مهرعلیزاده

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی گفت: از 23 کشور جهان در بجنورد در مسابقات قهرمانی جهان پیدا کردند و اتفاقا با هواپیما وارد کشور شدند.

به گزارش مشرق، برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (پشت پرده نفوذ استکبار جهانی در محافل ورزشی و تحریم میزبانی ایران از بازی‌های ملی و باشگاهی فوتبال) در ارتباط تلفنی با محسن مهرعلیزاده، معاون سابق وزیر و رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

 

محسن مهرعلیزاده عنوان کرد: مردم ایران می‌دانند استکبار سیاسی بعد از سیلی که از جمهوری اسلامی خورد، به راه افتاده و با کمک کشورهای متحد خود چه در اروپا و چه در منطقه به دنبال یک پروگانداست تا به همه بگوید ایران امن نیست. خاصه بعد از آنکه مساله هواپیما رخ داد و ما هنوز هم عزادار آنهاییم.  

وی افزود: آمریکا با کمک عوامل دست نشانده خود، شلوغ بازی و به نوعی آب را گل‌آلود کردند تا به مطامع و اهداف خود دست یابند، اما در این میان تاسف ما برای این است که  AFC باید شخصیت غیرسیاسی خود را حفظ می‌کرد که متاسفانه نتوانسته است از این حوزه حراست کند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای ادامه داد: به تازگی از 23 کشور جهان، خاصه اروپا در شهرستان بجنورد در مسابقات قهرمانی جهان در ورزش‌های زورخانه‌ای حضور پیدا کردند و اتفاقا با هواپیما وارد کشور شدند. این موضوع برای دیروز و امروز نبوده. مهمانان ما تقریبا از 10 روز پیش وارد کشور شدند و در استان‌های کرمانشاه، کردستان و خراسان جنوبی دوره آماده‌سازی را سپری کردند.

بیشتر بخوانید:

کفاشیان: می‌توانیم رای AFC را برگردانیم

محسن مهرعلیزاده گفت: روز یکشنبه با شکوه هر چه تمام‌تر افتتاحیه قهرمانی ورزشهای زورخانه ای انجام شد و امروز و فردا هم مسابقات انجام خواهد شد اما آنچه برای فوتبال ما رخ داده، کاملا مشخص است که به دست عوامل آمریکاست، اما متاسفانه نباید نهادهای ورزشی با سیاست مغرضانه آمریکا و برخی کشورهای دست نشانده همراه ‌شوند. در چنین شرایطی باید به AFC فهمانده شود، دنیا یکی دو روز نیست و اگر گردانندگان آن می‌خواهند در عرصه ورزش به درستی ایفای نقش کنند، نباید مسائل سیاسی را بر مسائل فنی ترجیح دهند. باید نهادهای ورزشی ما فعال شوند و با دیپلماسی سعی در فهماندن اشتباه AFC داشته باشند. خود فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا باید این مساله را بداند که تصمیم AFC مغرضانه بوده است.

وی افزود: ما در چنین شرایطی باید از کانال نهادهای ورزشی به حل مساله بپردازیم، هر چند می‌توانیم از منظر حقوقی نیز کارهایی را صورت دهیم. این تصمیم غیرورزشی AFC در تاریخ به عنوان یک پرونده سیاه ثبت خواهد شد. مسئولان حوزه دیپلماسی ما می‌توانند نقش فعالی را ایفا کنند تا رای کمیته اجرایی را برگرداندند. در این میان نقش سفرای ما در کشورهای تاثیرگذار بسیار مهم است و می‌توانند با مسئولان فیفا صحبت کنند و اوضاع و شرایط را به درستی تبیین کنند و از طرفی به صحبت با اعضای AFC و کمیته اجرایی بپردازند تا آنها را در جریان وضعیت امنیت در ایران قرار دهند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای خاطر نشان کرد: استدلالم بر این است که ورزش یک امر غیرسیاسی است. شاید این رویکرد از سوی سفرای آنها یک کار سیاسی تلقی شود، اما ما می‌خواهیم بگوییم مجامع ورزشی در دنیا باید از این تصمیم ناعادلانه مطلع شوند و ما باید به کمیته المپیک شکایت ببریم؛ البته نه شکایت حقوقی بلکه از آنها بخواهیم نسبت به این تصمیم ورود پیدا کنند و مانع از اجرای آن شوند و وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک سراغ مجامع ورزشی بروند و موضوع را پیگیری کنند و سراغ مجامع و نهادهایی بروند که بر عملکرد AFC و کنفدراسیون نظارت دارند و نسبت به تصمیم آنها هشدارهای لازم را بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سردار IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    مگر بر شیخ سلمان و تمامی کنفدراسیون نشینان حوزه خلیج فاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس