آغاز جلسه پارلمان عراق برای بررسی طرح اخراج نیروهای آمریکا

اگر نسبت جمعیت غیرشیعیان در عراق را 40% در نظر بگیریم (که البته برخی معتقدند زیاد است). این یعنی چیزی در حدود 140 نماینده سنی و کرد هستند. پس یک هفتم نمایندگان سنی و کرد موافق طرح بودند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی واکاوی عراق نوشت: از همان روز اول و شاید ساعت اول تصویب خروج نیروهای امریکایی از عراق، این شایعه راه انداخته شد که این تصمیم، شیعی است. محمد الحلبوسی پس از پایان جلسه، اولین نفری بود که این حرف را زد.

اما آیا براستی چنین بود؟

اولا باید گفت که جریان های غالب سنی و کرد تاکید کرده بودند که حاضر به شرکت در جلسه رای گیری نیستند ولی با این حال، حتی وقتی هنوز شمار اعضای پارلمان به حد نصاب نرسیده بود، خداقل 12 نماینده سنی و 8 نماینده کرد حضور داشتند.

این یعنی از حدود 170 نفری که به خروج امریکا رای دادند، حدود 10% سنی و کرد بودند.

اگر نسبت جمعیت غیرشیعیان در عراق را 40% در نظر بگیریم (که البته برخی معتقدند زیاد است). این یعنی چیزی در حدود 140 نماینده سنی و کرد هستند. پس یک هفتم نمایندگان سنی و کرد موافق طرح بودند.

متوجه این مهم هم باشید که شمار زیادی از نمایندگان شیعه در جلسه (نظیر نوری المالکی) نه به خاطر مخالفت بلکه به دلایل دیگر در جلسه حاضر نبودند.

بنابراین این که تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی "شیعی" بوده دروغ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    مشرق لطفا شعر نگو بیشتر از این خودتونا تخریب نکنید
    • محمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      17 66
      لطفاً خودت شعر نگو
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    22 97
    ۶۰ درصد مردم عراق شیعه هستند، حتی اگر این فقط تصمیم شیعیان عراق هم باشد بقیه باید به آن احترام بگذارند. چون به مصلحت اکثریت جمعیت کشور است. شیعیان ۱۷ سال حضور نظامیان آمریکایی را در عراق تحمل کردند که نتیجه ای جز نا امنی، کشتار غیرنظامیان، قدرت گرفتن گروههای تروریستی و تجاوز به جان و مال و ناموس مردم عراق چه شیعه، چه سنی، چه کرد و یا مسیحی و ایزدی نداشت. نوبتی هم که باشه وقتشه که مردم عراق حداقل چند وقتی عدم حضور آمریکایی ها رو تجربه کنند و ببینند که کشورشان با آمریکایی ها امن تر می شود یا بدون آمریکایی ها؟
    • رامین IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      0 1
      این جماعت زمان حکومت صدام کجا بودن که الان ادعای مملکت خودشونا میکنن ؟ چطو تا دیروز جرات حرف زدن نداشتن الان میخوان امریکا رو بیرون کنن؟ اونی که الان ادعای بیرون کردن امریکا رو داره در گذشته هم باید قدرت مقابله با دیکتارشونا داشت نه اینکه ....
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 33
    جای آمریکا در غرب آسیا نیست .
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      0 0
      حالا کی به حرف توهه؟!!!!!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    1 0
    من تو خونم دوست دارم پام رو دراز کنم وهرکاری دلم می خواد بکنم مهمان سه روز بیشتر خونم بمونه باعث میشه اذیت بشم وآزادیم سلب بشه والله به خدا مردم خاورمیانه بدون امریکا راحت می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس