کد خبر 1032437
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
داریوش مصطفوی

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران گفت:‌ ما باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بتازیم و هر چه فشار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روی ایران وجود دارد را روی آنها بریزیم.

به گزارش مشرق، داریوش مصطفوی در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انجام بازی‌های تیم‌‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در کشور سوم، اظهار داشت: AFC و فیفا برای برگزاری مسابقات در قاره و همچنین بین قاره‌ای دستوراتی دارند که در مواقع خاص شل و سفت می‌شوند. یعنی ممکن است بعضی جاها نادیده گرفته شوند یا بعضی جاها سخت‌تر از حد معمول اعمال شوند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و به خاطر اتفاقاتی که ناخواسته در کشور ما رخ داده، AFC اعلام کرده برگزاری بازی در ایران ممنوع است. این مسأله ممکن است به سطح ملی هم کشیده شود و در بازی تیم ملی ما مقابل عراق و بحرین باعث دردسر همه ما شود. در این شرایط فدراسیون باید 4 یا 5 و یا حتی تعداد بیشتری نماینده به کنفدراسیون آسیا بفرستد. این مسأله با حرف زدن قابل حل است اما وقتی می‌نشینیم و عکس‌العملی نشان ندهیم، پیش خودشان فکر می‌کنند مشکلی با این مسأله ندارد.

بیشتر بخوانید:

تاج در جریان تصمیم AFC بود؟

آیا کسی به مالزی رفته یا هنوز در تهران هستند؟

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد:‌ ما باید به کنفدراسیون آسیا و فیفا بتازیم و هر چه فشار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روی ایران وجود دارد را روی آنها بریزیم اما باید بگویم متأسفانه از ماست که برماست. خوب عمل نمی‌کنیم و دست آنها را باز می‌گذاریم و آنها هم از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. آن‌ها بر حسب زمان و بر اساس اتفاقاتی که در کشور ما افتاده این تصمیم را گرفتند و این اتفاقات شاید در همه دنیا می‌افتاد. آنها منتظرند تا اتفاق و حادثه‌ای رخ بدهد تا با ذره‌بین‌های قوی خودشان ایران را نگاه می‌کنند و عکس‌العمل نشان بدهند.

مصطفوی افزود: سوال اینجاست که آیا الان کسی از فدراسیون ما اقدامی انجام داده است؟ آیا کسی از مسؤولان فدراسیون، کسی از بخش‌های اجرایی این فدراسیون به مالزی رفته‌ یا همه آن‌ها هنوز در تهران هستند؟ من اگر بودم به محض اطلاع از این موضوع به مالزی می‌رفتم و اجازه نمی‌دادم حق جوان‌های مملکت ما خورده شود و شاید امتیازات اضافه‌ای هم از آنها می‌گرفتم. قوانین به مدیران فنی این اجازه را می‌دهد که وارد مسائل مربوط به تصمیم‌گیری‌ها بشوند. ما بدتر از این‌ها را هم به نفع ایران عوض کردیم. 

این یک جنگ ورزشی است

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد:‌ من هم قبول نمی‌کنم که در زمین بی‌طرف بازی کنیم. برای بازی نکردن در زمین بی طرف، حرکت و گفت‌وگو و مذاکره لازم است. این یک جنگ است؛ یک جنگ ورزشی پنهان. باید بروند و مذاکره و ملاقات داشته باشند. 

داور ایران استرالیا را عوض کردم

مصطفوی با اشاره به اقداماتی که فدراسیون ایران در گذشته انجام می‌داد، گفت:‌ من زمانیکه عهده‌دار مسئولیت فدراسیون بودم، 17 بار به فیفا رفتم. نتیجه‌اش چه شد؟ داور بازی مهم ایران و استرالیا را عوض کردم. 5 بازیکن دو اخطاره را به بازی برگرداندم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید NL ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    1 0
    در کنار جنگ اقتصادی و... جنگ با فوتبال ایران؟ - از بیرون کشیدن مربیان خارجی گرفته تا انجام دیدارها در کشوری دیگر
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    1 0
    این جنگ نه تنها پنهان نیست بلکه کاملا آشکار است و به قول معروف شمشیر را از رو بسته اند این نامردها!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس