کد خبر 1032559
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
هواپیما

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتقال جعبه‌های سیاه بوئینگ اوکراینی شامل FDR و CVR به هیچ کشوری نداریم، گفت: بررسی ها همچنان در ایران ادامه دارد.

به گزارش مشرق، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت بازخوانی جعبه‌های سیاه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی و طرح مطلبی مبنی بر انتقال جعبه‌های سیاه به اوکراین، گفت:‌ تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتقال جعبه‌های سیاه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به هیچ کشوری گرفته نشده است و بررسی‌ها همچنان توسط کارگروه‌های بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری ادامه دارد. 

بیشتر بخوانید:

تجهیزات بازخوانی جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی تهیه می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌شود این بررسی‌ها تا چه زمانی به طول بینجامد، گفت: این موضوع منوط به بررسی ابعاد مختلف سانحه خواهد بود و اصلاً مشخص کردن زمان در این باره اشتباه و غیرتخصصی است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نگاه سازمان جهانی هواپیمایی در بررسی سوانح هوایی، جلوگیری از بروز سوانح آتی است، گفت:‌در این راستا دقت و کار کارشناسی دقیق و تخصصی یکی از انتظارات مهم سازمان هواپیمایی کشوری از کمیسیون بررسی سانحه است. 

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است هدف کارشناسان بررسی سانحه با همکاری نمایندگان مجاز در شرکت در روند بررسی سانحه، سرعت عمل برای رسیدن به نتیجه نهایی باشد، اما این موجب نمی‌شود که دقت‌نظر کنار گذاشته شود و نتیجه غیرکارشناسی مطرح شود، بلکه نتیجه دقیق و کارشناسی مدنظر است و در واقع تسریع برای دستیابی به نتیجه اصلی موجب نمی‌شود که دقت‌نظرها کاهش یابد. 

وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده است بررسی جعبه‌های سیاه و علت وقوع سانحه ممکن است تا یک‌سال هم به طول بینجامد، گفت:‌ هیچ زمانی را در این باره نمی‌توان اینگونه اعلام کرد. 

جعفرزاده با بیان اینکه روند بررسی سانحه را به مرور انجام می‌دهیم و نتایج حاصله را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت:‌ نتیجه نهایی علت سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی منوط به بررسی‌های دقیق و کارشناسی همه ابعاد سانحه است و از طرف سازمان هواپیمایی به عنوان مسؤول قانونی بررسی سانحه اعلام خواهد شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شعبان IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 1
    هر جهنمی میره بره مهم نیست . ایران مردانه پذیرفت . امریکا باعث و بانی این اتفاق بود و به موقعش باید تهاتر بشه . و خواهد شد انشاالله . چیزی که عوض داره گله نداره . دیر و زود داره سوخت و سوز نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس