طالبان

رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که رهبر طالبان در ازای کاهش خشونت ۷ روزه خواستار امضای توافقنامه صلح و خروج نیروهای خارجی از این کشور شده است.

به گزارش مشرق، منابعی اعلام کردند که «ملا هبت الله» رهبر طالبان تاکید کرده است که در برابر کاهش خشونت ۷ روزه باید آمریکا پس از امضای توافقنامه صلح، نیروهای خارجی را از افغانستان خارج کند.

طلوع به نقل از منابعی نوشت: رهبر طالبان کاهش درگیری‌ها در شهرهای مهم افغانستان را هنگامی عملی دانسته است که آمریکا در پی امضای توافقنامه صلح، نیروهای خارجی از این کشور را خارج کند.

بیشتر بخوانید:

موافقت آمریکا با آزادی ۵ هزار زندانی طالبان

وزیر دفاع افغانستان: قرار نیست آمریکا برای همیشه در کشور ما بماند

منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که کاهش خشونت‌ها به این معنا است که طالبان به شهرها حمله نمی‌کنند، حمله‌های انتحاری انجام نمی‌دهند و نیز بزرگراه‌های افغانستان را مسدود نمی‌کنند.

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در دهلی‌نو گفت که «آتش‌بس روند صلح پایدار را در افغانستان سرعت می‌بخشد؛ زیرا مردم این کشور با جدیت ‌خواستار آن هستند».

از سوی دیگر، «ناجیه انوری» سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی صلح اظهار داشت: «این کمیته که ریاست آن را وزارت دولت در امور صلح برعهده دارد، در راستای ایجاد هماهنگی میان وزارت و ۱۴ نهاد دولتی دیگر در روند صلح فعالیت می‌کند».

با این حال، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است که طالبان پذیرفته‌اند که در صورت امضای توافقنامه صلح با آمریکا، یک آتش‌بس ابتدایی را با دولت افغانستان نیز بپذیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس