کد خبر 1033554
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
ویروس

همزمان با ثبت چهارمین مرگ ناشی از ویروس کرونا در چین، نگرانی‌ها در مورد سرایت آن به سراسر جهان افزایش یافته و هشدارهایی در این مورد صادر شده است.

به گزارش مشرق، مقام‌های چینی امروز سه شنبه، یکم بهمن، از ثبت چهارمین مرگ ناشی از ویروس کشنده «کرونا» خبر دادند.

به گزارش رویترز، یک مقام چینی با اشاره به سرایت آسان ویروس کُشنده کرونا، از ثبت چهارمین مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس خبر داد.

با وجود گزارش ابتلای بیش از ۲۰۰ نفر به ویروس کُشنده و حاد تنفسی کرونا در چین و مرگ چهار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری، مقام‌های چینی می‌گویند: «خطر تکرار سندرم همه گیر و حاد تنفسی سارس که در سال ۳-۲۰۰۲ در سراسر جهان ۸۰۰ نفر را به کام مرگ فرستاد، وجود ندارد؛ مبدا بیماری مذکور، چین بود.»

براساس گزارش خبرگزاری «شینهوا»، تنها ۲ هفته طول کشید تا این ویروس شناسایی شود؛ این بیماری هنوز در مراحل اولیه خود است؛ شیوع این بیماری از شهر «ووهان» در مرکز چین آغاز شد و تا «پکن»، پایتخت و «شانگهای» نیز گسترش یافته است.
تاکنون چهار مورد ابتلا در ژاپن، تایلند و کره جنوبی گزارش شده است؛ افراد مبتلا شده اخیرا به چین سفر کرده بودند.

«استرالیا» نیز روز سه شنبه اعلام کرد پروازهای خطوط هوایی اش را به چین به دلیل نگرانی از گسترش ویروس در سطح جهان متوقف می‌کند.

سایر کشورها نیز غربالگری مسافران بازگشته از چین به ویژه شهر «ووهان» را به کشورشان افزایش داده‎اند.

تاکنون ۲۱۷ نفر در چین به این ویروس مبتلا شده‎اند که ۱۹۸ مورد آن در «ووهان» بوده است؛ پانزده نفر از کارکنان اداره بهداشت و درمان چین در شهر «ووهان» از جمله مبتلایان هستند که یک نفر از آن‌ها در وضعیتی بحرانی قرار دارد.
 
روش‌های انتقال این بیماری با منشا حیوانی به رغم فقدان اطلاعات کامل، از انسان به انسان شبیه به بیماری آنفلوآنزا ازطریق سرفه و عطسه است. با این وجود انتقال این بیماری در فضای باز بسیار محدود اعلام شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کژال IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    1 0
    میزبانی رو از چینی ها هم بگیرید پس
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    5 0
    وزارت بهداشت توی فرودگاه های ایران غربالگری میکنه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 1
    اجل سنگ است و آدم مثل شیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس