صراط همین حرفهاشو قضاوت کن.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    فقط تعطیلی برنامه هایی که از دولت تعریف و تمجید نمی کنند
  • دامغانی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    از گفته های رئیس دفتر نتیجه می گیریم که ان وزیر برای دیده شدن به هرمزگان رفته و نیت خدمت و خدایی نداشته. ضمنا واعظی با این دفاع کردن پذیرفته است که فشار دولت به صدا و سیما صحت دارد.
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    0 0
    واعظی: ما از رسانه ملی چیز زیادی نمی‌خواهیم فقط یک کلام : به حرف ما گوش کند تمام . بالاخره رسانه ملی رییس جمهوره یا روحانی رییس جمهوره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس