کد خبر 1032301
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تئاتر نمایه

این روزها برخی با نام اسپانسر بازیگری از افراد علاقه‌مند به بازیگری پول دریافت می‌کنند تا به آن‌ها نقش بفروشند.

به گزارش مشرق، اکثر انسان‌ها شهرت را دوست دارند؛ زیرا شهرت با ثروت زیادی هم همراه است و اغلب برای هنرمند میان مردم محبوبیت ایجاد می‌کند. حال برخی این شهرت را از راه توانایی و استعدادهای خود به دست می‌آورند و برخی دیگر با هزینه‌های کلانی که در این راه صرف می‌کنند. البته بر همگان مشخص است که کدام شهرت ماندگاری بیشتری دارد.

بازیگری هم یکی از راه‌های به دست آوردن شهرت و محبوبیت میان مردم است. بسیاری از مردم اوقات خود را با تماشای فیلم و سریال می‌گذرانند و بازیگرانی را که در این فیلم‌ها می‌بینند، به خاطر می‌سپارند. شاید اگر آن‌ها را جایی ببینند با گرفتن عکس و امضا و... آن‌ها را در میان خاطرات خود ثبت کنند. همین موضوع سبب می‌شود بسیاری از مردم برای به دست آوردن شهرت تلاش کنند؛ البته برای برخی مهم است که این شهرت چگونه به دست آید و برای برخی نه!

همانطور که گفتیم بازیگری یکی از روش‌های رسیدن به شهرت است؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند به شهرت برسند، اولین و ساده‌ترین راه را در بازیگری می‌بینند و فکر می‌کنند اگر برای بازیگری هزینه‌های کلان کنند یا به اصطلاح با پول برای خودشان در فیلم و سریال نقش بخرند، می‌توانند برای همیشه در ذهن مردم باقی بمانند و البته زندگی خود را تا پایان عمر بیمه کنند. این مسئله فکری است که در ابتدا به ذهن بسیاری از جوانان خطور می‌کند، اما اگر به داستان زندگی هنرمندان محبوب کشور یا حتی جهان نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که تمام شهرت یا بهتر بگوییم محبوبیت آن‌ها میان مردم با تلاش به دست آمده و هیچ کدام از آن‌ها در یک شب به شهرت و محبوبیت نرسیده اند.

اما سودای شهرت سبب می‌شود برخی از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ اصولاً باید گفت این افراد در همه جا حضور دارند تا فقط با گرفتن پول‌های کلان برخی افراد را به جایگاهی که می‌خواهند، برسانند. البته مشخص نیست که وعده‌هایی که می‌دهند عملی می‌شود یا نه!

امروز فضای مجازی کارها را راحت‌تر کرده و افراد می‌توانند با سر زدن به گروه‌های مختلف از آگهی‌های حوزه کاری خود مطلع شوند. طبیعتاً کسانی که علاقه به بازیگری دارند یا بازیگر هستند، در این کانال یا گروه‌ها عضو هستند و شاید بسیاری از پروژه‌های کاری خود را از آن‌ها انتخاب کنند. بنابراین راحت‌ترین کار برای کسانی که به دنبال دلالی هستند، آگهی دادن در گروه‌ها و کانال‌ها است.


چندی پیش یکی از این آگهی‌ها را در فضای مجازی دیدیم و به شخص درخواست دهنده پیام دادیم. آن شخص به ما گفت که اگر برای نقش‌های اصلی هزینه کنید، در مقابل بازیگران خوب سینما بازی خواهید کرد و از شما برای سریال‌های مختلف استفاده می شود. او مبلغ نقش‌های اصلی را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد که اگر نمی‌توانید برای نقش‌های اصلی هزینه کنید، با پرداخت ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان می‌توانید در یکی از نقش‌های فرعی فیلم و سریال ایفای نقش کنید!

جالب است که از آن شخص درباره تست بازیگری و اینکه ما تجربه‌ای در کار بازیگری نداریم، پرسیدیم که به ما پاسخ داد: در ابتدا از شما تست بازیگری به صورت جزئی گرفته می‌شود و قرارداد می‌بندند. شما هزینه را پرداخت می‌کنید و بازیگری را در حین کار به شما آموزش می‌دهند.

این موضوع سبب شد تا به این فکر کنیم که حق کسانی که سال‌ها برای جایگاه خود تلاش می‌کنند، روز و شب خود را به حرفه خود اختصاص می‌دهند، چه می‌شود؟ بسیاری از مدیران و مسئولان از تلاش‌های شبانه روزی بسیاری از هنرمندان و هنر دوستان مطلع هستند، اما باید تدابیری را برای جلوگیری از رواج این دست دلالی‌ها در فضای هنر بیاندیشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس