کد خبر 1033545
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
لبنیات نمایه

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیرهای تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیرهای تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است و مردم می‌توانند با ضمانت این سازمان، از این محصول با خیال راحت استفاده کنند.

علیرضا رفیعی‌پور افزود: همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی، نشان می‌دهد میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش های دستگاه‌های مربوطه به موضوع شیرهای آلوده چه بود؟

آلودگی شیر پاستوریزه واقعیت ندارد

وی اضافه کرد: بیش از صد هزار پروانه تأسیس و بهره‌برداری دامداری و حدود ۸ میلیون رأس دام سنگین در کشور وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون لیتر شیر خام تولید می‌کنند و در طول مسیر تولید تا مصرف، رصد و پایش و آزمایش‌های لازم در مورد آن‌ها انجام می‌شود.

رفیعی‌پور گفت: حدود ۱۶۰۰ واحد جمع آوری شیر اعم از کارخانجات پاستوریزاسیون و کارخانجات لبنیات با نظارت مستقیم سازمان دامپزشکی در کشور وجود دارد که از فناوری روز دنیا استفاده می‌کنند و محصولات لبنی ایران به سراسر دنیا صادر می‌شود و این محصولات در کشور مقصد صادرات مورد تست‌های مجدد قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: استانداردهای سازمان ملی استاندارد در مورد شیر بسیار سختگیرانه‌تر از ضوابط موجود در اتحادیه اروپا و آمریکا است و همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی نشان می‌دهد که میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

وی تأکید کرد: نباید از جزء به کل رسید و با قضاوت عجولانه و با اظهارات غیرکارشناسی، زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم کرد و بدون شک صحبت‌های اخیر مطرح شده در مورد وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، بی‌اساس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 0
    کاش این شیر کیسه ای هارو انقد آب قاطیش نمی کردن. آدم بیشتر فکر می کنه داره آب با طعم شیر می خوره!
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 0
    قیمتش خیلی بالاست میخایم ولی نمیتونیم
  • ناشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    دقيقا يعني برعكس...تعهد ميكنند كه كاملا آلودست!!!
  • AU ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    لاکتوزش بالا نیست؟
  • سید IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    1 0
    اگر این آلودکی ها هم نباشد ، لبنیات ما آنقدر ناخالصی ، ازجمله ؛ آب ، گلوتن ، پالم و ... دارد ، که دیگر شیر آن شیر نیست !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس