کد خبر 1033937
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
ستاد مبارزه با موادمخدر نمایه

مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: حضور آمریکا در افغانستان باعث افزایش ۵۰ برابری موادمخدر در افغانستان شده است.

به گزارش مشرق، ناصر اصلانی مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با اعلام اینکه تهدید مواد مخدر یک تهدید فرا منطقه‌ای هست است گفت: زمانی که آمریکا وارد افغانستان شد تولید مواد مخدر دو هزارتن و سطح کشت۶ هزار هکتار بود.

او افزود: در سال ۲۰۰۱۸ میزان کشت مواد مخدر به دویست ۶۸ هزارهکتار و ۱۰ هزار تن رسید که ۵۰ برابر شده است.

بیشتر بخوانید:

موادفروشان شهرک غرب دستگیر شدند

اصلانی اظهار کرد: امروز استکبار جهانی به سرکردگی امریکا با ترویج مواد مخدر می‌خواهند جامعه ما را بیمار و متلاشی کنند.

او بیان کرد:۸۵ درصد تریاک جهان در افغانستان تولید می‌شود و کشور ما به دلیل همسایگی با این کشور گذرگاه مواد مخدر به سمت دنیا شده است که مقداری از آن در داخل کشور مصرف و مقدار هم خارج می‌شود.

اصلانی با اعلام اینکه امام راحل فرمودند ما باید در مقابل مواد مخدر باید هوشیار باشیم گفت:اعتیاد از اساسی‌ترین آسیب‌های اجتمایی است.

او افزود:اقدامات جهادی بسیج قابل تقدیر است و فلسفه حضور بسیج و سپاه از همان اول در نقاط صفر مرزی ودر استان‌های عملیاتی با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف ریشه کنی و مبارزه با قاچاقچیان است.

مدیرکل مقابله با عرضه و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: برای مبارزه با عرضه موادمخدر شهدایی زیادی تقدیم انقلاب اسلامی شده است در کنار آن باید درمان، وتوانمندسازی معتادین در کشور انجام شود.

اصلانی بیان کرد: در جهان ۳۰۰ میلیون معتاد وجود دارد و بیشتر از همه کشور ایران حساس هست ودر مقابل پدیده شوم پدیده اعتیاد بی تفاوت نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس