کد خبر 1032942
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
شیر لبنیات

فعالان صنعت لبنیات کشور ادعای وجود میزان غیرمجاز افلاتوکسین در شیر ایران را رد می‌کنند. آن‌ها علیه اظهارات غیرکارشناسی در صدا و سیما، اعلام جرم کرده و مستندات‌شان را به مراجع قضایی ارائه خواهند داد.

به گزارش مشرق، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: «تمام ادعاها درباره سم افلاتوکسین، هجمه‌ای است که از طریق صدا و سیما به صنعت لبنیات کشور وارد می‌شود و بسیاری نیز در فضای مجازی روی آن موج‌سواری می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

آلودگی شیر پاستوریزه واقعیت ندارد

«علی شریعتی» خبر داد: «امروز (یکشنبه) ساعت ۲ در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور همه دست‌اندرکاران این کار که شامل سازمان غذا و دارو، انجمن صنایع لبنی، نمایندگان وزرات بهداشت می‌شود، این ادعا بررسی می‌شود. بعد از آن انجمن صنایع لبنی بیانیه‌اش را رسانه‌ای می‌کند.»

شریعتی تاکید کرد: «این ادعا بسیار واهی است و موجب نگرانی شده است. با تاوجه به تشویش اذهان عمومی و این خبر که باعث خسارات بسیاری در صنعت لبنیات، چه در حوزه سلامت و چه در حوزه اقتصادی می‌شود، علیه این برنامه و کارشناس آن اعلام جرم شده که از طریق تمام ردیف های حقوقی به مراجع قضایی می‌رسد.»

ببینید:

فیلم/ واکنش رئیس سازمان غذاودارو به شیرهای سمی

این فعال اقتصادی درباره میزان افلاتوکسین در شیر توضیح می‌دهد: «در دولت یازدهم و در دوره حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، یکی از دستاوردها، کنترل بسیار شدید افلاتوکسین در لبنیات بود. به همین دلیل اکنون بر اساس استاندارد کدکس (استاندارد بین المللی در حوزه لبنیات) میزان افلاتوکسین در شیر ایران از حد استانداردهای بین‌المللی نیز بسیار پایین‌تر است و جای هیچ نگرانی نیست.»

اظهارات غیرکارشناسی در برنامه‌های صداوسیما درباره مواد غذایی، شکایت بسیاری از فعالان اقتصادی را به دنبال داشته است.

علی شریعتی در این‌باره تاکید می‌کند: «لطفا حتما بنویسید که صدا و سیما بر خلاف اینکه با پول بیت‌المال اداره می‌شود و باید برای مردم کار کند، اخبار آن موجی از ناامیدی و یاس را بین مردم می‌آورد.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه می‌دهد: «صنعت ما بعد از وجود قرص در کیک بسیار آسیب دید که این مساله عوامل خارجی داشت. ولی اکنون صدا و سیما خودزنی می‌کند، مردم به آن استناد می‌کنند و در شبکه های اجتماعی موج سنگین ایجاد می‌شود.»

شریعتی در پایان درباره بیانیه‌ای که امروز عصر منتشر می‌شود، می‌گوید: «محورهای بیانیه گزارش‌هایی از آزمایش‌های دقیق است که این ادعا را رد می‌کند.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    باور نمیکنم. تکذیب رو باور نمیکنم.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    11 0
    اگر آلودگی با آفلاتوکسین اثبات شد تمام صاحبان و مدیران کارخانجات لبنی بدون فوت وقت تیرباران شوند
  • محسن US ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    چند روزه که یه دل درد خفیفی می گیرم و خود به خود بعد از 10-12 ساعت رفع میشه. بررسی کردم دیدم هر وعده ای که ماست می خورم اینطوری میشم! یعنی همون آفلاتوکسینه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس