ملا برادر

معاون سیاسی رهبر طالبان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا و فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو درباره چگونگی ادامه مذاکرات رسمی قطر که امروز از سرگرفته می‌شود گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که شب گذشته «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید:

دفتر سیاسی طالبان: هیچ توافقی برای آتش‌ بس نداریم

طالبان: زمان امضای توافق با آمریکا بزودی مشخص می‌شود

این سخنگوی طالبان افزود که در این دیدار، «شیر محمد عباس استانکزی» و «امیرخان متقی» از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده طالبان نیز حضور داشتند و دو طرف درباره «اقدامات بعدی» گفت‌وگوی مفصلی داشتند.

شاهین ادامه داد که هیئت آمریکا و نمایندگان طالبان امروز نیز نشست مشترکی را برگزار خواهند کرد.

دو طرف روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته نیز در دیدار با یکدیگر درباره «امضای توافقنامه صلح و چگونگی مراسم آن» گفت‌وگو کردند و به گفته سخنگوی طالبان در این مذاکرات هیچ چیز جدیدی وارد نشده است.

شاهین اخیراً به «دان نیوز» نیز گفته بود که طالبان با طرف آمریکایی توافق کرده تا در روزهای منتهی به امضای توافقنامه صلح "عملیات نظامی" خود را کاهش دهد اما این به معنی آتش‌بس نخواهد بود و دلیل این اقدام را نیز ایجاد گذرگاهی امن برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان عنوان کرد.

مذاکرات آمریکا و طالبان برای امضای توافقنامه و "کاهش خشونت‌ها" در حالی جریان دارد که دولت افغانستان این را موضوعی مبهم و غیر عملی دانسته و بر ضرورت برقراری آتش‌بس پیش از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی پافشاری می‌کند.

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان اما می‌گوید که در شرایط کنونی کاهش خشونت‌ها مسئله مهمی است و از دولت کنونی این کشور نیز می‌خواهد تا به بهانه اعلام آتش‌بس مانع آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس