کد خبر 1032415
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
هواشناسی نمایه

مدیران توصیه می کنند شهروندان در این روزها از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند این در حالی است که توسعه درستی در این زمینه صورت نگرفته و مردم ترجیح می دهند در این روزها از خودروی شخصی استفاده کنند.

به گزارش مشرق، باران و برف در تهران بارید. بسیاری از معابر و بزرگراه‌ها قفل شد.

وقتی باران می بارد به جای اینکه شهروندان یک روز لذت بخش داشته باشند باید ساعت ها در ترافیک گرفتار شوند. مردم  مسیری را که هر روز  نیم‌ساعته طی می کردند در روزهای بارانی باید ۲ تا ۳ ساعته طی کنند.

 نسخه تکراری استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در روزهای بارانی

 ترافیک سنگین در روزهای بارانی مشکل دیروز و امروز نیست و هربار مسؤولان نسخه تکراری استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را در این روز می پیچند در حالی که در این سیستم نواقص زیادی وجود دارد و ۲ سالی هم روند توسعه بسیار کند شده است.

سالهاست که در روزهای بارانی و برفی ترافیک در تهران سنگین است و شهروندان به دلیل کیمیا شدن تاکسی، در این روزها ترجیح می‌دهند که از وسایل شخصی خود برای تردد استفاده کنند، چرا که می‌دانند در این روز تاکسی‌ها بیشتر دربستی می‌شوند و یا اینکه کرایه‌های خود را بالاتر می‌برند، البته تمام رانندگان تاکسی هم اینطور نیستند، اما تعداد قابل توجهی از آنها در این روز ترجیح می‌دهند به جای اینکه مسافران خطی را سوار کنند، مسافر دربستی داشته باشند.

در روزهای بارانی میزان استفاده از خودروی شخصی چندین برابر می‌شود، در نتیجه به دلیل کاهش سرعت و کاهش دید، میزان ترافیک افزایش بیشتری می‌یابد.

افزایش چند برابری استفاده از خودروی شخصی در روزهای بارانی

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: مردم برای اینکه در این روزها زیر برف و باران نمانند، از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. در روزهای بارانی دید کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه ترافیک چندین برابر افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه باید ابتدا حمل و نقل عمومی را در تهران توسعه دهیم، گفت:‌اگر حمل و نقل عمومی تکمیل شود، می‌توانیم طرح‌هایی ماند اینکه در این روزها استفاده از خودروهای شخصی ممنوع شود استفاده کنیم و یا اینکه زوج و فرد کنیم، ولی تا زمانی که سیستم حمل و نقل عمومی کامل نیست چطور می‌توانیم طرح های این چنینی را پیاده کنیم تا بتوان در روزهای بارانی مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه عمده‌ خودروهایی که وارد پایتخت می‌شوند از غرب تهران هستند، گفت: حمل و نقل عمومی در غرب و جنوب تهران توسعه نیافته است و اتوبوس هم کافی نیست، ما باید ابتدا حمل و نقل عمومی را تکمیل کنیم تا بتوانیم مشکلات ترافیکی را برطرف کنیم.

یکی از مهمترین دلایل ترافیک در روزهای بارانی تصادفات است. به دلیل لغزنده بودن معابر، میزان تصادفات بالا می‌رود. البته پلیس بارها تأکید کرده که در این روزها شهروندان سرعت خود را کاهش داده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در این باره  گفت: امروز در بسیاری از محورهای استان تهران، البرز، اردبیل بارش برف داریم و تردد در برخی از محدوده‌ها باید با زنجیر چرخ صورت گیرد.

افزایش ترافیک در ورودی پایتخت

وی با تأکید بر این موضوع که ترافیک در ورودی کلان‌شهر تهران در آزادراه‌های قزوین ـ کرج و کرج ـ تهران نیمه‌سنگین و در برخی مقاطع سنگین ا ست، گفت: در حال حاضر ترافیک درجاده مخصوص کرج نیمه سنگین و در محورها پاکدشت، تهران و شهریار پرحجم دیده شده است.

 رانندگان در روزهای بارانی  باید قوانین راهنمایی رانندگی را بیشتر از روزهای دیگر رعایت کنند و اگر شهروندان بتوانند از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند، میزان ترافیک به حداقل می‌رسد و همچنین برای جلوگیری از تصادفات بهتر است  رانندگان فاصله خود را با ماشین جلو و عقب به حدی برسانند که ریسک تصادف کمتر شود و همچین از توقف زیر پل‌ها خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی در تهران آغاز شد و در قسمت های شمالی تهران بارش ها به صورت برف بوده است ولی عموما در اکثر مناطق تهران شاهد بارش باران هستیم.

با توجه به اینکه شهرداری تهران در بارش برف قبلی تهران غافلگیر شد و مشکلات بسیاری برای مردم مخصوصا در مناطق شمالی رخ داد اما این بار از ابتدای صبح ماموران شهرداری در حال شن ریزی بودند تا مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نشود.

علی اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره امروز  گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی که امروز در تهران بارش باران و برف  داریم شهرداری آمادگی لازم را داشت و با وجود اینکه حجم بارش هم کم بود در مناطق شمالی شن ریزی انجام شد.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم را برای خدمت رسانی در شرایط بارندگی داریم، گفت:تجهیزات خوبی خریداری شده است و تمامی مناطق نمک پاش، شن پاش و محلول پاش دارند و ۱۴ هزار نیروی خدمات شهری در حال آماده باش هستند.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: مدیران ستادی هم در حال آماده باش هستند و مشکلی نداریم.

برنامه ریزی از ابتدای سال/لایروبی تمامی انهار

عطایی به برنامه ریزی های صورت گرفته برای روزهای بارانی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: لایروبی در مناطق صورت گرفت و مشکل آب گرفتگی نداشته ایم.

وی افزود: شهرداری تهران از شب گذشته بر اساس پیش بینی ها تمهیدات لازم را در نظر گرفتند و کار پاشیدن شن و نمک در سطح معابر انجام شد بر همین اساس در حال حاضر مشکل خاصی در سطح شهر مشاهده نمی شود.

بر اساس این گزارش، بهتر است شهروندان در روزهای بارانی و برفی از ترددهای   غیرضرور جلوگیری کنند و همچنین مدیران نیز با توسعه حمل و نقل عمومی ترافیک  را که یکی از مهترین چالش های شهر است برطرف کنند البته دولت هم در این زمینه کوتاهی های کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس