مجلس

نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند: نه در مورد برجام بی جان نافرجام بلکه در مورد ماندن و همکاری با آژانس تصمیم می گیریم تا به غربی ها تفهیم کنیم نظام اسلامی در گرفتن تصمیمات قاطع درنگ نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 دی) مجلس شورای اسلامی بیانیه ای را امضا کردند که بر اساس آن خواستار کاهش روابط با تروئیکای اروپا شدند. 

بیشتر بخوانید:

متن این بیانیه که توسط محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه قرائت شد به شرح ذیل است:

اتفاقات هفته های اخیر روشنگر زوایای تاریکی از خصومت های آشکار و پنهان دشمنان ملت آزاده و سربلند ایران اسلامی بود. اعمال تروریستی ترین روشی که دولت جبار در به شهادت رساندن سردار همیشه سرافراز جبهه جهانی مقاومت سپهبد قاسم سلیمانی به کار گرفت، منجر به حضور با شکوه مردم در تشییع آن بزرگ مرد جبهه مقاومت شد که بروز دشمنی ها و خصومت ها را به دنبال داشت و باعث عیان شدن نیت های پنهان دشمنان خارجی و دستپاچگی آنها شد.

طرح ماشه توسط کشورهای اروپایی طرف مذاکره که نشان از تحقیر آن ها توسط دولت تروریستی آمریکا بود و مشخص کرد مشکل آن ها طرف ایرانی نیست بلکه تبعیت تحقیرآمیز آن ها از آمریکا است در اتفاقات اخیر حرکت سخیف و خلاف قانون و عرف دیپلماتیک سفیر دولت انگلستان با حضور در بین تعدادی قلیل فریب خورده جلوی دانشگاه قابل توجه است، آن هم سفیر کشوری که ملت قهرمان ایران خاطره ای خوش در یکی دو قرن اخیر از آن ها در ذهن ندارد بلکه آن چه از گذشتگان این آب و خاک اعم از خانواده های بیش از 10 میلیون کشتار قطحی مصنوعی تا نقش برجسته دولت مکار انگلستان در به قدرت رسیدن رژیم منحوس پهلوی و بسیاری از اقدامات مذبوحانه این دولت تا اقدامات اخیر می طلبد وزارت امور خارجه به استناد قانون و اختیاراتی که مجلس در ارتباط با کاهش سطح روابط به این وزارتخانه داده است اقدام قاطع و عاجل انجام دهد.

اگرچه از دست نوشته ها و لحن وزیر امور خارجه مستفاد می شود این وزارتخانه با رویکرد جدیدی به این مهم ورود پیدا کرده اما نوشتن و تغییر لحن کفایت نمی کند و اقدامات قاطع و شجاعانه مبتنی بر خواست ملت را می طلبد.

ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نه در مورد برجام بی جان نافرجام بلکه در مورد ماندن و همکاری با آژانس تصمیم خواهیم گرفت تا به غربی ها و مشخصا کشورهای طرف مذاکره در بحث هسته ای تفهیم کنیم نظام مقتدر جمهوری اسلامی در گرفتن تصمیمات قاطع و انقلابی درنگ نخواهد کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    ایول همین خوبه. متاسفانه ایران بالاترین سطح بازرسی ها و مشاهدات رو در بین همه کشورها از طرف آژانس داره که باید کم بشه.
  • NZ ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 0
    ببینیم اندفعه این قاطعیت علیه انگلیس چقدر قاطعیت دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس