کد خبر 1033511
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
گواردیولا

سرمربی منچسترسیتی گفت: دلم برای بارسلونا تنگ شده، نه لالیگا، بیشتر بازی‌های بارسلونا را تماشا می‌کنم و گاهی که تیم نتیجه نمی‌گیرد مثل زمانی که سرمربی آنها بودم، ناراحت و غمگین می‌شوم.

به گزارش مشرق، پپ گواردیولا، سرمربی بزرگ تاریخ فوتبال جهان در مصاحبه اختصاصی با اسپورت کاتالونیا به سوالاتی پاسخ داد که شاید تاکنون این‌چنین بی‌پرده از آنها حرف نزده بود. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

پپ، به‌عنوان یک سرمربی موفق اسپانیایی، دلش برای لالیگا تنگ نشده است؟ صادقانه بگویم، ماجرای دوری از فوتبال اسپانیا، سیاسی است یا موضوع مالی در کار است؟

دلم برای بارسلونا تنگ شده، نه لالیگا، بیشتر بازی‌های بارسلونا را تماشا می‌کنم و گاهی که تیم نتیجه نمی‌گیرد مثل زمانی که سرمربی آنها بودم، ناراحت و غمگین می‌شوم. نمی‌توانی عضوی از بارسلونا باشی و فراموشش کنی. نه اصلا موضوع پول نیست، من دوست داشتم فوتبال کشورهای دیگر را هم تجربه کنم مثل آلمان و انگلیس، همین.

 شما عضو رسمی حزب جدایی‌طلب کاتالونیا هستید، اما اصرار دارید ثابت کنید اهل سیاست نیستید!

نه، هیچ اصراری ندارم، طبیعی است که به‌عنوان یک شهروند کاتالونیا حق دارم به زندگی سیاسی خود هم بها بدهم، اما فوتبال من سیاسی نیست. از فوتبال استفاده ابزاری نمی‌کنم و دوست ندارم شهرتم باعث نفوذم شود. اسم این حزب هم حزب جدایی‌طلب نیست، نامش کاتالونیا است.

 اما پیکه معتقد است شما در زمان مربیگری در بارسلونا بازیکنان بومی را به عضویت در حزب کاتالونیا تشویق می‌کردید!

این را از خود پیکه بپرسید، من نظری ندارم. هرگز چنین چیزی صحت ندارد، اگر با بازیکنی بحث سیاسی داشته‌ام به این دلیل بوده که خود او هم عضو حزب بوده است، مثل ژاوی یا خود پیکه و البته پویول.

 آیا این صحت دارد که خوان لاپورتا به خاطر پولشویی مجبور به قطع رابطه با شما شده است؟

در این باره جوابی ندارم، من وکیل حقوقی نیستم که به چنین مواردی پاسخ بدهم. لاپورتا دوست صمیمی من نیست، اما برایش احترام قائل هستم. پولشویی از او بعید است.

 منچسترسیتی چقدر برای اوج گرفتن امیدوار است؟

فاصله با لیورپول زیاد است اما تلاش خود را خواهیم کرد. باید مراقب تیم‌های در کمین نشسته هم باشیم. تساوی در هفته 23 اصلا خوب نبود و برای من به اندازه یک شکست تلخ بود، اما به راه خود ادامه می‌دهیم و سرعت خود را کم نخواهیم کرد. 

در سال 2020 هیچ تغییری در شغل شما رخ نخواهد داد؟

باید بگویم نه، اما کسی از آینده با خبر نیست، ایده خاصی ندارم و دلم می‌خواهد با من‌سیتی دوست داشتنی ادامه بدهم مگر آنکه باشگاه نخواهد.

 هدایت تیم ملی اسپانیا در برنامه شما نیست؟

نمی‌دانم این را خود فدراسیون فوتبال اسپانیا رسانه‌ای کرده یا خیر، اما واقعیت این است که آنها در تابستان گذشته نیز به من پیشنهاد دادند، اما واقعا با من مشکل دارند و تا وقتی چنین موضوعات سیاسی در فوتبال اسپانیا هست، من توان همکاری با آنها را ندارم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس