کد خبر 1033241
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
ورزشگاه آزادی

بررسی‌ها و آمار ارائه شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد که ورزشگاه آزادی پرتماشاگرترین ورزشگاه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش مشرق، موضوع حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا و عدم امکان برگزاری بازی‌ها در خاک ایران در حالی از سوی AFC مطرح شده، اما آمارهای عجیب و خیره کننده کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد لیگ قهرمانان آسیا در صورت تحقق این اتفاق بزرگ‌ترین ثروت خودش را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مربوط به نحوه میزبانی باشگاه‌های ایرانی مشخص شد

بر اساس آمار اعلام شده از سوی AFC در سال‌های 2007 تا 2018 ورزشگاه آزادی تهران با حضور بیش از 2 میلیون و 900 هزار تماشاگر پرتماشاگرترین استادیوم میزبان بازی‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بوده و رکوردی قابل توجه را به نام خودش ثبت کرده است.

در همین مقطع زمانی استادیوم تیان چی چین با حدود یک میلیون و 467 هزار تماشاگر در رتبه دوم قرار گرفته و ورزشگاه ملک فهد عربستان مجموعاً حدود یک میلیون و 300 هزار تماشاگر در خودش جای داده است.

همچنین در رده‌بندی بیشترین تماشاگر کشور 1.4 میلیاردی چین با 4 میلیون و 400 هزار تماشاگر در رده اول قرار گرفته و ایران با 4 میلیون و 160 هزار تماشاگر دوم است در حالی که مجموع تماشاگران عربستانی بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر بوده است.

این در حالی است که در این 12 سال تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا قهرمانی کسب نکرده‌اند و اگر بازی‌های بیشتری در این رقابت‌ها خصوصاً با حضور دو تیم پرسپولیس و استقلال در مراحل نهایی برگزار می‌شد آمار حضور تماشاگران ایرانی و خصوصاً رکورد استادیوم آزادی می‌توانست بیشتر از این باشد.

باید دید در نهایت کنفدراسیون فوتبال ایران میزبانی را از پرتماشاگرترین استادیوم لیگ قهرمانان آسیا و دومین کشور پرتماشاگر لیگ قهرمانان سلب می‌کند؟ این در حالی است که AFC در راهکار جدیدی که به فدراسیون ایران پیشنهاد داده اعلام کرده که بازی‌های استقلال و شهر خودرو در مرحله پلی‌آف در کشوری دیگر برگزار شود اما در مرحله گروهی تیم‌های ایرانی در دور رفت میهمان و در دور برگشت میزبان باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس