روزنامه های اصلاح طلب 29 دی

ارگان رسانه ای شهرداری تهران در تحلیلی تأمل برانگیز،مدعی شده است که رویکرد مقاومت در برابر غارتگری و دیکتاتوری و سلطه گری دولت تروریست آمریکا، نمی تواند منافع اقتصادی کشور را تأمین کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** همکاری با آل سعود،ایران را از بن بست اقتصادی نجات می‌دهد

روزنامه همشهری در مطلبی با عنوان «لزوم بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس» نوشت: «بی شک شرایط منطقه ای و بین المللی امروز کشور در پیچیده ترین و حادترین وضعیت خود در طول ۴ دهه پس از انقلاب قرار دارد. پرواضح است شرایط جنگ اقتصادی، تحریم و فشار حداکثری که زندگی مردم را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است، نمی تواند و نباید به همین منوال ادامه یابد و باید راهبردهای مناسب و اقدامات عملی مخصوصا در عرصه دیپلماسی منطقه ای برای آن اندیشیده شود».

ارگان رسانه ای شهرداری تهران در ادامه نوشت:«اگر چه راهبرد اصلی کشور در حوزه سیسات خارجی در مقابل فشارهای ایالات متحده آمریکا، "مقاومت فعال" است، اما فارغ از برخی عایدات امنیتی به نظر می رسد آنچنان که باید و شاید نتوانسته منافع اقتصادی کشور را تأمین کند. در این راستا به نظر نگارنده این سطور، کاهش تنش ها و گسترش همکاری ها با کشورهای حوزه خلیج فارس و علی الخصوص عربستان در کنار سیاست "نگاه به شرق...و تعامل با اروپا" باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا بتواند راهگشای بسیاری از بن بست های اقتصادی و امنیتی در محیط بین الملل و در شرایط تحریم و فشار باشد».

همشهری در ادامه نوشت:«راهبرد مقاومت...حرکت رو به جلو در عرصه اقتصادی را با وقفه جدی مواجه خواهد کرد...ایران و عربستان سعودی اصلی ترین بازیگران منطقه محسوب می شوند که منافع عمده ای را در منطقه دنبال می کنند...بدون شک توجه به این راهبرد و بکارگیری جدی تر آن می تواند...به لحاظ امنیت و اقتصادی، منافع کشور را تأمین کند».

ارگان شهرداری تهران اگر چه در بخشی از این یادداشت به مسئله «نگاه به شرق» تاکید کرده است، اما در ادامه در تناقضی آشکار تاکید کرده است «روسیه به عنوان متحد ایران،بیش از گذشته به منافع خود در سایر کشورها چشم دوخته است... و به دنبال معامله گری پنهان با سایر قدرت ها از جمله آمریکا و عربستان سعودی است».

ارگان رسانه ای شهرداری تهران در تحلیلی تأمل برانگیز، مدعی شده است که رویکرد مقاومت در برابر غارتگری و دیکتاتوری و سلطه گری دولت تروریست آمریکا، نمی تواند منافع اقتصادی کشور را تأمین کند.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه مدعی شده است که در شرایط فعلی، کاهش تنش با آل سعود می تواند در حوزه اقتصادی و امنیتی برای ایران بن بست شکن باشد.

این در حالی است که شرایط فعلی اقتصاد کشور، نتیجه اعتماد به آمریکا و توافق با واشنگتن است. در حقیقت، وضع موجود میوه برجام است.

صاحبنظران و تحلیلگران تاکنون بارها تاکید کرده اند که آل سعود «گاو شیرده» ترامپ در منطقه است. رژیم آل سعود علاوه بر حمایت همه جانبه از تروریست های تکفیری در منطقه، چندین سال است که در اقدامی جنایتکارانه، کودکان و زنان یمنی را قتل عام کرده است.  

با این حساب، آیا ایران باید برای بهبود اقتصاد خود به این رژیم چشم بدوزد؟!

** علی مطهری، پسرِ شهید مطهری است،این برای شما کافی نیست؟!

«سعید شریعتی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «آقای مطهری التزامش به جمهوری اسلامی احراز نشده است! چطور می‌شود آقای علی مطهری را که رئیس بنیاد و موسسه شهید مرتضی مطهری به‌عنوان تئوریسین اصلی نظام جمهوری اسلامی است و آثار و مکتوبات پدرش را در کشور نشر می‌دهد و سابقه‌اش در چند دوره‌ای که نماینده بوده، جز دفاع از اصل و اساس جمهوری اسلامی چیز دیگری نبوده، بر اساس مخالفت با جمهوری اسلامی رد صلاحیت می‌کنند؟».

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- آبان ۹۵- در بخشی از متن سخنرانی خود به عنوان نماینده موافق با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفته بود:«یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما(نمایندگان) کافی نیست؟»!

این اظهارنظر عجیب، بازخورد بسیار زیادی در فضای مجازی داشت. یکی از کاربران در واکنش به این اظهارنظر نماینده اصلاح طلب مجلس نوشته بود:«ما یه همسایه داریم، خیلی آدم خوبیه، هر جا هم میریم ۴ رکعت نماز براش می خونیم، یعنی باید رئیس جمهور شه؟!»

یک مثال دیگر، نظریه «داماد لرستان» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است. در آن سال «زهرا رهنورد» همسر «میرحسین موسوی»- از سران فتنه- در مصاحبه با شبکه تلوزیونی بی‌بی‌سی فارسی در تشریح چرایی تقلب در انتخابات گفته بود:«یک نقاطی هستند که خودشان نشان دهنده نادرست بودن میزان آراست. مثلا ترک‌زبان‌ها و مردم آذربایجان فرزند خودشان را رها نمی‌کنند تا به فرد دیگری رای بدهند یا خود بنده که بارها گفتم من لر هستم و آقای موسوی هم گفته داماد لرستان است، لرها داماد خودشان را رها نمی‌کنند...این دو مورد برای ما ملاک است که باقی موارد هم همینطور است....ما نمی‌دانیم چگونه با این صندوق‌ها عمل شده و رأی‌ها چگونه دست برده شده و چه بوده».

حالا، یکی از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در اقدامی مشابه با این استدلال عجیب که «علی مطهری، فرزند شهید مرتضی مطهری و رئیس انتشارات است» مدعی شده است که وی نباید ردصلاحیت می شد!

قانون و حق الناس برای طیف تندروی اصلاح طلب، هیچ ارزش و اهمیتی ندارد. یکبار با دروغ تقلب آن را پایمال می کنند و بار دیگر با حمله به روند قانونی احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس.

** تقلای رسانه های اصلاح طلب برای تنفس مصنوعی به برجام

«احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «در طی دو سال اخیر، دستگاه دیپلماسی کشور با اولتیماتوم های ۶۰ روزه به بدعهدی های اروپا مهلت داد، اما متاسفانه اروپا پاسخ مطلوبی نداد و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که می خواهیم راه ترامپ را برویم. اما اینکه جریان سیاسی از داخل تحت تاثیر هیجانات خواهان برداشتن گام نهایی توسط ایران برای خروج از برجام شده است، رویکردی غیرمنطقی و به ضرر منافع ملی است

نقیب زاده در ادامه نوشت:«با این اقدام ایران، اروپا بیش از پیش با آمریکا هم سخن شده و کشور را در تنگناهای سیاسی و اقتصادی جدیدی قرار می دهد. ادامه این شیوه باید ادامه یابد و ایران نباید گام نهایی را درباره خروج از برجام بردارد».

چندی پیش «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی- که افتخار می کرد که هیچ مسکنی برای مردم نساخته است!- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود که حتی اگر همه از برجام خارج شوند، ایران باید بماند!

این در حالی است که در بخشی از قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مصوب مجلس شورای اسلامی- مهر ۹۴- تاکید شده است که «دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به یکصد و نود هزار سو افزایش یابد».

روزنامه سازندگی که خروج از برجام را برای کشور خطرناک نامیده است،چندی پیش در اعترافی دیرهنگام نوشته بود:«امروز فقط یک کشور به صورت عملی پایبند به توافق بوده است؛ ایران. آشکار است که اکنون دیگر توافقی وجود ندارد که اروپایی‌ها بخواهند از آن حمایت کنند. بلکه آنان از محدودیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند... ایران موبه مو تعهدات هسته‌ای خود را اجرا می‌کند، اما تحریم‌هایی را تحمل می‌کند که به مراتب سخت‌تر از دوره قبل از توافق است و طرف‌های دیگر کاملاً از تعهدات خویش خارج شده‌اند ... امروز دولت نیازمند آن است که باور کند برجام به پایان رسیده… اکنون جواب مشخص است. خروج از برجام و بازگذاشتن راه مذاکره با کسانی که قدرت عمل به تعهداتشان را دارند، این گزینه بهتری از ماندن در توافق یکجانبه، تحریم‌های سخت‌تر از پیشابرجام، دلخوش کردن به اقدامات نمادین اروپا و مشاهده رکودی است که این بار می‌تواند اقتصاد کشور را از گروه کشورهای با درآمد متوسط به فقیر مبدل سازد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    57 10
    ما نیازی به ال سعود نداریم ذلت و عقب نشینی بس است
    • یک آریایی اصیل IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      8 59
      ترامپ،خیر و صلاح مردم ایران را می خواهد
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      44 12
      ترامپ بهتراست به وعده هایی که به مردم آمریکاداده است عمل کند.اوگفته بودنگاهش به درون کشورآمریکاخواهدبود........ آیاترامپ ایرانی وآشنابه فرهنگ ایرانی است. کدام آریایی اصیل.احتمالاشماهم ازمزدوران آل یهود درآلبانی هستیدویادرامریکامشعول .....هستید.نه علام...
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      45 7
      احتمال زياد بخاطر خير و صلاح مردم ايران ، 52 نقطه فرهنگي رو مي خواست بزنه . آخه آدم اينقدر كج فهم
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      8 0
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      12 1
      آل سعود اصطبلی از اسب هاست
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      11 1
      نه جنگ می شود،نه مذاکره می کنیم
  • علی GB ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    45 6
    پسر شهید بودن هنر نیست هنر آن است که راه شهیدان را ادامه بدهی نه نون به نرخ روز خور شوی . در ضمن از اظهار نظر های جنجالی ایشان خبری نیست حتما" منتظره تا تایید صلاحیت بشه تا شروع کنه بهترین و مفتر ترین راه برای جمع آوری رای حتی به قیمت بدنام کردن کشور.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      38 6
      پسر نوح هم نباید غرق می شد پس!! اینا اسکلن یا مخاطب حرفاشون رو.. ..... فرض کردن؟
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      31 9
      اگر نمایندگان رد صلاحیت شده تمکین کنند پویش احترام به قانون در بین مردم فعال میشود . اگر تمکین نکنند مردم میگن اینها که خودشان قانون گذارند قوانین را رعایت نمیکنند حتما قوانین هم پایه و اساس درستی ندارد!!!
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      9 1
      علی مطهری دیگر از هاشمی و احمدی نژاد که بزرگتر نیست وقتی شورای نگهبان آنها را رد کرد، تمکین کردند .
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      5 0
      آقای علی مطهری، اظهارات دشمن شادکن زیاد داره متاسفانه. ای کاش در مسیر پدر قدم می گذاشت.انشاالله همه ما عاقبت بخیر بشیم
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    32 17
    از مذاکره با کدخدا رسیدیم به آل سعود ! خدا بخیر کنه
    • سید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      27 1
      هرجا سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!
  • علی GB ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    27 16
    همکاری نه عزیز سر خم کردن و تعظیم کردن درسته این است. اقتدار و عزت که روحانی قول داده بود .
  • اقبال مهدوی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    21 15
    یعنی تو هم جزء وراث هاشمی هستی؟ لطفا بفرمائید تو جزء کدوم طبقه از وراث هاشمی هستی؟
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      32 3
      کاخ نشینی و اشرافیگری مسئولان و حقوق های نجومی میراث حجت الاسلام هاشمی بود.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    38 11
    گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟؟؟؟؟/
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      2 0
      عالی بود
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    23 4
    یعنی بریم با گاو شیرده آمریکا مذاکره کنیم؟!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      29 4
      نه داداس فقط اسمش مذاکره ست، اصلش امتیاز دادن و هیچی گرفتنه.. اینا ذلیل هستن، حقیرن، ایران اما اینطور نیست
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      3 0
      ما با گاو شیرده ترامپ مذاکره نمی کنیم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    25 3
    پسرشهیدمطهری چه ربطی به شهیدمطهری داردپسرنوح با بدان بنشست مگه هرکی پدرش شهیدشد بایدپسرش به مملکت خیانت کند وکسی جلویش رانگیرد که فرزندفلانیست
  • NZ ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    24 10
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. بنابراین در مورد کلیت جریان خاص از جمله این آقای سعید شریعتی این واقعیت وجود دارد که فتنه جهادی مقدس برای منورالفکرهای فتنه ساز است. لذا دست از این راه تا هموار کردن این جاده برای غرب بر نمی دارند!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    25 17
    کاش اینها اندازه قطر تلسکوپی غیرت داشتند تا در مقابل عربستان وا ندهند
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      4 0
      اصلاح طلبان به قانون احترام نمیذارن. متاسفانه این حزب شدیدا آلوده به رفتار قبیله ای است
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    9 13
    اصلاح طلبان یا همان منافقین، ایشان را بکشید تا فتنه ای نباشد. اگر خواهان پیشرفت و ارامش هستید..
  • فانوس IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    28 10
    جعفر کذاب هم پسر امام بود چه ربطی داره
  • NZ ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    10 3
    همکاری با سعودی ها در اصل رابطه ای است که بابت همین جریان واداده داخلی هر چه هم بابتش خنجرها خورده شده و هرچه کمک به صدام کردن بر علیه ما و نیروهای ارزشمند ما را شهید کردند و در مراسم حج ایرانی های بسیاری را شهید کردند و در جنگ سوریه در اصل نقشه خطرناکی برای حمله داعش به ایران داشتند و هنوز هم دست در دست اسرائیل و آمریکا همان اهداف را دنبال می کنند در پروژه ای شبیه به لیبی اما از دهه شصت و بخصوص از دهه هفتاد جریان خاص تلاش کرده یک نوع رابطه عاشقانه با این رژیم حرامزاده در ذهن مردم ایجاد کند. در واقع این جریان ناموس خودش را هم فدای این رابطه کثیف می کند ولو اینکه دائما از معشوق خود ضربه می خورد.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    16 9
    مطهری در تمام موضع گیری های خود دل دشمن را شاد و دوستان انقلاب را مایوس، چه فایده که پسر شهید مطهری است او در خیمه منافقان قاتل پدرش سنگ شان را به سرش می زنه این کافی نیست بر عنصر بی ارزش بودنش
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      5 0
      احسنت به شورای نگهبان
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 0
    نمیدونم چرا اونایی که رد صلاحیت میشن میخوان سرنا رو از سر گشادش بزنن؟!!! قانون قانونه. نمیتونی چون مخالف میل تو حکم داده بگی نخیر،اشتباه میکنه و باید حکمی موافق میل من بده چون من فلانی هستم! آقاجون معتقدی این قانون اشتباهه یا ناقصه یا ایرادی شکلی یا محتوایی داره خودتون که تو مجلس بودید و قانون گذار. اقدام می کردید بررسی میکردید از حقوقدانان و فقها دعوت میکردید و مورد تفحص و دقت قرار میدادید و ره این نتیجه میرسیدید و اقدام قانونی میکردید. رفتید تو مجلس و خرتون از پل گذشت دیگه یادتون هم نیست چی بود و چی شد! نه جانم، مملکت قانون داره. قانون شکنی هم جرمه و باید جواب بدی. مسخره ها.
  • حسن IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    9 0
    (علی مطهری، پسرِ شهید مطهری است،این برای شما کافی نیست) پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد گیرم پدر توبود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل علی مطهری یک ارزن بصیرت شهید والا آیت مطهری را بارث نبرده است
  • مهرناز IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    9 1
    ال سعود " اگر هنر دارد خودش را ازجنگ فرسایشی بایمن " که گریبانگیرش شده " خودرا نجات دهد " ایران نیازی به چنین خاندانی ندارد.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 0
    شک نکنید جریان نفوذ با پولهای کثیف آل سعود می تواند برخی مطبوعاتی ما را هم جذب کند.آل سعود مشکل اصلی ماست و دستش به خون شهدای مدافع حرم و شیعیان یمن،سوریه و عراق آغشته است بعد ما با اونها همکاری کنیم.
  • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 0
    از فضل پدر ترا چه حاصل پسر نوح هم خلاف کار در امد چه برسد به این بی وجدان
  • ایرانی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    کدوم میراث اختلاف طبقاتی / تجمل گرایی / گسترش فقر / تربیت مسولان و مدیران مفت خور دو تابعیتی
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    دولت آمریکا مصداق عینی تروریسم و نقض حقوق بشر در دنیاست.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    هر وقت دشمن از حرف و یا عمل یک مسول خوشحال شد، این فاکتور منفی برای اون آدمه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    شهید مطهری کجا و علی مطهری کجا شهید شریعتی کجا و سعید شریعتی کجا دیر داره سوخت وسوز نداره راستی چرا اکثر اقازاده ها راست چپکی از اب در امدند !!
  • رضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 0
    پسر که ندارد نشان از پدر نشاید که نامش بخوانند پسر خداوند مرحوم استاد مطهری را رحمت فرماید
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 0
    پدر سوخته تر از امریکا و انگلیس این وهابی های حرام زاده هستند که باسم مسلمان خنجر به قلب مسلمانان می زنند
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      2 0
      موافقم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 3
    فعلا که از ترس ترامپ رفتیم توی بغل عمو خرسه.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 0
    خیلی بی غیرتن خیلی عربستان ما رو از بن بست نجات میده اونم وقتی که ردپاش تو همه چی معلوم از ترور حاج قاسم تا ........
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    علی مطهری فرزند شهید مطهری است این برای شما کافی نیست نه این افراد با کارشکنی وهزینه درست کردن برای نظام محاکمه هم باید بشوند پسر نوح هم پسر پیامبر بود با ستمگران نشست ورخواست کرد خاندان نبوتش گم شد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    ال سعود اگه تدانایی داشت حوثی ها رو شکست میداد
  • DE ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    5 0
    علی مطهری پسرِ شهید مطهری است، این برای شما کافی نیست که بفهمید هر خلافی که از شما آقای علی مطهری سرمیزند روح پدر شهیدتان دکتر مرتضی مطهری را آزرده میکند؟
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 0
    اگه خدا پسر نوح پیامبر رو از غرق شدن نجات داد ما هم علی مطهری رو تایید میکنیم. پسر نوح با بدان(غربگرایان) بنشست خاندان نبوتش گم شد سگ اصحاب کهف روزی چند،با نیاکان نشست و آدم شد خدایا ما رو در دنیا و آخرت عاقبت بخیر کن.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • ناشناس IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 1
    سعودى اززمان پهلوى چشم ديدن ايران رانداشت،اين رو ازخاطرات علم ميشه ديد،پس به اين فكرنكنيدكه بوسيله اونهاميشه بن بست اقتصادى رو برطرف كرد،عامل اين شرايط خودپدرسوخته هاشونن
  • حیدر اقا نژاد US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 1
    چاره فقط تبعیت آرزوهایت فقیه است والسلام
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    حوادث انقلاب اسلامی یک دوره کامل و فشرده از حوادث قرآنی است که در طول زندگی انبیاء الهی به وقوع پیوست. حضرات نوح و موسی و ابراهیم و عیسی علیهم السلام و بقیه پیامبران و وقایع آن زمان برای این انقلاب تکرار شدند. از نزدیک دیدیم که چگونه در درون حکومت اسلامی روحیه دنیاطلبی و زیاده خواهی و طمع کاری چگونه افراد را فاسد کرده و به هلاکت می رساند. حالا درک جریان سقیفه و کودتا بر علیه حضرت علی علیه السلام خیلی راحت تر شده است.
  • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل پسر نو ح هم که باشی میتونی نا خلف باشی یادتون رفت به دختر مردم گفت قرص ضد بار داری دارم براتون
  • احمد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 1
    شورای نگهبان با رد صلاحیت علی مطهری به او خدمت کرد چون اگر تایید میشد رای نمی آورد و با این رای نیاوردن بیشتر آبرویش می رفت
  • یامهدی ادرکنی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    اقای سعیدشریعتی میزان حال فعلی افراد است چون تاریخ بهتراز اقای مطهری را نشان داده که نه تنهامولایمان را تنها گذاشتند بلکه درمقابلش نیز دشمنی کردند.
  • DE ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    پسر نوح با بدان بنشست - موقع ثبت نام صلاحیتش رد شد!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 0
    بله پسر شهید مطهری است اما پسری ناخلف، بی ادب و بی چاک دهن
  • خسرو IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    حقیقتا این صحبتهای باصطلاح اصلاح طلب و دقیقا حرف های صد انقلاب اینها فکر می کنند اگر ورق برگرده اوضاع و احوال این آقایون بهتر از این خواهد بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس